Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.2

Wszystko o... Skoda Yeti

Superpraktyczna i nieprzeciętnie zdolna – dzięki tym cechom Skoda Yeti zdobyła uznanie klientów i sprzedała się w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. A oto jej kolejne wcielenie.

2014-02-15

W rytmie miasta
Silnie podkreślone poziome, precyzyjne linie, ostre krawędzie, nowe logo oraz wyraźna gra świateł i cieni – to znaki szczególne przedniej części nadwozia odświeżonego Yeti. Nowy model mocno różni się od poprzednika, zachowując jednocześnie jego charakterystyczny wygląd – pionowe powierzchnie, duże okna i oryginalną formę. Styliści Skody na nowo zaprojektowali reflektory, które zyskały na wyrazistości dzięki precyzyjnie odciętym krawędziom, ostremu szlifowi szkła i rezygnacji z zaokrągleń. Reflektory są szersze niż poprzednio. Charakterystycznym elementem zmodyfikowanego Yeti są światła przeciwmgielne – mają zupełnie inny kształt i zostały przeniesione na dolną część zderzaka.

SUV Skody dostępny jest teraz w dwóch wersjach stylistycznych – miejskiej i Outdoor. Zasadniczą różnicę między nimi dostrzec można w dolnej części przodu. W wersji miejskiej zderzak o nowym kształcie cały jest polakierowany w kolorze nadwozia. Środkowy wlot powietrza pod tablicą rejestracyjną ma delikatną strukturę plastra miodu. Z kolei w Yeti Outdoor, które prezentujemy w dalszej części, z prawej i lewej strony wlotu powietrza w zderzaku są czarne wstawki spoilera. Środkowy wlot powietrza ma solidne pionowe listwy i jest otoczony plastikową osłoną w kolorze aluminium.

4 czy 5 miejsc? A może 2 i ogromny bagażnik? Ty decydujesz!

Z tyłu auta, na pokrywie bagażnika, pojawiły się dwa trójkątne przetłoczenia charakterystyczne dla wszystkich nowych modeli Skody i lampy, które opcjonalnie mogą być wykonane w technologii LED. Nowość na liście wyposażenia nowej Skody Yeti stanowią też cztery dodatkowe wzory felg w rozmiarze 16 i 17 cali oraz cztery nowe kolory nadwozia – biały „Moon”, zielony „Jungle”, szary „Metal” i brązowy "Magnetic” (ten ostatni – wyłącznie dla wersji L&K).

Przestronne wnętrze
Skoda Yeti niezmiennie imponuje przestronnym, wypełnionym światłem wnętrzem. Na fotelach o długim siedzisku i dobrym bocznym podparciu siedzi się wygodnie nawet przez wiele godzin. W dostosowaniu pozycji za kierownicą do indywidualnych upodobań pomagają spore zakresy regulacji fotela wzdłuż i na wysokość oraz kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach. Nawet w najniższym położeniu fotel kierowcy ulokowany jest na tyle wysoko, że wsiadanie i wysiadanie nie sprawia żadnej trudności. Nie brakuje przestrzeni nad głową – zarówno z przodu, jak i na tylnych fotelach.

Oczywiście nie mogło zabraknąć systemu foteli VarioFlex: Yeti ma trzy oddzielne fotele z tyłu, z których każdy można oddzielnie wyjąć lub złożyć. Po wyjęciu środkowego fotela zewnętrzne fotele można przesunąć w poprzek – jest wtedy więcej miejsca na ramiona. Wówczas Yeti błyskawicznie zmienia się w bardzo komfortowy samochód czteromiejscowy. Wszystkie trzy fotele mają ponadto regulowane oparcia, które można złożyć. W ten sposób środkowy fotel jednym ruchem ręki można przekształcić w podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki (opcja), a oparcie fotela pasażera z przodu całkowicie złożyć (również opcja).

Oprócz funkcji Vario Flex, wnętrze ma jeszcze wiele innych przemyślanych rozwiązań. Po raz pierwszy Skoda Yeti ma schowek na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy. Jest to niezwykle praktyczne, ponieważ w razie potrzeby kamizelka jest od razu pod ręką i nie trzeba jej nigdzie szukać. Standardowo, od wersji wyposażenia Ambition, w bagażniku znajduje się wyjmowalna latarka LED, która jest automatycznie ładowana podczas pracy silnika. Nowością są także pojemniki na odpadki w schowkach w drzwiach. Do tego w dużym, klimatyzowanym schowku w podłokietniku w konsoli środkowej (Jumbo Box) jest dużo miejsca na różne przedmioty. Inne schowki umieszczono pośrodku deski rozdzielczej i pod fotelem pasażera (zamykany). Schowek na okulary nad lusterkiem wstecznym jest w zasięgu zarówno ręki kierowcy, jak i pasażera. Kwity parkingowe można umieścić za klipsem na lewym słupku A. Bezpiecznie można przewozić butelki – dwie półlitrowe w konsoli środkowej, po jednej jednolitrowej w schowkach w przednich drzwiach i po jednej półlitrowej w schowkach w tylnych.

Imponujący bagażnik
Bagażnik Yeti wciąż cechuje wyjątkowa funkcjonalność. Dzięki zmiennemu układowi foteli kompaktowy SUV staje się samochodem wszechstronnym. Po wyjęciu tylnych foteli pojemność bagażnika Yeti zwiększa się z 510 do 1760 litrów i pozwala na zabranie ze sobą niemal połowy domu. Pokrywa bagażnika łatwo się unosi na wysokość aż 1,87 metra. Krawędź załadowcza na wysokości zaledwie 712 milimetrów ułatwia załadunek i wyładunek.

Po raz pierwszy w bagażniku Yeti dostępna jest dwustronna mata. Jedna strona jest wykonana z tkaniny o wysokiej jakości, a druga z tworzywa sztucznego odpornego na brud i wodę. Do nowego Yeti można zamówić podwójną podłogę bagażnika. Dzieląc bagażnik na dwie części, tworzy miejsce do przechowywania rzeczy niepotrzebnych na co dzień. Półkę bagażnika można zdjąć. Zachowanie porządku w bagażniku ułatwiają zestaw siatek oraz pojemne schowki za nadkolami, dwa rozkładane haki na torby lub siatki i różne ucha do mocowania bagażu. W wyższych wersjach wyposażenia w utrzymaniu porządku w bagażniku pomaga też zestaw mocujący z czterema przesuwanymi hakami.

Świetne wyposażenie
Yeti jest pierwszym modelem Skody z opcjonalnym układem czujników parkowania z kamerą cofania. Kamerę cofania można zamówić w połączeniu z asystentem parkowania nowej generacji. Oprócz parkowania wzdłużnego i wyjeżdżania z miejsca parkingowego układ ten potrafi też parkować poprzecznie tyłem, prostopadle do kierunku jazdy. W cenniku pojawił się także układ bezkluczykowego dostępu do samochodu KESSY, pozwalający na odryglowanie i zaryglowanie samochodu oraz włączenie silnika bez użycia kluczyka.

Odnowiona Skoda Yeti ma liczne dodatkowe elementy zwiększające komfort wewnątrz samochodu. Opcjonalny duży otwierany dach panoramiczny z roletą wpuszcza mnóstwo światła do wnętrza. Szkło jest przyciemnione, w związku z czym światło i ciepło dostają się do środka w ograniczonej mierze. W czasie mrozów ogrzewana przednia szyba zapewnia wolny widok w najkrótszym czasie. Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją pamięci może zapamiętać do trzech pozycji fotela i lusterek zewnętrznych. Tempomat pozwala kierowcy się odprężyć podczas jazdy ze stałą prędkością. Fotele przednie mogą opcjonalnie być ogrzewane. Oczywiście nie brak także nowoczesnej klimatyzacji: manualnej albo elektronicznie sterowanej, automatycznej klimatyzacji dwustrefowej Climatronic.

Dynamiczna i oszczędna
Do odmłodzonej Skody Yeti możesz wybrać jeden z czterech silników wysokoprężnych i trzech benzynowych – wszystkie są turbodoładowane i mają bezpośredni wtrysk paliwa. Spektrum mocy sięga od 105 KM w 1.2 TSI do 170 KM w 2.0 TDI. W zależności od wersji silnikowej, Yeti dostępne jest z sześciobiegową przekładnią mechaniczną albo z dwusprzęgłową przekładnią DSG o sześciu lub siedmiu przełożeniach.

Nowoczesna technika sprawia, że nawet z tak niewielką jednostką napędową, jak podstawowa 1.2 TSI Yeti jest zaskakująco dynamiczne (przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 11,4 s), a przy tym oszczędne (średnie zużycie paliwa – 6,1 l/100 km). Szukający bardziej sportowych osiągów mogą przyjrzeć się czteronapędowym odmianom SUV-a z benzynowym 1.8 TSI o mocy 160 KM albo dwulitrowym 170-konnym TDI – potrafią rozpędzić auto do 100 km/h w niewiele ponad 8 sekund i osiągają prędkość maksymalną 200 km/h. I wciąż mogą się pochwalić stosunkowo niewielkim zużyciem paliwa – najmocniejszy diesel w cyklu mieszanym mieszanym zużywa średnio 5,7 l/100 km. Najoszczędniejsza w ofercie jest wersja GreenLine, która – dzięki nowoczesnym rozwiązaniom – zadowala się 4,6 l oleju napędowego na 100 km.

Yeti w dziczy
Poszukiwaczom wrażeń, którzy lubią stawiać sobie coraz odważniejsze wyzwania i szukają auta do aktywnego spędzania czasu Skoda proponuje nowe Yeti w odmianie Outdoor.

Wystarczy rzut oka, by odgadnąć, że to auto ma służyć do czegoś więcej, niż grzeczna jazda do pracy. Zderzaki z powiększonymi osłonami, listwy boczne i listwy osłaniające progi w czarnym kolorze – to znaki szczególne, które widać z daleka. Na liście wyposażenia seryjnego Yeti Outdoor znalazła się m.in. dolna osłona silnika, osłony cięgna hamulca ręcznego, przewodów hamulcowych oraz wahaczy tylnego zawieszenia – Skoda nie boi się wyjazdu w nieznane. Szczególnie jeśli wybierzesz wersję z napędem na cztery koła.

Dzięki zastosowaniu elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego Haldex piątej generacji napęd Yeti gwarantuje optymalne właściwości jezdne na śliskiej nawierzchni. W normalnych sytuacjach tylna oś z reguły jest odłączona, a napęd jest przekazywany w największym stopniu na koła przedniej osi. W razie potrzeby sprzęgło Haldex załącza pełen napęd tylnej osi. Sterownik cały czas wylicza idealny moment napędowy tylnej osi. W tym celu analizuje liczne parametry, takie jak prędkość obrotowa silnika, położenie pedału gazu, prędkość obrotowa kół, kąt skrętu kierownicy i wielkość przyspieszania wzdłużnego i poprzecznego. Na tej podstawie określa, ile momentu obrotowego powinno trafić do tylnej osi. Dzięki temu nawet podczas gwałtownego ruszania lub przyspieszania koła z reguły nie obracają się w miejscu. Gdy Yeti trafi na nawierzchnię o różnej przyczepności, do akcji wkracza elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS. Przyhamowując koło, które zaczyna się obracać w miejscu, umożliwia ona przekazanie momentu napędowego na koło mające lepszą przyczepność, a dzięki temu auto porusza się płynnie i komfortowo.

W wyposażeniu podstawowym Yeti Outdoor z napędem na cztery koła znajduje się też funkcja wspomagania zjazdu z góry (w wersji miejskiej – za dopłatą). Pozwala ona łatwo pokonać nawet ekstremalny zjazd. Sterownik silnika umożliwia bezpieczne i kontrolowane zjeżdżanie w dół zbocza przez odpowiednie kontrolowanie pracy hamulców, utrzymując przy tym stałą prędkość auta – bez udziału kierowcy.

Oczywiście terenowe umiejętności w żaden sposób nie ograniczają przydatności Yeti Outdoor w mieście. A oryginalna stylizacja tej wersji auta pozwala mu się wyróżniać w miejskiej dżungli. Jeśli stawiasz na bardziej stonowany design, nic straconego – „terenowe” elementy wyposażenia, takie jak zestaw osłon, czy napęd 4x4, można zamówić też do miejskiej odmiany nowego Yeti.

Top technika
Za wzorowy poziom bezpieczeństwa Yeti otrzymało pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro-NCAP. Nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego gwarantują spokojną podróż.

Najlepszy możliwy poziom bezpieczeństwa czynnego gwarantują funkcje, takie jak ESP z ABS-em i wspomaganiem nagłego hamowania, stabilna konstrukcja nadwozia oraz dopracowane zawieszenie. Na życzenie Yeti może być wyposażone w funkcję monitorowania ciśnienia w oponach. Funkcja ta ostrzega kierowcę, gdy w oponach nadmiernie spadnie ciśnienie. Gdy pochylenie drogi wynosi co najmniej pięć procent, do akcji wkracza opcjonalny układ wspomagania ruszania pod górę, zapobiegający stoczeniu się auta bez konieczności zaciągania hamulca ręcznego.

Optymalne właściwości jezdne na śliskiej nawierzchni zapewnia Skodzie napęd na cztery koła, w którym zastosowano sprzęgło Haldex najnowszej, piątej, generacji. Nowoczesna konstrukcja osi minimalizuje przechylanie się na zakrętach tego względnie wysokiego auta i zapewnia stabilność na najwyższym poziomie. Do tego zapewnia doskonały komfort amortyzacji i niski poziom hałasu. W razie hamowania awaryjnego przy prędkości powyżej 60 km/h automatycznie włączają się światła awaryjne. Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa utrzymują pasażerów w miejscu. W razie najechania od tyłu specjalne zagłówki z przodu zmniejszają ryzyko urazu kręgosłupa. Za kierownicą Yeti jesteś naprawdę bezpieczny.

Yeti w wersjach specjalnych
L&K to najlepsza wersja wyposażeniowa Skody Yeti – ma ekskluzywną tapicerkę z brązowej skóry, reflektory biksenonowe ze światłami dziennymi LED, lampy tylne LED oraz tekstylne maty podłogowe z brązowym wyszyciem. Wyłącznie do Yeti L&K dostępny jest nowy kolor lakieru – brązowy „Magnetic”.

GreenLine przygotowano ze szczególną troską o niskie zużycie paliwa – ma opony o zmniejszonych oporach toczenia, system start/stop i szereg zmian aerodynamicznych w podwoziu i zawieszeniu. Dzięki temu zużywa średnio zaledwie 4,6 l oleju napędowego na 100 km.

Nowe Yeti – daj się porwać
Salony Skody w całej Polsce zapraszają na jazdy próbne nowym Yeti. Przyjdź, obejrzyj i zadecyduj, które bardziej odpowiada Twoim upodobaniom – elegancka i stylowa odmiana do miasta, czy może bardziej drapieżna, gotowa na wyjazd w nieznane wersja Outdoor? Warto się pospieszyć, bo odwiedzając salony Skody do 7 kwietnia możesz wziąć udział w konkursie, w którym można wygrać nową Skodę Yeti. Wystarczy umówić się na jazdę próbną i w czasie jej trwania zdobyć najwięcej punktów za łagodną jazdę, mierzoną za pomocą specjalnej aplikacji. Zwycięzcą w konkursie będzie osoba, która uzyska najlepszy wynik z wszystkich testujących w całej Polsce. Ogłoszenie wyników – już 11 kwietnia.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 85 150 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij