Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Volkswagen Microbus – powrót “Ogórka”?

2010-11-22
VW Microbus VW Microbus

Brytyjski magazyn AutoExpress cytuje Klausa Bischoffa - szefa działu designu Volkswagena, który stwierdził, że praca nad wskrzeszeniem klasycznego ogórka to jeden z najważniejszych celów jego pracy. Nie zdecydowano jeszcze czy projekt pójdzie w stronę wygodnego, standardowego auta z wygodnie aranżowalną przestrzenią dla pasażerów, czy może będzie swoim kształtem i wyposażeniem nawiązywał do klasycznego przodka i będzie raczej niszowym, ekstrawaganckim pojazdem dla odważnych.

Przez chwilę mówiło się o powrocie do koncepcyjnego Microbusa, którego zaprezentowano w 2001 roku, ale z braku funduszy nie wdrożono do produkcji. Model ten prezentujemy w galerii. Jednak finalnie podjęto decyzję o przygotowaniu zupełnie nowego projektu i designerzy Volkswagena zabrali się do pracy. Koncepcyjną wersję nowego modelu powinniśmy zobaczyć za 2 lata.

źródło: AutoExpress

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 103 566 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, minibus-4, mixt-4, rama-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ciekawe te pomysły co podałeś i nomen omen Trabanta nowego mieliśmy okazję zobaczyć:Uploaded with Jak go pierwszy raz zobaczyłem to mi szczęka o beton zawadziła.
    ~Samuraj002, 2010-11-23 18:59:24
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):I ten model swoim designem przywodzi na myśl "ogórka". Pomysł ciekawy i mam nadzieję, że VW tego nie spartaczy. Kiedyś próbowałem przeforsować teorię, że Volkswagena stać na wystawianie sparinfightera w każdym rynkowym segmencie. No i zazwyczaj kończy się to sukcesem, niejednokrotnie na obszarze całego brandu (VW Group). Dobrze, że próbuje też nawiązywać do swoich historycznych sukcesów w marketingu. Chodzi o obszary, gdzie był pionierem i nie posiadał absolutnie żadnej konkurencji. Garbus czy Ogórek na swoje czasy ogrywały klasyczne, zwaliste krążowniki swoich czasów albo bezpłciowe wozidełka typu BMW Isetta.Jaka szkoda, że tylko Volkswagena na to stać! A przecież nie mielibyśmy nic przeciwko współczesnym wersjom Trabanta (taka przyprawiona na retro odmiana VW Polo dwudrzwiowy sedan) albo Wartburga (na podwoziu Opla Insignii) czy polskiej Syrenki (można by przerobić Fiata 500 na limuzynkę z drzwiami pod wiatr, z Merivy ) albo i Warszawy (Croma przerobiona na "garbuskę"). Wiem, wolne żarty, nostalgia i trochę śmieszność z mojej strony Nikomu taka legenda nie będzie się opłacać...Tylko VW ma perspektywy - "kasiasty jest" i konsekwentnie może inwestować we WŁASNĄ legendę (kto by się oglądał na legendy PRL-u?).Jeśli ktoś chce mieć Warszawę, kupuje model odrestaurowany, resoraka lub bawi się grafiką komputerową
    airmatic, 2010-11-22 22:55:01
  • avatar
    zgłoś
    I ten model swoim designem przywodzi na myśl "ogórka". Pomysł ciekawy i mam nadzieję, że VW tego nie spartaczy.
    ~Samuraj002, 2010-11-22 20:52:53
  • avatar
    zgłoś
    To jak ze słynnym "Misiem" - to jest "ogórek" na miarę naszych możliwości , a przede wszystkim czasów. Trudno byłoby opakować obecną technikę i potrzeby potencjalnych nabywców w ubranko skrojone na miarę pierwszego, kultowego "ogórka".
    eri, 2010-11-22 10:51:43
  • avatar
    zgłoś
    A w czym to przypomina pierwszego "ogórka"? Zupełnie inny kształt świateł z przodu i z tyłu, stary model miał mały rozstaw osi, duży zwis tylny i przedni, tam się siedziało nad przednią osią, nawet kształt szyb ma inny. Tyle, że ma odsuwane boczne drzwi, ale Opel Meriva też ma.
    ~olo, 2010-11-22 10:35:38
  • avatar
    zgłoś
    Niemiecki producent wraca do pomysłu wskrzeszenia kultowego modelu.
    auto motor i sport, 2010-11-22 08:02:11
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij