Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.5

Volvo wprowadza nowy silnik GTDi

2010-09-06
Volvo, Silnik, GTDi Silnik GTDi Volvo

Nowe jednostki to czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1.6 litra, które zostały wyposażone w najnowszą technologią wtrysku bezpośredniego benzyny z turbodoładowaniem - GTDi. Silniki GTDi T3 o mocy 150 KM oraz T4 o mocy 180 KM będą dostępne w nowych modelach Volvo S60 i V60. Silnik 180KM uzyskuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 240 Nm od zaledwie 1600 obrotów aż do 5000 obrotów na minutę. Dostępna na zamówienia funkcja overboost pozwala osiągnąć aż 270 Nm momentu obrotowego. Z kolei wersja T3 oferuje 150 KM i 240 Nm momentu obrotowego.

Nowe silniki GTDi mają bardzo zwartą budowę i są wykonane całkowicie z odlewanego aluminium. Pozwoliło to uzyskać niską masę i dobre zdolności rozpraszania ciepła. Ponadto kolektor dolotowy został wykonany z tworzywa sztucznego co korzystnie wpływa na minimalizację masy silnika. Takie rozwiązanie zapewnia również wysoką wydajność energetyczną.

Konstruktorzy Volvo zdecydowali się na umieszczenie każdego wtryskiwacza centralnie nad tłokiem, tuż obok świecy zapłonowej. Każdy z wtryskiwaczy ma sześć otworów, co jest rozwiązaniem nietypowym w przypadku wtryskiwaczy umieszczonych centralnie. Rozwiązanie to pozwala uzyskać szczególnie jednolite rozprowadzenie paliwa.

Wtrysk bezpośredni w połączeniu z turbodoładowaniem i układem zmiennych faz rozrządu umożliwia uzyskanie podobnych osiągów, jak w przypadku większych silników przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa i wpływu na środowisko naturalne do znacząco niskiego poziomu.

Silniki GTDi wykorzystują układ zmiennych fazy rozrządu dla obu wałków rozrządu. Zarówno czas otwarcia otworu dolotowego oraz zaworów wydechu można zmieniać w celu optymalizacji efektu przekrycia i zapewnienia właściwego napełnienia cylindra w komorze spalania niezależnie od obrotów silnika. Dzięki temu proces spalania jest maksymalnie wydajny w całym zakresie obrotów i pozwala uzyskać wysokie przyspieszenie przy każdej prędkości.

Silniki GTDi T4 będzie oferowany w zestawieniu z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów Powershift lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Z kolei silnik GTDi T3 będzie dostępny tylko z manualną skrzynią biegów.

Silniki GTDi - T3/150KM i T4/180KM zostaną wprowadzone na rynek jesienią 2010 r. razem z nowymi modelami Volvo S60 i Volvo V60. Silniki te będą później dostępne, także w wersji napędzanej biopaliwem E85 (bioetanolem).

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Przy okazji wprowadzenia na rynek nowych modeli Volvo S60 i Volvo V60, gama silników Volvo została rozszerzona o wersje T3 i T4.
    auto motor i sport, 2010-09-06 08:40:01
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij