Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Volkswagen pozwany. Kary liczone w miliardach

Po miesiącach śledztwa, amerykański Departament Sprawiedliwości wszczyna cywilny pozew przeciwko Volkswagenowi za złamanie tzw. (aktu czystego powietrza) Clean Air Act. Chodzi oczywiście o manipulowanie wartościami emisji spalin w silnikach Diesla.

Konrad Maruszczak 2016-01-05
Logo VW

Przypomnijmy, we wrześniu ubiegłego roku amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) oskarżyła Volkswagena o montowanie sterowników, które fałszowały emisję spalin w silnikach Diesla. Sterownik wykrywał na podstawie kilku parametrów czy jest teraz badany, czy samochód porusza się w trybie drogowym. I na tej podstawie zmieniał charakterystykę pracy tak, aby z rury wydechowej wydobywała się najmniejsza możliwa ilość szkodliwych tlenków azotu.

Teraz po kilkumiesięcznym śledztwie, amerykański Departament Sprawiedliwości wszczyna cywilny pozew przeciwko niemieckiej marce. "Stany Zjednoczone będą forsować wszystkie stosowne środki zaradcze przeciwko Volkswagenowi dla zadośćuczynienia naruszeniom naszego aktu czystego powietrza (Clean Air Act)"  - powiedział funkcjonujący w departamencie środowiska i zasobów naturalnych zastępca prokuratora generalnego John Cruden.

Pozew wobec VW zawiera cztery złamania ustawy o ochronie powietrza (Clean Air Act), w tym manipulowanie systemem kontroli spalin i lekceważenie obowiązku zawiadamiania o takim procederze. "Twierdzimy, iż wiedzieli co robią, że rozmyślnie łamią prawo i że skutkuje to konsekwencjami zdrowotnymi" - zaznaczył wyższy przedstawiciel ministerstwa sprawiedliwości.

Analitycy twierdzą, że skutki pozwu mogą być dla niemieckiego koncernu katastrofalne. Już wcześniej podawane prognozy nie napawały optymizmem, ale teraz spekuluje się, że straty VW mogą sięgnąć nawet 90 miliardów dolarów!

Na tę sumę może składać się oświadczenie Continentala. Prezes tej firmy stwierdził, że afera w VW może zakończyć karierę diesli w Stanach Zjednoczonych, a także w Chinach i Japonii. W tych krajach silniki wysokoprężne stanowią 3% całego rynku samochodów osobowych, gdzie w Europie to aż 53%.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij