Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Zawieszenie w Audi A8 – jak to działa

Flagowa limuzyna Audi zyskała nowe zawieszenie, dzięki któremu przefruwa nad nierównościami w nawierzchni. Potrafi jeszcze więcej.

Audi A8 Audi A8

Przednia kamera nowego A8 rejestruje obraz przed samochodem m.in. pod kątem nierówności w drodze. Gdy jakieś dostrzeże, przygotowuje zawieszenie na  przyjęcie „ciosu” - przy każdym z kół pracuje silnik elektryczny zasilany z 48-voltowej instalacji elektrycznej, który uruchamia siłownik ustawiający koło tak, by nikt w kabinie nie poczuł przejeżdżania po nierówności. System może na przykład usztywnić zawieszenie w trzech kołach, a to przejeżdżające nad nad dziurą w drodze na ułamek sekundy uniesie, by „przeleciało” ponad nierównością. 

To jeszcze nie wszystko – system Audi Pre sense 360o, analizuje otoczenie auta pod kątem bezpieczeństwa i „widząc” nieuniknione zderzenie boczne sprawi, że w pół sekundy siłowniki przy kołach od strony, z której ma nastąpić uderzenie, uniosą karoserię o 8 cm, dzięki czemu większą część uderzenia przejmie podłoga i dolna część słupków bocznych. To według producenta zmniejsza siły oddziałujące na pasażerów o połowę w porównaniu z sytuacją, w której karoseria nie zostałaby uniesiona. 

Dodatkowo A8 ma system czterech skrętnych kół, dzięki któremu do zawracania potrzebuje mniej miejsca niż dużo mniejsze A4. Jest to możliwe dzięki temu, że przy niewielkiej prędkości tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do przednich, zacieśniając zakręt. Przy wyższych prędkościach wszystkie cztery koła skręcają w tym samym kierunku, dzięki czemu A8 np. szybciej zmienia pas. Oczywiście koła tylne odchylają się tylko o kilka stopni, co ciężko zauważyć gołym okiem. 

 



Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 405 000 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij