Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

VW Polo R WRC - tak wygląda nowa "rajdówka"

Producent z Wolfsburga od 3 lat dominuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA i dopiero przyszły sezon może wywrócić rywalizację do góry nogami. O ile pozostałe zespoły przygotują samochody lepsze od nowego Polo R WRC.

Bartosz Broński 2016-04-12
Volkswagen Polo R WRC 2017

Przyszłoroczna "rajdówka" z Wolfsburga będzie o 50 mm szersza od obecnego Polo R WRC. Do tego maksymalna długość auta to teraz 3900 mm. Samochód ma większy tylny spojler oraz poszerzone nadkola i zderzaki z tyłu i z przodu. Masa własna została obniżona z 1200 do 1175 kg. Regulamin na sezon 2017 pozwala na zwiększenie średnicy zwężki turbosprężarki z 33 (obecnie) do 36 mm. Dzięki temu maksymalna moc rajdowego Polo sięgnie 380 KM. Nowe regulacje pozwalają na wykorzystanie elektronicznie sterowanego centralnego mechanizmu różnicowego i to on będzie odpowiedzialny za rozdzielenie siły napędowej pomiędzy obie osie.

Obecnie projekt "rajdówki" na sezon 2017 wszedł w ostatnią fazę i samochód pojawi się na starcie w styczniu 2017 roku w Rajdzie Monte Carlo. „Przepisy WRC na 2017 rok przewidują wiele spektakularnych nowości technicznych. Doświadczenia, jakie załogi zgromadziły w minionych latach zostaną wykorzystane przy tworzeniu przyszłych World Rally Cars. Samochody będą znacznie szybsze, a jednocześnie bezpieczniejsze. Bardzo drobiazgowo, jak zawsze, pracujemy nad Polo R WRC nowej generacji. Do rozpoczęcia sezonu 2017 musimy stworzyć jak najlepsze przesłanki do tego, by nowe Polo R WRC odnosiło takie sukcesy, jak jego poprzednicy” - skomentował dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito.

Warto na koniec dodać, że za testy i przygotowanie Polo R WRC do sezonu 2017 odpowiada Polak Artur Wroński. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij