Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Volkswagen Polo – nowa generacja

Nowe Polo zadebiutuje jeszcze w tym roku. Oto garść informacji o nadchodzącym modelu.

VW Polo 2017 VW Polo 2017 fot. Shulte

Volkswagen Polo szóstej generacji zadebiutuje na wystawie IAA we Frankfurcie (we wrześniu). Samochód będzie oparty na zupełnie nowej płycie podłogowej MQB A0 (skróconej), z której jako pierwszy skorzystał Seat Ibiza. Nowe Polo ma być nieco większe, jego nadwozie będzie mierzyć prawdopodobnie nieco ponad 4 m. Dzięki temu spodziewamy się, że podobnie jak to jest w przypadku Ibizy, nowy model będzie oferować większy niż dotychczas bagażnik (teraz jego pojemność to 280 l) i więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu.

 Volkswagen T-Cross
         

Nowe Polo zrzuci nieco masy, wg naszych źródeł do 70 kg, a jego podstawowa wersja ma ważyć mniej niż tonę. W gamie silnikowej pojawi się dwanaście wariantów, a nie jak dotychczas czternaście. Oprócz wersji z jednostkami benzynowymi pojawi się też opcja z napędem hybrydowym, za to  model napędzany tylko przez silnik elektryczny nie jest przewidywany. Pod maskę Polo trafią silniki 3- i 4-cylindrowe, w tym jednostki 1.0 TSI. Podstawowe nowe Polo ma mieć 1-litrowy silnik o mocy 70 KM, pod maskę trafi też nowy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM.

VW planuje też wprowadzenie odmiany GTI, którą miałby napędzać 2-litrowy, turbodoładowany silnik 4-cylindrowy. Jesteśmy ciekawi jak ta wersja wypadnie w porównaniu z 3-cylindrową, 1,5-litrową Fiestą ST. W czasach panowania crossoverów również Polo w jednej z odmian ma się przeobrazić w podniesionego malucha. Jego przewidywana nazwa to T-Cross i istnieje szansa, że ten model zobaczymy też w wersji z napędem 4x4.

 Test - VW Polo i czterech konkurentów Pierwsza jazda - VW Polo R WRC
    
   

Wyposażenie nowego Polo ma obejmować w pełni elektroniczne zegary i amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. O takich elementach jak pełna łączność ze smartfonami nawet nie wspominamy.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Z awaryjnością to gruba przesada. Mam silnik 1.2 TSI i nic się nie dzieje złego.
    ~Lew, 2017-05-25 16:41:32
  • avatar
    zgłoś
    Trzeba mieć niezły tupet i perfekcyjny marketing, by przez 20 lat wciskać klientom ten sam model i nadwozie pod płaszczykiem nowości w postaci Golfa i Polo. Ten sam niezgrabny klocek i super reklama czyni cuda, ludziska dalej się na to nabierają . No i zawsze cena od silnika który nie da się jeździć . Jak kupisz coś porządnego to za polo zapłacisz 70 tyś jak za segment B, a to dalej tylko super awaryjne TSI
    ~blus, 2017-03-21 20:45:36
  • avatar
    zgłoś
    Trzeba mieć niezły tupet i perfekcyjny marketing, by przez 20 lat wciskać klientom ten sam model i nadwozie pod płaszczykiem nowości w postaci Golfa i Polo. Ten sam niezgrabny klocek i super reklama czyni cuda, ludziska dalej się na to nabierają . No i zawsze cena od silnika który nie da się jeździć . Jak kupisz coś porządnego to za polo zapłacisz 70 tyś jak za segment B, a to dalej tylko super awaryjne TSI
    ~blus, 2017-03-21 20:45:08
  • avatar
    zgłoś
    Trzeba mieć niezły tupet i perfekcyjny marketing, by przez 20 lat wciskać klientom ten sam model i nadwozie pod płaszczykiem nowości w postaci Golfa i Polo. Ten sam niezgrabny klocek i super reklama czyni cuda, ludziska dalej się na to nabierają . No i zawsze cena od silnika który nie da się jeździć . Jak kupisz coś porządnego to za polo zapłacisz 70 tyś jak za segment B, a to dalej tylko super awaryjne TSI
    ~blus, 2017-03-21 20:44:33
  • avatar
    zgłoś
    Fotki http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2017-volkswagen-polo-set-take-new-ford-fiesta
    ~Adam, 2017-03-20 14:59:11
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij