Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Toyota wątpi w inteligencję swoich klientów?

2010-08-17
Toyota Auris Wygodne sterowanie radiootwarzaczem przy kierownicy.

Wiadomo już, że cała afera z niezamierzonym przyspieszaniem modeli Toyoty wynikła w większości z błędów samych kierowców, a nie wad konstrukcyjnych japońskich aut. Jednak na wszelki wypadek, mając na uwadze dobro swoich klientów i chcąc uniknąć zalewu skarg i zażaleń, Toyota przygotowała zestaw informacji, przypominających nabywcom nowych aut o szczegółach dotyczących pracy silnika.

Oto co powinni wiedzieć nabywcy aut z logiem Toyoty na masce, by odróżnić normalną pracę silnika od "śmiertelnie niebezpiecznego" niezamierzonego przyspieszania:

"Technologia stosowana w obecnie produkowanych samochodach może sprawiać, że obroty silnika będą delikatnie rosły bez ostrzeżenia, ale nie należy panikować. Są powody, które uzasadniają tę sytuację, a dzięki zrozumieniu przyczyn, nie będziesz zaskoczony, kiedy to nastąpi.

Oto kilka sytuacji opisanych przez ekspertów Toyoty:

Odpalenie zimnego silnika: Wzrost obrotów przy odpaleniu silnika jest czymś normalnym, gdy odpalamy go po raz pierwszy danego dnia. To normalna praca zimnego silnika. Obroty będą się zmniejszać wraz ze wzrostem temperatury.

Zmiana biegów: podczas przyspieszania z niskiej do średniej prędkości, kierowca może odczuć delikatną przerwę, w momencie gdy skrzynia biegów zmienia przełożenie na niższe, po czym może nastąpić odczuwalny wzrost obrotów w momencie gdy auto zacznie przyspieszać.

Ochrona katalizatora: w modelach z mechaniczną skrzynia biegów komputer sterujący pracą silnika może trzymać wyższy poziom obrotów w momencie gdy kierowca zmienia bieg z piątego na szósty podczas jazdy z autostradową prędkością. Ten chwilowy wzrost obrotów został zaprojektowany by przedłużyć okres użytkowania katalizatora.

Klimatyzacja: w samochodach wyposażonych w sterowany silnikiem kompresor układu klimatyzacji, obroty silnika mogą wzrosnąć w chwili, gdy ów kompresor zacznie pracować. W związku z wzrostem obciążenia silnika przez pracujący kompresor może być konieczne podniesienie poziomu obrotów jednostki napędowej.

Wspomaganie kierownicy: w modelach wyposażonych w hydrauliczny układ wspomagania kierownicy, kierowca może zauważyć nieznaczny wzrost obrotów silnika w chwili gdy będzie operował kierownicą przy niskich prędkościach lub na postoju. To normalna sytuacja związana ze wzrostem obciążenia silnika, wynikającym z konieczności zasilenia pompy wspomagania układu kierowniczego."

Informacje te mają uświadomić kierowcom, że wzrost obrotów silnika jest w pewnych sytuacjach zupełnie normalny i nie wymaga zamawiania lawety i odwożenia auta na serwis w obawie o zaistnienie przypadku niekontrolowanego przyspieszenia samochodu.

Jak sądzicie, czy o tego typu faktach powinien informować producent przy zakupie auta, czy powinny być raczej wiadome każdemu, kto odbiera dokument uprawniający do prowadzenia pojazdu po drogach publicznych?

Oryginał dokumentu w języku angielskim - link.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 35 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    "Zmiana biegów: podczas przyspieszania z niskiej do średniej prędkości, kierowca może odczuć delikatną przerwę, w momencie gdy skrzynia biegów zmienia przełożenie na niższe, po czym może nastąpić odczuwalny wzrost obrotów w momencie gdy auto zacznie przyspieszać."Powinni dodać: "Za rozmazywanie się krajobrazu w czasie niniejszego procesu, Toyota nie odpowiada." wiadomo, wtedy może stać się coś takiego, że nie zauważy się wbiegającego od lasu bizona. To też mogłaby być wina Toyoty. Dlaczego? Bo za cichy, a z manualną skrzynią za szybki, w dodatku ekologiczny i idąc śladem reklamy należy wierzyć, że zwierzęta rozpoznają jaki wóz jest proekologiczny a jaki truje bobry wyrzucając z siebie tony dwutlenku węgla i innego ustrojstwa. Amerykanie popełniają głupie błędy, ale jak na złość potrafią oskarżyć cały świat za to, że ich nikt nie ostrzegł, że nie da się zahamować wciskając gaz, albo coś takiego. Lepiej dmuchać na zimne i ostrzec ich przed "niebezpieczeństwem wynikającym z natury pracy silników".
    Wiktor BN, 2010-08-17 19:51:58
  • avatar
    zgłoś
    Oto zestaw ostrzeżeń dla amerykańskich klientów. Czyżby producent sądził, że nie nadają się na zakupy w MediaMarkt?
    auto motor i sport, 2010-08-17 07:36:53
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij