Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

W rytmie techno

Jak jeżdżąc autem średniej klasy nie uchodzić za średniaka? Trzeba kupić model rzadko spotykany i niepodobny do innych - np. Chryslera Sebringa.

2007-03-07
Chrysler Sebring W Europie jeszcze nie każdy wie co to Chrysler, więc tylko tutaj Sebring ma logo także z tyłu nadwozia.

Wyglądem nowy amerykański model zupełnie różni się od ugrzecznionych konkurentów w rodzaju Laguny czy Mondeo. Przypomina za to nieco swego większego brata, Chryslera 300 C - za nim wszyscy oglądają się na ulicy, za Sebringiem też pewnie będą. Ale to nie jedyny powód, dla którego warto zastanowić się czy wydać około 90 tys. zł. Nowy Sebring jest obszerną limuzyną o komfortowym zawieszeniu, z dwubarwnym wnętrzem w stylu techno, dużą ilością miejsca z tyłu i z takim sobie bagażnikiem (394 l). Jest też autem w pełni rozrywkowym - pasażerowie z tyłu mogą oglądać filmy na DVD, zabawiać się grami komputerowymi, słuchać nagrań z odtwarzaczy MP3. Kierowca z kolei ma do dyspozycji twardy dysk o pojemności 20 GB do przechowywania map nawigacyjnych, złącze USB do kopiowania plików zdjęciowych na twardy dysk, za dopłatą - zestaw głośno mówiący w technologii Bluetooth, z książką telefoniczną na 128 numerów. Odchylany ekran dotykowy wybrane funkcje może wyświetlić z czułością 65 tys. kolorów. Kto chce zaszpanować, choćby przed właścicielem Mercedesa S, może wcisnąć niepozorny guziczek i schłodzić colę do dwóch lub podgrzać kawę do 60 stopni. Za tę przyjemność trzeba dodatkowo zapłacić.

Pod maską Sebringa po raz pierwszy w historii tego modelu pracuje silnik Diesla. Nosi on oznaczenie CRD, co wcale nie znaczy Common-Rail-Diesel, lecz "Chrysler runs on Diesels", bo to jednostka z pompowtryskiwaczami, od VW. Ten dwulitrowy 140-konny silnik jest równie głośny, co dynamiczny, a zużywa zaledwie 6,2 l paliwa. Silniki benzynowe Chrysler sam skonstruował - podstawowa jest jednostka 2.0 (156 KM), nad nią plasuje się silnik 2.4 o mocy 170 KM. Do wyboru jest czterostopniowy automat oraz pięcio- lub sześciobiegowa przekładnia mechaniczna.

Dane techniczne

Dane techniczne

NadwoziePięciomiejscowy liftback, dł. x szer. x wys. 4850 x 1843 x 1497 mm, rozstaw osi 2765 mm, masa własna 1560 kg, dopuszcz. masa całk. 2040 kg.
SilnikCzterocylindrowy, rzędowy diesel z turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowującego. Pojemność skokowa 1968 cm3, moc 103 kW (140 KM) przy 4000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1750 obr/min. Napęd przedni, sześciobiegowa skrzynia mechaniczna.
Osiągi Zużycie paliwa (wg EU) w cyklu miejskim/pozamiejskim 8,2/5,1 l/100 km w cyklu mieszanym 6,2 l/100 km
CenaChrysler Sebring jeszcze nie ustalona

Nowy Sebring w Polsce pojawi się w kwietniu 2007 r., "opoduszkowany" na wszelkie sposoby, z seryjnymi ABS, ESP, ASR i asystentem hamowania.

Tekst: Roman Skąpski
Zdjęcia: Chrysler

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jak jeżdżąc autem średniej klasy nie uchodzić za średniaka? Trzeba kupić model rzadko spotykany i niepodobny do innych - np. Chryslera Sebringa.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:44:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij