Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Wilczek – nowe Polo GTI

2010-05-11
Volkswagen Polo GTI Volkswagen Polo GTI

Najważniejsze oczywiście ukryto pod maską. Między przednimi kołami pracuje teraz mniejszy, ale za to lżejszy i mocniejszy silnik niż 1,8-litrowa jednostka napędowa poprzednika. 1.4 TSI nowego Polo GTI rozwija moc 180 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm w zakresie od 2000 do 4500 obr/min.

Silnik najmocniejszego Polo współpracuje seryjnie z siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnią typu DSG. Auto do 100 km/h rozpędza się w czasie 6,9 sekundy i mówi "dość", gdy na prędkościomierzu widnieje 228 km/h.

Co ciekawe, Polo GTI według producenta na przebycie 100 km średnio potrzebuje jedyne 6 litrów benzyny, natomiast na każdy kilometr produkuje 139 gramów dwutlenku węgla.

Wraz z nowym silnikiem niemiecki wilczek otrzymał system XDS, będący czymś w rodzaju elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego. Odpowiada on przede wszystkim za lepszą trakcję przy ruszaniu oraz podczas jazdy w zakrętach.

Na zewnątrz ostra odmiana Polo wyróżnia się pięcioramiennymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi, czerwonymi zaciskami hamulcowymi, przyciemnianymi reflektorami przednimi z LED-ami do jazdy dziennej oraz grillem z czerwoną obwódką. Z tyłu zaś auto otrzymało zmieniony zderzak z dyfuzorem oraz tłumik z dwiema chromowanymi końcówkami.

Nowy VW Polo GTI będzie dostępny w odmianach trzy- i pięciodrzwiowej, a obejrzeć go będzie można podczas rozpoczynającego się jutro w Austrii GTI Wörthersee.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij