Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ze szklanym dachem – nowe Megane CC

Po premierze Winda, francuskie Renault prezentuje teraz kolejny samochód z otwartym nadwoziem. Oto nowe Megane Coupe-Cabriolet.

2003-12-01
Renault, Megane, Megane CC Renault Megane CC

Otwarte Megane uzupełnia sporą już rodzinę francuskiego kompakta. To kolejna odmiana nadwoziowa po pięcio- i trzydrzwiowym hatchbacku, kombi, vanach Scenicu i Grand Scenicu oraz sedanie Fluence. 

Auto w wyposażeniu standardowym otrzymało elektrycznie składany dach o powierzchni 0,47 metra kwadratowego, wykonany z przyciemnionego szkła. Wystarczy użyć przycisku, by w ciągu 21 sekund schował się on pod pokrywą bagażnika.

Megane CC mierzy 4485 mm długości, co oznacza, że od swojego poprzednika jest dłuższy o 130 mm. Za dwoma siedzeniami drugiego rzędu pomieści się bagaż o pojemności do 417 litrów, gdy pasażerowie podróżują z dachem nad głowami lub 211 litrów po jego złożeniu.

W przypadku nowej generacji otwartego Megane'a najważniejsze jest to, że jego nadwozie jest aż o 80% sztywniejsze w odniesieniu do karoserii poprzednika. Dzięki temu, auto ma zyskać na komforcie, bezpieczeństwie oraz na właściwościach jezdnych.

Na wyposażeniu nowego Renault znalazł się szklany windshot umieszczony za siedzeniami drugiego rzędu, minimalizujący zawirowania powietrza przy podróżowania z prędkościami wyższymi niż 90 km/h. Dodatkowo, jeśli autem jadą dwie osoby, do ich dyspozycji jest zdejmowany windshot, który może być zamontowany tuż za przednimi fotelami.

Pod maskę Megane CC może trafiać jeden trzech silników benzynowych do wyboru lub jeden z trzech turbodiesli. Moc tych pierwszych wynosi: 110, 130 (z turbodoładowaniem) i 140 koni mechanicznych, natomiast jednostki wysokoprężne rozwijają od 110 przez 130 do 160 koni mechanicznych.

Otwarty Megane jest pierwszym Renault, w którym zastosowano opcjonalną zautomatyzowaną przekładnię dwusprzęgłową o sześciu przełożeniach. Jest ona łączona ze 130-konnym silnikiem benzynowym lub 110-konnym turbodieslem. Reszta jednostek napędowych współpracuje z sześciostopniowymi przekładniami mechanicznymi. Jedynie 140-konny silnik ma do pary przekładnię bezstopniową.

Światowa premiera nowego Renault Megane CC będzie miała miejsce na targach motoryzacyjnych w Genewie, natomiast do sprzedaży auto trafi jesienią bieżącego roku.

 

Kupując używanego Passata, warto się zatem zastanowić nad wyborem auta z silnikiem wysokoprężnym. Do wyboru są dwa diesle - ekskluzywny 2.5 V6 o mocy 150 KM oraz popularne jednostki dwulitrowe. Te ostatnie - w zależności od wersji i okresów produkcji - mogą dysponować mocą od 90 KM, poprzez 100 KM, 110 KM aż do 130 KM. Do ich zalet trzeba zaliczyć niskie średnie zużycie paliwa przy zachowaniu bardzo dobrej dynamiki. Najsłabszy diesel - 1.9 (90 KM) - rozpędza Passata do 100 km/h w ciągu 13,9 sekundy, najmocniejszy - 1.9 (130 KM) - potrzebuje na wykonanie tego samego manewru tylko 10,4 sekundy.

Jeśli ktoś ceni sobie sportowe osiągi, powinien rozejrzeć się za wersją z turbodoładowanym benzynowcem o mocy 150 KM, montowanym również w sportowym Audi TT. Spełnieniem marzeń technicznych fetyszystów będzie Passat z ośmiocylindrowym czterolitrowym silnikiem benzynowym zbudowanym w układzie W. Niestety, okazuje się on dużą rzadkością - a nam nie udało się odnaleźć ogłoszeń informujących o sprzedaży tego modelu z drugiej ręki.

Do niewątpliwych zalet Volkswagena Passata należy zaliczyć jego zawieszenie. Konstruktorzy zdecydowali się na zestrojenie go bardziej pod kątem komfortu niż nadania samochodowi sportowych właściwości jezdnych. Dlatego w szybko przejeżdżanych zakrętach nadwozie ma tendencję do mocnego, choć nie niebezpiecznego wychylania się. Za to wszelkiego rodzaju poprzeczne nierówności, jak choćby popularne "tarki" pod światłami, są przez zawieszenie wręcz połykane, bez oznak kołysania nadwoziem. Pod względem prowadzenia, auta nie wytrącają z obranego kierunku jazdy żadne nad- ani podsterowności, niezależnie czy samochód jest obciążony czy też nie. Układ kierowniczy gwarantuje precyzyjne prowadzenie a hamulce nie pozostawiają nic do życzenia. Z prędkości 100 km/h Passat zatrzymywał się po 38,2 m przy nierozgrzanych hamulcach, na ciepło zaś po 40,6 m.

Do najczęściej spotykanych usterek należą kłopoty z zamkami oraz alarmem, uszkodzenia łożysk kół, skrzypiące wahacze przedniej osi. Mimo wysokiej jakości tworzyw użytych do wykończenia wnętrza samochodu, szmery i trzaski, zwłaszcza podczas jazdy po dziurawych polskich drogach, nie należą do rzadkości.

WYNIKI CRASH-TESTU

Przyspieszenia działające na głowę, klatkę piersiową i miednicę są znacznie niższe niż wartości graniczne będące niebezpiecznymi dla człowieka. Ilość miejsca w kabinie po zderzeniu nie zmniejszyła się znacząco również w obrębie nóg i stóp. Deformacja nadwozia jest niewielka, chociaż otwieranie drzwi - nieco utrudnione.

Tekst: Jacek Ociepko
Zdjęcia: archiwum

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 107 250 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3, hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Pozbawiony stylistycznych ekstrawagancji, od wielu lat cieszy się uznaniem użytkowników - zarówno tych, którzy kupują nowe auto w salonie, jak i tych, decydujących się na zakup samochodu z drugiej ręki.
    auto motor i sport, 2008-11-05 14:49:16
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij