Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

VW XL1 – do produkcji

Volkswagen XL1 Volkswagen XL1

Pokazany w Katarze model Formula XL1 zużywa jedynie 0,9 litra oleju napędowego na 100 km. Emituje 24 gramy dwutlenku węgla na kilometr. Z takimi wynikami staje się łakomym kąskiem dla zachodnioeuropejskich miłośników ekologii.

Szef działu rozwoju Volkswagena - Ulrich Hackenberg zapowiedział, że zbudowanych zostanie maksymalnie 100 egzemplarzy tego modelu i nie będą to auta do wewnętrznych testów, a gotowe produkty, przeznaczone do sprzedaży. Prezes Volkswagena - Mertin Winterkom potwierdził, że auto trafi do produkcji i będzie sprzedawane najpierw w Niemczech, a następnie również w USA i Chinach.

XL1 wyposażono w 47-konnego, dwucylindrowego diesla o pojemności 800 cm3, zestawionego z silnikiem elektrycznym i litowo-jonowym akumulatorem. W połączeniu z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów układ ten pozwala na rozpędzenie ważącego 795 kg pojazdu do 100 km/h w 11,9 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 160 km/h. Co więcej, na samej energii elektrycznej auto może przejechać do 35 km.

Niską masę całego pojazdu uzyskano dzięki konstrukcji typu monocoque, wykonanej z włókna węglowego. Również elementy poszycia pojazdu przygotowane są z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym. Co ciekawe, podobno w związku z coraz szerszym zastosowaniem włókna węglowego w przemyśle lotniczym, jego ceny mocno spadają, a elementy wykorzystane do budowy XL1 wyceniono na 5 tysięcy euro. XL1 ma być stosunkowo tani również dlatego, że sukcesywnie maleją koszty budowy akumulatorów litowo-jonowych. Według przewidywań Volkswagena, w 2013 roku taki akumulator będzie kosztował nie więcej niż 250 euro.

źródło: autonews.com

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 890 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    XL1 będzie produkowany. Co prawda w limitowanej liczbie, ale zawsze. Co do modelu Up! zobaczymy co z nim będzie.
    ~Samuraj, 2011-02-01 21:33:58
  • avatar
    zgłoś
    Napęd, opory toczenia i aerodynamiczne, włókna stosowane w F1. Wszystko związane jest z kosztem technologii. Jak te obniżyły się czy też ciągle obniżają to i takie projekty będą coraz realniejsze.Ten projekt wydaje się bardziej prawdopodobny do realizacji
    ~eko, 2011-02-01 19:29:47
  • avatar
    zgłoś
    jasne, zgodnie z normami EU, wstawiony do laboratorium i inne takie.
    esper, 2011-02-01 10:43:41
  • avatar
    zgłoś
    0,9l pewnie jest osiągalne ale tylko w określonych warunkach o których nikt nie wspomina
    ~Nitric, 2011-02-01 10:23:19
  • avatar
    zgłoś
    Zabawnie ten VW wygląda. Te 0,9 l pewnie wymyślili, żeby zrobić już na początku szum wokół tego auta. Jakoś nie wierzę w takie osiągnięcie. Pewnie będzie ekonomiczny, ale bez przesady.
    ~Samuraj, 2011-01-31 16:56:04
  • avatar
    zgłoś
    ciekawe tylko, że producent podaje zasięg 550 km przy 10-litrowym zbiorniku paliwa. Nijak nie wychodzi wtedy 0,9 na setkę...
    esper, 2011-01-31 15:48:57
  • avatar
    zgłoś
    Jak mi o nim ktos powiedzial u zasady w serwisie to sie smialem . ale oszczednosc tego auta robi wrazenie, rzeczywiscie. ciekaw jestem jaki bedzie komfort jazdy tym autem. Bo sama ekonomia do mnie nigdy nie przemawiala.
    ~jacek bejc, 2011-01-31 15:21:07
  • avatar
    zgłoś
    Za dwa lata superoszczędny model Volkswagena trafi do pierwszych klientów.
    auto motor i sport, 2011-01-31 09:13:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij