Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Zapowiedź Peugeota 508: Jeden za dwóch

Model 508 zastąpi najstarsze auta w gamie Peugeota. Przynosi też nową koncepcję stylistyczną – znikają szerokie wloty powietrza.

2010-10-13
Peugeot 508 Peugeot 508 podąża za modą na czterodrzwiowe coupé – jego linia nadwozia ma niewiele wspólnego z powszechnym wyobrażeniem o sedanach

Oznaczenie modelu w sprytny sposób rozwiązało problem rodowodu auta – nie będzie to kolejna generacja „407” (oferowanej od 2004 roku) ani „607” (flagowej limuzyny, sprzedawanej od 1999 roku). Peugeot 508 ma niejako zastąpić za jednym zamachem obydwa te samochody. Żadnemu z nich nigdy nie udało się nawiązać walki z niemieckimi konkurentami, więc francuski producent przygotował zupełnie nową broń. Nowy model wpasowuje się między starszych braci nawet gabarytami.

„508” jest ok. 10 cm dłuższa od „407” i o tyle samo krótsza od „607”. W wersji sedan ma dokładnie 4,79 metra długości; kombi, oznaczone jako SW, jest o 2 cm dłuższe. Stylistyką nawiązuje mocno do prezentowanego na naszych łamach miesiąc temu konceptu SR1 i czerpie garściami z pokazywanego wiosną na salonie w Genewie pojazdu oznaczonego jako 5 by Peugeot. Charakterystyczna „lwia paszcza” została jakby przymknięta, a kocie oczy są mocno zmrużone. Podobnie mają prezentować się kolejne modele Peugeota, na czele z następcą „dwieściesiódemki”, którego zobaczymy już w przyszłym roku. Jak jednak zapewniają styliści, próbując chyba wrzucić kamyczek do ogródka Volkswagena, o kopiowaniu identycznych rozwiązań z samochodu do samochodu mowy być nie może.

Poza fabryką we Francji „508” ma powstawać w Chinach – nie można lekceważyć największego rynku świata!

Nawiązań do wspomnianych konceptów nie zabraknie również pod maską. W połowie przyszłego roku w gamie silnikowej pojawić się ma napęd HYbrid4, złożony z silnika elektrycznego i jednostki wysokoprężnej HDi. Wcześniej to rozwiązanie będziemy mieli okazję zobaczyć w modelu 3008 i w Citroënie C4. Zapowiadano je już przy 5 by Peugeot – zespół ma zapewniać 200 KM mocy, w trybie elektrycznym nie będzie emitował dwutlenku węgla, a w trybie mieszanym – nie więcej niż 99 gramów na każdy przejechany kilometr. Ma to być najbardziej ekonomiczne auto w klasie, mogące powalczyć w kategorii emisji CO2 nawet z miejskimi maluchami. Jednak póki w naszym kraju kierowcy nie poczują wymiernych korzyści finansowych z tytułu posiadania hybrydy, pewnie większą popularnością będą cieszyły się dobrze znane jednostki wysokoprężne o pojemności 1,6 lub 2,0 litra, ewentualnie wydajne benzynowce, z 1.6 turbo na czele.

Premierowy występ nowego modelu zaplanowano na początek października, kiedy to rozpocznie się Salon Samochodowy w Paryżu. Niedługo potem pierwsze egzemplarze trafi ą do europejskich salonów.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 200 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Peugeot 508 to rewolucja stylistyczna. Zniknęła "wielka lwia paszcza", a pojawiły się obłe kształty i linia coupe.</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/zapowiedz-Peugeot-508,18893,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-02-06 15:48:50
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij