Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Volkswagen Golf GTD i e-Golf: zaoszczędzisz

W Genewie Volkswagen pokaże dwie super-oszczędne wersje Golfa, jedna nadaje się do miasta a druga na długie trasy.

2013-02-21
Volkswagen Golf GTD

Golf GTD kontynuuje tradycję szybkich kompaktów z Wolfsburga napędzanych przez mocny silnik wysokoprężny. W przypadku najnowszej generacji pod maską pracują 184 konie mechaniczne. 2-litrowa jednostka TDI oferuje również 380 Nm momentu obrotowego. Do tego zestawu będzie można wybrać skrzynię manualną 6-biegową lub 6-stopniowy automat DSG. W pierwszym przypadku średnie spalanie wynosi 4,2 litra na 100 km, w drugim 4,7 litra.

Na pewno nie będzie można narzekać na osiągi: 0-100 km/h załatwiane jest w 7,5 sekundy a prędkość maksymalna 230 km/h pozwoli sprawnie przemierzać autostrady.

Na drugim biegunie pod względem wrażeń z jazdy znajduje się e-Golf, w pełni elektryczna wersja. 115-konny silnik elektryczny wytwarza stałą wartość 270 Nm momentu obrotowego. Dzięki baterii na wadze wyskakuje dodatkowe 250 kg! Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11,8 sekundy a prędkość maksymalna wynosi mniej niż limit na polskich autostradach – 135 km/h.

e-Golf posiada trzy tryby pracy: Normal, Eco i Range. Pierwszy to po prostu standardowe ustawienie, drugi blokuje motor do 95 KM i zakłada kaganiec do 120 km/h. Trzeci, „awaryjny” wyłącza klimatyzację i ograniczą prędkość maksymalną do 95 km/h. Zasięg e-Golfa określany jest na maksymalnie 175 kilometrów.

Przyjmowanie zamówień na Golfa GTD rozpocznie się w naszych salonach w maju, cena w Niemczech to 29 350 euro.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    To akurat nie jest dobry argument, bo równie dobrze mogli to Bi-TDI zdusić. ;)Otóż to. Amarok z 2.0 BiTDI ma 180KM, a miał 163KM.Co do cen to wiadomo, że na starcie elektryczne wszystkie było droższe. Teraz sporo taniej. Podobnie i tutaj będzie.
    garfield, 2013-02-24 18:08:30
  • avatar
    zgłoś
    W przeliczeniu na złotówki około 160 000 zł - Jezus Maria. :huh:
    ~Samuraj, 2013-02-24 13:49:35
  • avatar
    zgłoś
    Swoją drogą e-Golf ma kosztować 40 tys. Euro. Czyli o 10 tys. więcej niż GTD.
    rzęsor, 2013-02-24 02:26:25
  • avatar
    zgłoś
    To akurat nie jest dobry argument, bo równie dobrze mogli to Bi-TDI zdusić. ;)
    ~Samuraj, 2013-02-23 12:17:03
  • avatar
    zgłoś
    Podniesiona, bo 2.0 Bi-TDI ma 200 KM.
    rzęsor, 2013-02-23 00:30:01
  • avatar
    zgłoś
    Podniesiona moc z 170KM czy jak w przypadku wersji 180KM to biturbo? Raczej podniesiona. ;)
    ~Samuraj, 2013-02-22 22:25:34
  • avatar
    zgłoś
    Mimo wszystko nadal pozostaje zachowawczy, a to, biorąc pod uwagę grupę ludzi, o których mówisz, (chyba) dobrze. Swoją drogą wersja GTD ciekawie wygląda. :)Volkswagen wie, jak dogodzić - a dogadza dlatego, bo wie jak na tym zarobić :P
    airmatic, 2013-02-22 15:53:18
  • avatar
    zgłoś
    Podniesiona moc z 170KM czy jak w przypadku wersji 180KM to biturbo?
    garfield, 2013-02-21 20:43:13
  • avatar
    zgłoś
    Mimo wszystko nadal pozostaje zachowawczy, a to, biorąc pod uwagę grupę ludzi, o których mówisz, (chyba) dobrze. Swoją drogą wersja GTD ciekawie wygląda. :)
    ~Samuraj, 2013-02-21 20:15:37
  • avatar
    zgłoś
    W przypadku Golfa nie chciałbym go mieć dlatego, że mnie na niego nie stać i dlatego, że nie stać mnie, żeby go chcieć w ogóle.Problem polega na tym, że nareszcie zrobił się ładny, a to już zagwozdka dla miłośników klasycznych, czystych i pięknych linii...
    airmatic, 2013-02-21 19:36:27
  • avatar
    zgłoś
    Ciekaw tylko jestem czy tego e-Golfa rzeczywiście będzie można naładować w 20 minut jak to podaje Volkswagen ...
    ~Samuraj, 2013-02-21 19:19:22
  • avatar
    zgłoś
    W Genewie Volkswagen pokaże dwie super-oszczędne wersje Golfa, jedna nadaje się do miasta a druga na długie trasy.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-02-21 10:34:11
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij