Dynamiczna

Skodą Rapid sprawnie wyprzedzasz, poza tym oszczędzasz paliwo.

Skoda Rapid materiały prasowe
Dostępne są cztery silniki benzynowe (75–122 KM) i diesel o mocy 105 KM.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 51 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Niskie zużycie paliwa to jedna z ważniejszych cech jednostek napędowych Skody Rapid. Niezależnie od tego, który z czterech silników benzynowych wybierzesz, możesz liczyć, że spali on nie więcej niż, średnio, 5,9 l/100 km. W wypadku silnika wysokoprężnego wynik ten jest jeszcze bardziej obiecujący – maksymalnie 4,4 litra oleju napędowego na 100 km.

Wśród jednostek benzynowych znajdują się trzycylindrowy MPI o mocy 75 KM, silniki TSI wyposażone w cztery cylindry i uzyskujące moc 85 lub 105 KM, a także czterocylindrowy 1.4 TSI DSG o mocy 122 KM. Bardzo uniwersalny okazuje się 105-konny silnik TSI. Pozwala on nie tylko rozpędzić Skodę Rapid do maksymalnej prędkości 195 km/h oraz zapewnić jej przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 10,3 sekundy, ale też jest mniej łakomy niż najsłabsza, trzycylindrowa jednostka napędowa. Rekomendowany silnik spala średnio 5,4 l/100 km, 1.2 MPI zaś o mocy 75 KM potrzebuje 5,9 l/100 km, rozpędzając auto od zera do 100 km/h w czasie o 3,6 sekundy dłuższym. Jednostka 1.2 TSI o mocy 105 KM ma ponadto stosunkowo wysoki moment obrotowy (175 Nm), dzięki któremu będziesz mógł na co dzień cieszyć się z jej dynamiki, poza tym jako jedyna współpracuje ze skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Jeszcze lepsze osiągi są udziałem 122-konnego silnika 1.4 TSI, który także nie pali dużo (średnio 5,8 l/100 km) i zapewnia bardzo dobre przyspieszenia.

Na szczególną uwagę zasługuje jednostka wysokoprężna 1.6 o mocy 105 KM, wyposażona we wtrysk paliwa typu common-rail. Charakteryzuje się ona wysokim momentem obrotowym o wartości 250 Nm, zużywa jedynie 4,4 litra oleju napędowego na 100 km i współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach.

Cztery silniki Skody Rapid są dostępne w wersji Green-tec, zużywającej średnio o 8% mniej paliwa niż wersje standardowe. Oznacza to, że zadowalają się one od 3,9 do 5,4 l paliwa i emitują jedynie od 104 do 125 g CO2 na 1 kilometr. Te wartości plasują Skodę Rapid wśród najoszczędniejszych kompaktów.

Polecane silniki

Skoda Rapid 1.2 TSISkoda Rapid 1.6 TDI

Polecane silniki

Skoda Rapid 1.2 TSI Skoda Rapid 1.6 TDI
Silnik benzynowy, R4, 1.2 diesel, R4, 1.6
Moc/przy obrotach 105 KM/5000 obr/min 105 KM/4400 obr/min
Prędkość maksymalna 195 km/h 190 km/h
Zużycie paliwa 5,4 l/100 km 4,4 l/100 km
Emisja CO2 125 g/km 114 g/km
Silnik pojemność 1197 cm3, 175 Nm w zakresie 1550–4100 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła. pojemność 1598 cm3, 250 Nm w zakresie 1500–2500 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na koła przednie.
Nadwozie 5-drzwiowy, 5-miejscowy liftback, długość x szerokość x wysokość 4483 x 1706 x 1461 mm, rozstaw osi 2602 mm, masa własna 1175 kg, pojemność zbiornika paliwa 55 l, pojemność bagażnika 550/1490 l.
Zawieszenie kolumny McPhersona, trójkątne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe z przodu; belka skrętna z tyłu.
Koła (seryjne) w wersjach Active i Ambition – 15-calowe stalowe z oponami 185/60 R15; w wersji Elegance – 15-calowe z lekkich stopów, z oponami 185/60 R15.

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA