Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Wybrano najlepszy silnik roku 2015

Od kilku lat tytuł najlepszego silnika roku zgarniała zbudowana przez Forda litrowa jednostka benzynowa EcoBoost. Tym razem na nagrodę zasłużył silnik hybrydowego superauta z Bawarii.

2015-06-18

Dobra passa Forda w konkursie o tytuł najlepszego silnika roku została w końcu przerwana. Nie oznacza to jednak, że jednostka EcoBoost przyniosła Fordowi haniebne, ostatnie miejsce, bo tegoroczne 2 miejsce nie jest przecież złym wynikiem. Jednostka, która „sprzątnęła” nagrodę kilkukrotnemu zwycięzcy ma jednak wiele wspólnego z docenionym EcoBoostem. Chodzi tutaj o wspólną ideę downsizingu, która na dobre zadomowiła się w motoryzacyjnym świecie i na przykładzie najnowszych silników pokazuje, że osiąga coraz to wyższe stadia zaawansowania, a poza dbaniem o ekologię daje również frajdę z jazdy.

Mówiąc o przyjemności prowadzenia dochodzi właśnie do tegorocznego triumfatora. Za najlepszy silnik roku 2015 międzynarodowe grono dziennikarzy uznało napęd wykorzystywany przez hybrydowe BWM i8. Jego 1,5-litrowy, umieszczony centralnie trzycylindrowy silnik benzynowy produkujący 231 KM zaimponował jury swoimi możliwościami i zasłużył sobie tym samym na szczyty tytuł najlepszego silnika roku 2015. Lecz nie można nie zaznaczyć, że wygrana nie jest zasługą jedynie wspomnianego, zasilanego tradycyjnym paliwem silnika. Gdyby nie pomoc jednostki elektrycznej dysponującej mocą 131 KM osiągnięcie mieszanki świetnych osiągów i niskiego spalania nie byłoby możliwe. Spalanie na poziomie nieco ponad 5 litrów na każde przejechane 100 kilometrów w samochodzie, który przyśpiesza do „setki” szybciej niż nie jedno Porsche daje nadzieję, że samochody przyszłości nie będą nudne jak flaki z olejem.

 

To, co jest pocieszające to fakt, że zarówno w klasyfikacji ogólnej jak i na liście wygranych silników w poszczególnych kategoriach można dopatrzeć się wielu jednostek o czysto sportowym rodowodzie jak np. 2-litrowy motor turbo z Mercedesa A45 AMG, 4,5-litrowe V8 z Ferrari 458 Italia, czy też 3-litrowy motor TwinTurbo z BMW M3. 

Przedstawiamy Wam pełną listę zwycięzców konkursu International Engine of the Year 2015:

1.     BMW 1,5 l, R3, turbo, hybryda – BMW I8 – 274 pkt

2.     Ford 1.0 l, R3, turbo – Ford Fiesta – 267 pkt

3.     PSA Peugeot Citroen  1.2 l, R3, turbo – Peugeot 208 – 222 pkt

4.     Ferrari 4,5 l, V8 – Ferrari 458 Italia Speciale – 221 pkt

5.     Mercedes-AMG 2.0 l, turbo – Mercedes A45 AMG – 177 pkt

6.     Tesla, napęd elektryczny – Tesla S – 157 pkt

7.     BMW 3.0 l, R6, turbo – BMW M3 – 133 pkt

8.     McLaren 3,8 l, V8, Turbo – McLaren 650S – 93 pkt

9.     Audi 2,5 l, R5, turbo - Audi RS3 – 81 pkt

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Po raz kolejny rozstrzygnięto konkurs o tytuł International Engine of the Year. W odróżnieniu do lat ubiegłych, nie wygrała jednostka EcoBoost Forda.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/Wybrano-najlepszy-silnik-roku-2015,20011,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-06-18 15:01:33
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij