Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Wald International – nowe projekty na 2010

Zapowiada się pracowity rok dla projektantów firmy Wald International. Muszą oni przygotować zestawy karoseryjne dla pięciu nowych modeli.

2004-03-17

Japoński tuner znany z agresywnej stylizacji swoich projektów zapowiedział prace nad pięcioma nowymi modelami. W 2010 roku do oferty trafią pakiety stylizacyjne dla BMW serii 7, Infiniti M, Jaguara XJ, Porsche Panamery i Rolls Royce'a Ghost.

Póki co, na zaprezentowanych traserach widzimy nowe zderzaki, większe felgi i zestawy zawieszenia obniżające prześwity wspomnianych aut.

Z zainteresowaniem wyczekujemy finalnych wersji produktów.

Początkowo mały Peugeot nie był dostępny ani z poduszkami powietrznymi, ani z napinaczami pasów czy z zagłówkami na tylnych siedzeniach. Również ABS był oferowany tylko do niewielu wersji, a wspomagania układu kierowniczego brakowało w standardowym wyposażeniu, co w przypadku wersji z silnikiem Diesla o masie większej o 60 kg skutkowało nadmiernymi oporami układu kierowniczego, zwłaszcza podczas manewrowania na parkingu.

Z upływem czasu Peugeot 106 doczekał się podstawowych elementów wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa oraz komfortu: poduszek powietrznych, napinaczy pasów, zagłówków oraz klimatyzacji i wspomagania układu kierowniczego do większości wersji.

Najczęściej spotykane są auta wyposażone w silniki benzynowe o pojemności 1,0 lub 1,1 litra. Pierwszy z nich zapewnia przyzwoite zużycie paliwa za cenę przeciętnych osiągów. Dopiero wersja 1.1, przy niewiele większym apetycie na paliwo, ma wystarczający temperament. Ich wspólną cechą jest głośna i nierówna praca po uruchomieniu zimnego silnika. Dla oszczędnych przewidziano diesla o pojemności 1,5 l, niestety jest głośny i ospały.

Jak na swoje rozmiary i cenę auto zapewnia dobry komfort resorowania. Nierówności, poza tymi krótkimi, pokonuje sprawnie i bez podskakiwania. Nieprzesadnie miękkie zawieszenie z dobrym układem kierowniczym pozwala pewnie prowadzić auto po wybranym torze jazdy; gdy jest lekko dociążony, Peugeot 106 trzyma się drogi jeszcze lepiej.

Hamulce wykazują wystarczającą skuteczność, co potwierdziły pomiary przeprowadzone podczas testu. Zatrzymywały auto po 43 metrach, niezależnie, czy były zimne, czy rozgrzane.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: archiwum

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 448 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Szkoda że zakończono produkcję bo to bardzo udany model, następca 107 chyba nie powtórzy sukcesu. Cieszy jakość nadwozia- wreszcie nie koroduje, ładna stylistyka i miękkie zawieszenie. Samochód mało awaryjny, ale częśći zamiene raczej drogie.Ze swojego jestem bardzo zadowolony.
    ~Romanek, 2008-11-17 07:56:28
  • avatar
    zgłoś
    auto bardzo ladnie wyglada jak na ten wiek i cene, korozja go nie lapie za to silnik 954 ktory posiadam jak slabiutki duzo gorszy niz u daewoo tico ktorym jezdzilempod gory mowiac brutalnie sie "zesra" a nie wjedzieza to do lansu bardzo fajny i tani:D
    ~sulkowski, 2008-09-18 11:34:02
  • avatar
    zgłoś
    Peugeot 106 rozmiarami zewnętrznymi wpisuje się pomiędzy samochody wielkości Fiata Seicento i Renault Clio, wielkością wnętrza niewiele ustępując temu drugiemu.
    auto motor i sport, 2008-08-25 21:16:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij