Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

VW I.D. Buzz - elektryczny i autonomiczny

Mini bus przyszłości ma napęd przekazywany na obie osie, 22-calowe koła, tryb jazdy autonomicznej. Na jednym ładowaniu Volkswagen może przejechać do 600 km.

VW concept VW I.D. Buzz Concept

Microbusa przyszłości z teraźniejszością łączy jedynie sylwetka, która nawiązuje do legendarnego Volkswagena T1. Samochód ma lakier nadwozia w dwóch kolorach Silver Metallic i Cyber Yellow Pearl Effect. W I.D. Buzz zastosowano reflektory, jak i tylne lampy LED-owe. A do tego również duże podświetlane logo VW. Zamiast zwykłych lusterek zamontowano kamery. 

 

Futurystyczna kabina nie ma konwencjonalnej kierownicy znanej ze współczesnych samochodów, a duży przełącznik jazdy. Reaguje on także na dotyk, przez co za jego pomocą wybieramy tryb jazdy do tyłu lub do przodu. Gdy kierowca włączy tryb jazdy autonomicznej to "kierownica" samoczynnie chowa się w desce rozdzielczej, zapewniając większą przestrzeń w kabinie. Centrum dowodzenia stanowi ogromny tablet umieszczony w miejscu tradycyjnej konsoli centralnej, który przypomina ten z Tesli Model X.

VW I.D. Buzz Concept

VW I.D. Buzz jest zasilany przez dwa elektryczne silniki, które w sumie dają moc 374 KM. Jeden napędza oś przednią, zaś drugi tylną. W ten sposób w aucie jest realizowany napęd 4x4. Niemiecki producent obiecuje, że samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w czasie ok. 5 sekund, a maksymalna prędkość to 160 km/h (ograniczona elektronicznie).

 

Koncepcyjny model został zbudowany na płycie podłogowej MEB, opracowanej dla elektrycznych modeli z Wolfsburga. Samochód ma zestaw akumulatorów zdolny pomieścić 111 kWh energii elektrycznej. A to ma się przekładać na zasięg maksymalny 600 km. Proces ładowania może trwać nawet pół godziny, jeśli korzysta się z szybkiej ładowarki, która w tym czasie ładuje 80% pojemności akumulatorów. 

  VW I.D. Buzz Concept

Volkswagen wskazuje, że dzięki zastosowaniu modułowej płyty podłogowej inżynierowie będą mogli w łatwy sposób przebudować samochód na tylnonapędowy model z mocą 272 KM i akumulatorami o "pojemności" 83 kWh. I tym samym VW będzie mógł zaoferować przyszłym klientom mniejszy samochód.

Producent z Wolfsburga twierdzi, że system autonomicznej jazdy I.D. Pilot będzie gotowy do seryjnej produkcji mniej więcej w połowie przyszłej dekady. A seryjny model, który zapowiada I.D. Buzz może trafić na rynek przed końcem 2020 r. 

zobacz galerię

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij