Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Up! – maluch Volkswagena gotowy

2011-08-22
Volkswagen up! Volkswagen up!

Auto ma tylko 3,5 metra długości i podobno wygodnie przewiezie cztery dorosłe osoby. Będzie to następca modeli Lupo i Fox, które u nas raczej nie trafiały na szczyt listy sprzedaży. Nowa konstrukcja VW w pierwszej kolejności pojawi się w Europie, potem sukcesywnie w innych krajach na kolejnych kontynentach. Sprzedaż rozpocznie się w grudniu, zależnie od budżetu i potrzeb będzie można wybrać jedną z trzech wersji. Podstawowa to take up!, druga wersja, zorientowana na komfort to move up! i najwyższa: high up!. W momencie wprowadzania na rynek dostępne będą dodatkowo dwa wyjątkowe modele bazujące na wersji high up!, mianowicie up! black i up! white.

W modelu up! zadebiutuje nowa generacja trzycylindrowych silników benzynowych. Mają one moc 60 KM i 75 KM. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology (m.in. system Start-Stop) wynosi 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Oba 1-litrowe silniki emitują poniżej 100 g/km CO2. W późniejszym terminie ofertę wzbogaci silnik zasilany gazem o mocy 68 KM. Średnie zużycie gazu wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. W wersji z BlueMotion Technology wersja napędzana gazem będzie emitowała zaledwie 79 g/km CO2. Na 2013 rok zaplanowany jest także up! z napędem elektrycznym.

Up! będzie jedynym maluchem oferowanym z funkcją awaryjnego hamowania w ruchu miejskim. Aktywuje się ona automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h i za pomocą czujnika laserowego rozpoznaje niebezpieczeństwo kolizji. Zależnie od prędkości i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego może zminimalizować skutki wypadku, a w niektórych przypadkach pozwoli nawet uniknąć zderzenia.

Jak na swoje zewnętrzne rozmiary up! będzie oferował całkiem sporo miejsca w kabinie. Pomoże mu w tym stosunkowo duży rozstaw osi - 2,42 m - oraz przesunięty maksymalnie do przodu silnik. Będzie miał też całkiem spory bagażnik - standardowo 251 litrów a po złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrośnie nawet do 951 litrów.

Ciekawe czy stosunek ceny do zalet będzie wystarczająco dobry, by skusić polskiego klienta?

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jeśli te 10 kafli to prawda to zdrowo przesadzili.
    ~Samuraj, 2011-08-23 18:32:18
  • avatar
    zgłoś
    Polo za 40 tys. to golas, więc Up też nie będzie miał bogatego wyposażenia w standardzie.
    rzęsor, 2011-08-23 14:18:48
  • avatar
    zgłoś
    No właśnie o TDI nie mówi się nic. Mowa tylko o tych dwóch benzyniakach oraz wersjach ekologicznych.Dobre wyposażenie to on będzie miał za słoną dopłatą.Pewnie tak, ale nieoficjalnie mówi się o cenie startującej z pułapu około 10 tysięcy euro, więc atrakcyjnie nie ma.
    ~Samuraj, 2011-08-23 00:23:05
  • avatar
    zgłoś
    Tak czy inaczej będzie jak to VW silnym graczem w segmencie małych aut.Przypuszczam, że nowy 3-cylindrowy 1.2TDI CR też się znajdzie w ofercie. Byłoby to nawiązanie do Lupo 3L.
    garfield, 2011-08-22 19:04:36
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Hmmm ..., a nie rozstaw? W przypadku tego samochodu kluczową rolę będzie odgrywać cena (chyba jak w przypadku każdego Volkswagena). Samochodzik będzie dobrze wyposażony, praktyczny i co najdziwniejsze dosyć ładny, bo nie widać tutaj takiej unifikacji jak w innych modelach marki. Rzadko to mówię, ale trzymam kciuki za tego VW. Dobre wyposażenie to on będzie miał za słoną dopłatą.
    rzęsor, 2011-08-22 17:49:12
  • avatar
    zgłoś
    Czegoś nadzwyczajnie odkrywczego jak na segment mini Up! raczej nie posiada - wiele pomysłów gdzieś już widzieliśmy. Nowością jest natomiast karoseria, a konkretnie design. Pierwszy raz od czasu bliźniaka Arosy z "Grodu Wilka" przyjemnie jest zawiesić oko.Teraz już nie będzie trzeba parkować nocą z dala od latarni, a za dnia w krzakach - pod tym względem Lupo było jak niedorostek, a stylistyka Foxa trącała... wiochą.
    airmatic, 2011-08-22 16:08:53
  • avatar
    zgłoś
    rozmiar osiHmmm ..., a nie rozstaw? W przypadku tego samochodu kluczową rolę będzie odgrywać cena (chyba jak w przypadku każdego Volkswagena). Samochodzik będzie dobrze wyposażony, praktyczny i co najdziwniejsze dosyć ładny, bo nie widać tutaj takiej unifikacji jak w innych modelach marki. Rzadko to mówię, ale trzymam kciuki za tego VW.
    ~Samuraj, 2011-08-22 10:31:29
  • avatar
    zgłoś
    Nie czekając na frankfurcką premierę Volkswagen pokazał produkcyjną wersję modelu up!
    auto motor i sport, 2011-08-22 09:48:15
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij