Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Wybory Car of the Year - oto finałowa siódemka

Jurorzy wyłonili finałową siódemkę jubileuszowego 50-tego konkursu COTY 2013.

2012-12-17

W tej siódemce jest jednak aż dziewięć samochodów. Wynika to z faktu, iż jeden z finalistów występuje w dwóch wcieleniach, jako Subaru BRZ i Toyota GT86. Dodatkowo na siódmej pozycji dwa auta otrzymały taką samą ilość punktów.

W wyborach bierze udział 58 dziennikarzy z z 22 krajów europejskich. W 50-tym konkursie Car of the Year na liście znalazły się następujące samochody (kolejność alfabetyczna): Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes A-klasa, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/Toyota GT86, Volkswagen Golf i Volvo V40.

W lutym dziennikarze wezmą jeszcze udział w testach na torze pod Paryżem a ich ostateczną decyzję poznamy 4 marca podczas salonu w Genewie. Jurorzy oceniają przede wszystkim poziom innowacji, cenę, design i jakość.

Które auto z listy Waszym zdaniem zasługuje na miano samochodu roku?

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Nie zgadzam się na Golfa i Golf nie wygra Obyśmy się nie zdziwili ...
    ~Samuraj, 2012-12-26 01:08:23
  • avatar
    zgłoś
    Air, musisz się postarać o miejsce w zacnym gronie dziennikarzy - sędziów Jakby co ja Cię poprę.
    eri, 2012-12-25 23:40:35
  • avatar
    zgłoś
    Nie zgadzam się na Golfa i Golf nie wygra
    airmatic, 2012-12-25 13:48:40
  • avatar
    zgłoś
    Dobra, pogódźmy się z faktem, że wygra Golf.
    ~Samuraj, 2012-12-24 21:40:31
  • avatar
    zgłoś
    Generalnie Volvo ma za twarde zawieszenie i nie przekona do siebie większości jurorów, którzy już w testach i porównaniach powystawiali laurki innym kompaktom premium
    airmatic, 2012-12-24 20:16:08
  • avatar
    zgłoś
    A ja i tak stawiam na V40.
    ~Samuraj, 2012-12-23 23:09:28
  • avatar
    zgłoś
    No, dla mnie to było zaskoczenie... ale jakoś nie spędza mi to snu z powiek Zastanwaiem się tylko czy Meś - w kontekscie A Klasy - patrzy na Golfa jako rywala? Mercedes ma tę A Klasę trochę przy okazji innych wyrobów, a VAG Golfem stoi. Priorytety są według mnie mocno spolaryzowane, więc pewnie VAG nie podnieca się A-Klasse, a w Stuttgarcie nie płaczą z powodu 180-tej wersji Golfa.
    eri, 2012-12-23 21:48:56
  • avatar
    zgłoś
    Sęk w tym, że Golf VII różni się od Golfa VI dokładnie tak bardzo, jak Citroen C3 drugiej generacji od "Ce-trójki A.D.2002". W skrócie - nowy jest porządniej narysowany, smuklejszy i ładniejszy, zbudowany z nowych klocków, ale w gruncie rzeczy mało zaskakujący. Bardziej teoria Ewolucji Darwina niż Epoka Lodowcowa 4 .Co do nowej A-Klasy... Aha, jest to wielkie zaskoczenie dla specjalistów świata motoryzacji (np. Rzęsor, Samuraj, Eri), którzy nie spodziewaliby się udławienia koncepcją sandwiczowej podłogi, której obecnie chyba już sam Mercedes nie trawił. W rezultacie "kanapka" powędrowała do kosza, a nadwozie minivana wyniosło się się do zgniatarki (w biurze designerskim - do niszczarki papieru). Efekt przerósł oczekiwania Mercedesa, w wyniku czego bardzo pewny siebie Volkswagen był najbardziej zdenerwowany tą premierą, nie doceniając odwiecznego rywala. Tracący na produkowaniu poprzedniej A-Klasy koncern ze Stuttgartu znakomicie się "uwinął" i przyćmił za jednym zamachem dwie najważniejsze premiery VAG-a: wcześniejszą A-trójki i późniejszą, bo jesienną Golfa VII.A Volvo? Owszem, jest wykonane porządnie, naładowane ekstrasami ze świata bezpieczeństwa czynnego i biernego, dizajnersko gra w swojej lidze i stanowi klasę samą w sobie, ale górą jest chyba jednak Mercedes. Bo z założenia jest zrobiony tak jak Golf - z takich samych kompaktowych klocków, tylko jeszcze lepiej . Założymy się, że będzie bardziej odpowiadał "nudziarzom" z Car of the Year, którzy po raz pierwszy od lat (DWÓCH ) nie zobaczą hybrydy/"elektryka"?
    airmatic, 2012-12-23 14:46:11
  • avatar
    zgłoś
    A klasa ma ten problem, że jest znacznie droższa od Golfa, a nie oferuje wiele więcej. A jak wziąć wersje w tej samej cenie to ma słabszy silnik i uboższe wyposażenie.
    rzęsor, 2012-12-23 13:55:20
  • avatar
    zgłoś
    Gdy tytuł zgarniała Alfa 156, a nawet Toyota Yaris, wiadomo było, że laurka należy się autu najbardziej niespodziewanemu w swojej marce. Gdyby iść tym tokiem myślenia, Car of the Year dostanie Mercedes Klasy A lub Volviak. Ale znacznie bardziej chyba zmienił się Mercedes...
    airmatic, 2012-12-23 11:10:48
  • avatar
    zgłoś
    Airmatic, dobrze napisane - generalnie odczucia mamy podobne.P.S.Zalecenia red. Popkiewicza są bardzo słuszne
    eri, 2012-12-22 18:22:04
  • avatar
    zgłoś
    ACC to akurat spora innowacja, jest też w V40 i A klasie.
    rzęsor, 2012-12-22 14:57:40
  • avatar
    zgłoś
    Złośliwi mówią, że gremium jurorów CotY w kontakcie z finałową siódemką zamiast używania nabiału (cokolwiek to oznacza - dla dociekliwych) woli posługiwanie się pakunkami do zapełnienia bagażnika (bo długość ma znaczenie... ale przestrzeni ładunkowej, żeby nie było), tor wyścigowy zastępuje tarką (nota bene redaktor Popkiewicz na nowy, lepszy rok zaleca wystartowanie w KJS-ie, dla zdrowia duszy), a skórzany pasek do spodni wymieniło ze dwa lata temu na kable z wtyczką do ładowania akumulatorów. Cała nadzieja w brytyjskich dziennikarzach, którzy nie dadzą się naciągnąć na blichtr Volkswagena i jego superdrogich, niepotrzebnych systemów (zapamiętałem system automatycznego hamowania przed przeszkodą), a pójdą w ślad Clarksona i innych Brytoli, którzy mimo angielskiej flegmy umieją kochać motoryzację. Liczę, że poprą Toyobaru, bo na resztę nie warto głosować. Niemcom pozostawmy zaś linijkę, żeby w przerwach między mierzeniem szczelin w kokpicie GT-86 i Golfa VII mogli jeszcze sprawdzić wymiary okienek w Nussbeiserze od Alpen Gold
    airmatic, 2012-12-21 19:53:15
  • avatar
    zgłoś
    Rzęsor, jak już tu gdzieś napisałem nie mam nic przeciwko istnieniu Golfa o wielu twarzach, ale jak osobiście miałbym zakupić samochód do pobrykania, to z pewnością nie brałbym pod uwagę nadmuchanej końmi mechaniczymi wersji kompakta.
    eri, 2012-12-21 15:55:17
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):Nie zapominaj, że taki Golf ma też wersje GTI i R.Spróbuj poszukać takich wersji Leafa i Ampery/Volta NIE UŚWIADCZYSZ!
    airmatic, 2012-12-21 14:17:34
  • avatar
    zgłoś
    'eri' napisał(-a):Na szczęście świat nie jest wolny od kilku ...czubków (???), którzy takie właśnie samochody stawiają ponad inne. COTY stawia niestety na samochody do przewożenia, a nie do jeżdżenia, więc tu akurat się z Tobą zgadzam.Nie zapominaj, że taki Golf ma też wersje GTI i R.
    rzęsor, 2012-12-21 12:38:23
  • avatar
    zgłoś
    Tak, nawet wyszło to w teście AMiS.I jak - ciekawie się jeździ nowym B - MAX'em?
    ~Samuraj, 2012-12-21 00:56:42
  • avatar
    zgłoś
    BRZ i GT86 są ciasne, niewygodne, niepraktyczne, drogie i dużo palą więc nie mają szans.Na szczęście świat nie jest wolny od kilku ...czubków (???), którzy takie właśnie samochody stawiają ponad inne. COTY stawia niestety na samochody do przewożenia, a nie do jeżdżenia, więc tu akurat się z Tobą zgadzam.
    eri, 2012-12-20 18:32:02
  • avatar
    zgłoś
    Tak, nawet wyszło to w teście AMiS.Już większe szanse ma i30, bo tani i oferuje prawie to samo co bardziej renomowane kompakty.
    rzęsor, 2012-12-20 12:50:22
  • avatar
    zgłoś
    'esper' napisał(-a):Jak Meriva nie ma?O mein Got - z rozpędu pozbawiłem też Merivy słupka. Jasne, że ma. Przez ten brak słupka B-Max jest ciężki, dużo pali, kiepsko się prowadzi i kosztuje tyle co kompakt.Sprawdzone?
    ~Samuraj, 2012-12-20 00:43:24
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij