Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Volkswagen rezygnuje z 10-stopniowej skrzyni DSG

Skrzynia 10-biegowa miała być kolejną rewolucją, po dwusprzęgłowej DSG. Okazało się jednak, że projekt jest zbyt skomplikowany i co ważniejsze - skrzynia jest bardzo droga.

Bartosz Broński 2015-09-21
Koncepty Roadster Skody otrzyma m.in. przekładnię DSG.

"Zdecydowaliśmy się zrównoważyć nasze priorytety związane ze skrzyniami biegów. I inne rzeczy są ważniejsze i pilniejsze" - zdradził Volkswagen australijskiemu serwisowi Motoring podczas targów Frankfurt 2015. Projekt nowej skrzyni został odłożony z powodów finansowych. Koszty opracowania tego podzespołu są na tyle duże, że decyzja o rezygnacji z niego jest dla Volkswagena bardziej korzystna.

Volkswagen nie jest jedynym producentem, który pracował nad 10-stopniową skrzynią. Projekty dotyczące takiej przekładni ogłaszali już tacy znaczący producenci, jak BMW, Ford we współpracy z General Motors oraz Hyundai. Warto dodać, że Jeep oferuje 9-biegową przekładnię, zaś do niektórych modeli Mercedesa można zamówić skrzynię 9G-tronic.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>W 2013 roku Volkswagen ogłosił prace nad 10-biegową skrzynią DSG. Niestety pod dwóch latach prac niemiecki producent postanowił odłożyć projekt na półkę. Powód jest bardzo prosty.</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/Volkswagen-rezygnuje-z-10-stopniowej-skrzyni-DSG,20771,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-09-21 12:36:28
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij