Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Volkswagen Golf R: 300 KM i tylko 4,9 s. do setki

Volkswagen wprowadza do sprzedaży pierwszą swoją tegoroczną nowość i od razu z najwyższej półki. Volkswagen Golf R to moc 300 KM, sprint do setki w 4,9 sekundy i zaledwie 6,9 litra benzyny na 100 kilometrów. A do tego masa najnowocześniejszej technologii, co tylko inżynierowie z Wolfsburga zdołali wymyślić.

2014-01-30
Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R

Czterocylindrowa jednostka TSI, która napędzać będzie Golfa R, oferuje moc 300 KM, o 70 KM więcej niż w Golfie GTI i o 30 KM więcej niż w poprzedniku. Do tego 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego osiąganego w szerokim zakresie obrotów (1800-5500 obr/min). Efekt jest taki, że kompaktowy Volkswagen, jeśli doposażymy go jeszcze w przekładnię DSG, do setki jest w stanie się rozpędzić w zaledwie 4,9 sekundy. Z mechaniczną skrzynią biegu ten sprint zajmie mu 0,2 sekundy więcej czasu. W obu przypadkach maksymalna prędkość, elektronicznie ograniczona, wynosi 250 km/h.

Osiągi więcej niż niezłe. A jeśli dodamy do tego wyniki spalania, całość będzie się prezentować okazale. Poprzednik potrzebował na pokonanie 100 kilometrów średnio 8,5 litra benzyny. W najnowszej, czwartej odsłonie Golfa R wynik ten udało się obniżyć do 7,1 litra, a w wariancie ze skrzynią DSG - do 6,9 l/100 km.

Z zewnątrz Golf R nie będzie na każdym kroku dawał znaki, że jest najmocniejszą odmianą w rodzinie Golfa. Nieco zmienione zderzaki, osłona chłodnicy, inny kształt świateł, dyfuzor i cztery końcówki układu wydechowego oraz literka 'R' w kilku miejscach nadwozia - to w sumie niewiele, ale Volkswageny przecież nigdy nie starały się szokować swoją stylistyką.

Więcej zmian jest natomiast niewidocznych dla oczu. Usztywnione zawieszenie zostało obniżone o 20 mm (o 5 mm w stosunku do wariantu GTI). Progresywny układ kierowniczy sprawi, że nawet na ciasnych zakrętach nie będziemy zmuszeni wykonywać zbyt wielu obrotów kierownicą. Układ ESC posiada funkcję Sport, a poza tym da się całkowicie dezaktywować. Opcją będzie adaptacyjne zawieszenie DCC, ze standardowymi trzeba trybami (Comfort, Normak i Sport) i dodatkowym Race, w którym reakcje na gaz oraz zmiana przełożeń skrzyni DSG odbywa się jeszcze szybciej.

Stabilną jazdę gwarantować ma poza tym napęd na cztery koła (4Motion), połączony z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego (EDS) oraz systemem XDS+, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje w ten sposób stabilność jazdy.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij