Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Wyniki raportu UE o bezpieczeństwie na drogach w roku 2014

Podsumowanie raportu o bezpieczeństwie na europejskich drogach z 2014 roku nie zachwyca. Niestety, nasz kraj nie polepsza tych statystyk.

Wyniki raportu UE o bezpieczeństwie na drogach w roku 2014

Choć ogólna tendencja spadkowa w ilości śmiertelnych ofiar jest optymistyczna, to jednak liczby te są dużo wyższe, niż te, które zakładano. W stosunku do roku 2013 śmierć na drogach poniosło o 1% mniej ludzi. Biorąc jednak różnicę 8% między latami 2012 i 2013, to poprawa wydaje się wręcz znikoma.

By dać szerszy pogląd na sytuację, wystarczy przywołać kilka liczb: w całym 2014 roku na terenie 28 państw członkowskich UE śmierć poniosło 25 700 osób, czyli o 5 700 osób mniej niż miało to miejsce w roku 2010. Niby postęp jest, ale jak podkreśla komisarz ds. transportu Violeta Bulc, to znacznie więcej niż przewidywano. Jeśli postępy na tym polu nadal będą toczyć się takim tempem, to szanse na ograniczenie ofiar śmiertelnych o połowę do roku 2020 wydają się nikłe. Wystarczy uzmysłowić sobie, że każdego dnia na drogach UE ginie 70 osób, a znacznie więcej odnosi ciężkie obrażenia.

Wyraźne są nadal różnice w bezpieczeństwie na drogach między poszczególnymi krajami członkowskimi. Średnia na rok 2014 dla całej wspólnoty europejskiej , to 51 ofiar na każdy milion mieszkańców. W momencie, kiedy najniższy wskaźnik śmiertelności na każdy milion mieszkańców w niektórych krajach (Malta, Holandia, Szwecja) nie przekracza 30, a w innych dobija, lub nawet przekracza liczbę 90, to niestety należy raczej mówić o przepaści, a nie o różnicach. Niestety, w tym miejscu należy wspomnieć o Polsce, która z wynikiem 84 ofiar śmiertelnych na każdy milion mieszkańców, w tej kategorii zajmuje niechlubne 5 miejsce od końca.

Trzeba jednak zaznaczyć, że nie zawsze dane dotyczące Polski są tak mało pocieszające. Kiedy średnia liczba ofiar śmiertelnych od roku 2010 spadła w całej UE o 18,2%, to w naszym kraju udało się uzyskać zadowalające 17%. Biorąc pod uwagę jedynie lata 2013-2014, kiedy jak już wspomnieliśmy liczba osób, która poniosła śmierć poprawiła się jedynie o 1% dla całej UE, to Polska odnotowała w tym czasie lepszy wynik, osiągając 3% spadek tej liczby. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Z roku na rok na drogach UE ginie coraz mniej osób. Jednak do planowanego ograniczenia ofiar o połowę do 2020 roku jeszcze daleko. W podsumowaniu na rok 2014, Polska na szarym końcu.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/Wyniki-raportu-UE-o-bezpieczenstwie-na-drogach-w-roku-2014,19365,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-03-27 11:58:43
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij