Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Zupełnie nowy Peugeot 408

W miniony weekend miała miejsce premiera najnowszego modelu Peugeota 408. Dziś prezentujemy pierwsze oficjalne zdjęcia.

2008-05-15
Peugeot, 408 Peugeot 408

Czytelników o słabych nerwach z góry uspokajamy: to nie jest model przewidziany do sprzedaży w Europie. To auto zaprezentowano na Motor Show w Pekinie i będzie sprzedawane wyłącznie w Chinach.

W żadnym razie nie należy go utożsamiać z zapowiadanym modelem 508, który ma zastąpić w przyszłym roku wysłużone 407 i 607.

Chińskie 408 to sedan zbudowany na zmodyfikowanym podwoziu modelu 308. Zwiększono jego rozstaw osi by zapewnić jeszcze więcej miejsca pasażerom podróżującym na tylnych fotelach.

Auto zostało zaprojektowane przez PSA przy współpracy z chińską grupą DFM, a według informacji prasowej, ma "odzwierciedlać nowoczesność marki, gwarantować maksimum bezpieczeństwa i oferować przestrzeń niedostępną w żadnym innym samochodzie tej klasy".

Peugeot planuje sprzedawać 100 tysięcy egzemplarzy rocznie. Czy miałby szansę na sukces w Europie?

Pod względem właściwości jezdnych, A4 mogło stanąć w szranki z niejednym sportowym samochodem. Mocne czterowahaczowe zawieszenie z przodu to recepta na szybkie i sprawne pokonywanie zakrętów oraz na w miarę komfortowe przemieszczanie się po nierównych i wyboistych miejskich arteriach.

Audi A4, wyposażone w silnik 1.8 o pięciu zaworach na cylinder i mocy 125 KM, testowaliśmy na długim dystansie. Pięćdziesiąt tysięcy kilometrów minęło "jak z bicza strzelił". Samochód w tym czasie spalił średnio 8,72 l/100 km. To dobry wynik biorąc pod uwagę fakt, że pojazd był we władaniu różnych osób - często o radykalnie odmiennym stylu jazdy. O ile w testowanym egzemplarzu do wyniku przyspieszenia nie mieliśmy większych zastrzeżeń (setkę osiągał w 11 s), o tyle elastyczność nie należała do mocnych stron silnika. W trakcie po- łykania kolejnych kilometrów, testowe A4 nie stwarzało większych problemów ani nie zaskakiwało niespodziankami. Słabym punktem były szybko zużywające się przeguby czterowahaczowej osi przedniej. Jednak koncern VW "w okamgnieniu" zarządził ich bezpłatną wymianę na trwalsze. Na słowa krytyki zasługiwał także zbyt ospale reagujący, szczególnie w zimowych warunkach, układ hamulcowy.

Tekst: Tomasz Bielanów
Zdjęcia: Jacek Ociepko

Ocena
plus Dobre właściwości jezdne, precyzyjny układ kierowniczy, mała awaryjność, bogate wyposażenie standardowe
minus Zbyt twarde zawieszenie, mała pojemność bagażnika w wersji kombi, mało miejsca z tyłu

Oferowane silniki
•1.8 20V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1781 cm3, moc maksymalna 92 kW (125 KM) przy 5800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 173 Nm przy 3950 obr/min, zużycie paliwa minimalne - 6,6, maksymalne - 12,2 l/100 km
•2.4 V6 30V - sześciocylindrowy, widlasty, pojemność skokowa 2393 cm3, moc maksymalna 121 kW (165 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3200 obr/min, zużycie paliwa minimalne - 6,9, maksymalne - 13,4 l/100 km
•1.9 TDi - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1896 cm3, moc maksymalna 81 kW (110 KM) przy 4150 obr/min, maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 1700 obr/min, zużycie paliwa minimalne - 4,3, maksymalne - 6,9 l/100 km
•2.5 V6 24V TDi - sześciocylindrowy, widlasty, pojemność skokowa 2496 cm3, moc maksymalna 110 kW (150 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1500 obr/min, zużycie paliwa minimalne - 5,2, maks. - 9,7 l/100 km

Historia modelu
1994: debiut Audi A4.
1995: silnik TDi o mocy 110 KM.
1995: prezentacja A4 Avant.
1999: face lifting.
2000: wprowadzenie nowego modelu.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    nie bul0o mowy o napedzie quattro i silniczku 1.8turbo
    ~marcin, 2008-05-24 11:55:23
  • avatar
    zgłoś
    Konstruktorzy z koncernu Volkswagena zastępując w 1994 r. przestarzałą „osiemdziesiątkę" nowym modelem - Audi A4 - mieli ambicje, aby stworzone przez nich dzieło wyszło dumnie z cienia mercedesowskiej gwiazdy.
    auto motor i sport, 2008-05-15 19:18:50
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij