Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Znamy finalistów COTY 2012

2012-01-09
Citroen DS5 Citroen DS5

Citroen DS 5, Fiat Panda, Ford Focus, Opel (Vauxhall) Ampera/Chevrolet Volt, Range Rover Evoque, Toyota Yaris i Volkswagen Up! - oto siódemka modeli, które głosami 59 jurorów prestiżowego plebiscytu Car of The Year zakwalifikowały się do finałowej rozgrywki.

W połowie lutego na torze pod Paryżem odbędą się ostatnie jazdy testowe, które pomogą jurorom (wśród nich redaktorowi naczelnemu "auto motor i sport" Maciejowi Ziemkowi) dokonać wyboru samochodu roku.

Zwycięzcę tegorocznego COTY poznamy 5 marca - ogłoszenie wyników plebiscytu nastąpi tuż przed otwarciem Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Yes, yes, yes, ... wygrała Ampera / Volt!
    rzęsor, 2012-03-05 15:57:09
  • avatar
    zgłoś
    W zeszłym roku wybrali Volta A co byście powiedzieli gdyby wygrał DS5?
    rzęsor, 2012-01-14 20:07:08
  • avatar
    zgłoś
    Czyli dla nich Juke to też ciężarówka. Nieźle.
    ~Samuraj, 2012-01-14 13:27:54
  • avatar
    zgłoś
    a na ciężarówkę Evoque'a
    esper, 2012-01-14 10:02:02
  • avatar
    zgłoś
    Amerykanie w NACOTY wybrali Hyundaia Elantrę.
    rzęsor, 2012-01-14 02:11:00
  • avatar
    zgłoś
    Opcja płatna, ale jest, co w tym segmencie jest czymś wyjątkowym. Jakie mają zalety, a raczej ma? Nie kosztuje kroci, jest zaawansowany technologicznie, stosunkowo oszczędny, nieźle wyposażony, mały na zewnątrz, a podobno dosyć przestronny (jak na auto miejskie) w środku - no czego potrzeba więcej? W marcu nasze domysły zostaną zweryfikowane, ale sądzę, że Up! zwycięży.
    ~Samuraj, 2012-01-12 02:23:43
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Doprawdy, dlaczego auto dla folty lub taryfiarza ma zdominować konkurs dla masowego, cywilnego odbiorcy? A zresztą, pokaż mi miasto inne niż Warszawa, Kraków czy Wrocław z taksówkami na benzynę i prąd Bo w COTY promują trendy na przyszłość i na pewno nie będą głosować na kilkunastoletnie samochody ze złomowisk.
    rzęsor, 2012-01-12 00:47:57
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Łączą w sobie wiele zalet na raz, a to moim zdaniem wystarczy (przede wszystkim Up!).Jakie na przykład?Co takiego jest w Up kosztującym od 10 tys. Euro.'garfield' napisał(-a):Nowością w tej klasie jest system zmniejszania ryzyka kolizji. Up!Nawet w topowej wersji dostępny za dopłatą 200 Euro.
    rzęsor, 2012-01-12 00:47:57
  • avatar
    zgłoś
    Nowością w tej klasie jest system zmniejszania ryzyka kolizji. Up!
    garfield, 2012-01-11 19:39:36
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):A niby co jest innowacyjnego w Up i Pandzie?Łączą w sobie wiele zalet na raz, a to moim zdaniem wystarczy (przede wszystkim Up!).
    ~Samuraj, 2012-01-11 02:10:49
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):Nawet u nas przeciętnego przedsiębiorcę stać na leasing Ampery, a hybrydy sprawdzają się w praktyce co wyraźnie widać po Toyotach Prius jeżdżących jako taksówki.Doprawdy, dlaczego auto dla folty lub taryfiarza ma zdominować konkurs dla masowego, cywilnego odbiorcy? A zresztą, pokaż mi miasto inne niż Warszawa, Kraków czy Wrocław z taksówkami na benzynę i prąd
    airmatic, 2012-01-10 23:18:35
  • avatar
    zgłoś
    A niby co jest innowacyjnego w Up i Pandzie?
    rzęsor, 2012-01-10 22:04:10
  • avatar
    zgłoś
    Obrońca "ekopapki? Samochód roku powinien być dobry niemal w każdej dziedzinie lub po prostu innowacyjny, wnoszący do świata czterech kółek coś nowego, dlatego obstawiam któregoś z maluchów lub "ekologów". W zeszłym roku wygrał Leaf, a teraz myślę, że wiktorię odniesie "Włoch" lub "Niemiec" z normalnym źródłem napędu. Pożyjemy - zobaczymy.
    ~Samuraj, 2012-01-10 15:23:46
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):A te całe auta elektryczne wcale nie są w 100 procentach zero-emission. Przynajmniej na pewno nie w Polsce, gdzie do produkcji prądu używa się akurat właśnie... węgla. Dlatego Voltowi/Amperze mówimy zdecydowanie NIE.Przecież jurorzy nie będą się kierować tym, że w Polsce mamy zacofaną energetykę.'airmatic' napisał(-a):Jeśli znów wygra samochód spalinowo-elektryczny, to plebiscyt straci swój najgłębszy sens.Od wygranej Priusa upłynęło już parę lat, a Leaf jest elektryczny.'airmatic' napisał(-a):Forować kolejny raz samochód, na który nie stać wszystkich, oferujący za swoją cenę przeciętne osiągi i możliwości na miarę samochodu kompaktowego? Tyle tylko, że niemal trzy razy droższy, zamykający się w sześciocyfrowej kwocie?Nawet u nas przeciętnego przedsiębiorcę stać na leasing Ampery, a hybrydy sprawdzają się w praktyce co wyraźnie widać po Toyotach Prius jeżdżących jako taksówki.Osiągi i tak mają wystarczające do łamania ograniczeń prędkości.'airmatic' napisał(-a):Moim zdaniem, samochód z konwencjonalnym napędem będzie zawsze bardziej dopracowany i dużo tańszy.Pokaż mi konwencjonalny samochód, który pali 1,5 l/100 km.'airmatic' napisał(-a):PS. Zwycięstwa życzę nowej Yarisce - tylko i wyłącznie po to, żeby Amperę zrzucić ze szczytu pudła. I aby utrzeć nosa eko-lobbystom, którym się wydaje, że bolesna prawda o ZERO-emission nie ma znaczenia. Jeśli wygra Yariska to tylko dzięki hybrydowej odmianie 'Samuraj' napisał(-a):Za co Focusa?Za elektryczną wersję EV
    rzęsor, 2012-01-10 14:29:44
  • avatar
    zgłoś
    Ja oddalbym glos na evouqe albo ds5, za stylistyke. Miażdżą.
    gt-tuner, 2012-01-10 11:55:18
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli znów wygra samochód spalinowo-elektryczny, to plebiscyt straci swój najgłębszy sens. Forować kolejny raz samochód, na który nie stać wszystkich, oferujący za swoją cenę przeciętne osiągi i możliwości na miarę samochodu kompaktowego? Tyle tylko, że niemal trzy razy droższy, zamykający się w sześciocyfrowej kwocie? Moim zdaniem, samochód z konwencjonalnym napędem będzie zawsze bardziej dopracowany i dużo tańszy. A nadwozie tej hybrydy i tak pomalują ekolakierem, blachy będą korodowały na polskich drogach tak samo szybko, elementy użytkowe (np. tapicerka) również zużyją się w podobnym stopniu. Więc co w tych hybrydach nadzwyczajnego? Fakt, że za pięć lat stopień zaawansowania konstrukcji zostanie zwiększony dwu- albo trzykrotnie nie oznacza, że co roku jurorzy skażą nas na zwycięstwa każdej następnej poczwary... z wtyczką typu PLUG-IN. Wygrywały już Prius i Leaf - konstrukcyjnie skomplikowane, a tak naprawdę mało ekscytujące. Spróbujcie mi pokazać równie "fajne", normalne Nissany lub Toyoty.PS. Zwycięstwa życzę nowej Yarisce - tylko i wyłącznie po to, żeby Amperę zrzucić ze szczytu pudła. I aby utrzeć nosa eko-lobbystom, którym się wydaje, że bolesna prawda o ZERO-emission nie ma znaczenia.
    airmatic, 2012-01-10 08:32:54
  • avatar
    zgłoś
    Ampera wygra... niestety. Akumulatory też nie są wieczne a ciekawe czy za kilka lat koszt utylizacji takiego źródła napędu nie będzie kosztował krocie..
    krzysiek29, 2012-01-10 02:09:34
  • avatar
    zgłoś
    Za co Focusa? Mi po głowie chodzi ten Up! jeszcze ... .
    ~Samuraj, 2012-01-10 01:09:26
  • avatar
    zgłoś
    A te całe auta elektryczne wcale nie są w 100 procentach zero-emission. Przynajmniej na pewno nie w Polsce, gdzie do produkcji prądu używa się akurat właśnie... węgla. Dlatego Voltowi/Amperze mówimy zdecydowanie NIE.Jeśli chodzi o Pandę, jej porażka w środkowoeuropejskim AutoBest trochę przekreśla jej szansę, ale z drugiej strony jurorzy plebiscytu naszej części świata mieli za złe przeniesienie produkcji do Pomigliano d'Arco.A więc kto? Być może jury znów doceni Focusa...
    airmatic, 2012-01-10 00:18:40
  • avatar
    zgłoś
    Up nie ma szans, bo kosztuje tyle co Yaris czy 208.
    rzęsor, 2012-01-09 23:52:08
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij