REKLAMA

Grupa Exintra z Roosendaal niedawno wprowadziła do użytku dwa ciągniki Volvo FH LNG. Ciężarówki te są używane głównie do transportu odzieży dla Primark w Holandii i Francji. Maksymalna redukcja emisji CO2 stanowiła główny powód wyboru właśnie Volvo FH LNG. Auta zostały dostarczone przez dealera Volvo Trucks – firmę Bluekens Truck and Bus.
W 2020 roku Volvo Trucks wprowadziło do sprzedaży gazowe wydania pochodzące ze średniego rzędu FE, pod względem masowym należącego do kategorii ciężkiej. Pojazdy te, reklamowane jako mocne, wydajne i ekologiczne, są w pierwszym rzędzie przeznaczone do prac w środowisku miejskim oraz w jego okolicach, przede wszystkim do wywozu odpadów i transportu dystrybucyjnego.

NOWE TECHNOLOGIE

Scania Holandia MD Janko van der Baan: „Dotacja na elektryczne ciężarówki, która jest rozpaczliwie potrzebna do szybkiej rozbudowy”

Scania zakłada, że do 2030 roku co najmniej połowa wszystkich nowych pojazdów, które zostaną dostarczone, będzie wyposażona w (hybrydowy) napęd elektryczny.

CIĘŻARÓWKI

Nowoczesny, bezpieczny, wydajny: nowy pojazd strażacki Rosenbauer FFFT specjalnie do gaszenia pożarów lasów

Pożary lasów czy buszu: jednostki straży pożarnej na całym świecie coraz częściej zmagają się z tymi niebezpiecznymi wyzwaniami, nie tylko z powodu zmiany klimatu. W odpowiedzi na to Rosenbauer prezentuje nowy pojazd gaśniczy FFFT 3500/100 powstały specjalnie do gaszenia pożarów lasów, który zwraca na siebie uwagę nie tylko wydajną technologią gaszenia, ale i ekstremalną mobilnością terenową oraz wyrafinowanymi systemami bezpieczeństwa.

NOWE TECHNOLOGIE

CB o LNG: „LNG przyczynia się do uczynienia naszej floty bardziej zrównoważoną”

Dostawca usług logistycznych CB, znany z logistyki związanej z książkami, ale działający również w innych dziedzinach logistyki, jeździ różnymi ciężarówkami Volvo LNG.

NOWE TECHNOLOGIE

Zurych zamyka pętlę – obieg w recyklingu dzięki ciężarówce Scania na biogaz

Zurych to zielone miasto, a jego Urząd Parków i Otwartych Przestrzeni – Grün Stadt Zürich, zarządza 40 procentami całego obszaru metropolii.

Nowy numer 07-08/2020

Przewoźnicy, trzeba uciekać do przodu

  Obecny kryzys i jego skutki z całą pewnością wpłyną na sektor drogowego transportu ładunków. Są tacy przewoźnicy, którzy ze względu na specyf kę obecnej sytuacji praktycznie w ogóle lub tylko w niewielkim stopniu odczuwają i będą w przyszłości odczuwać negatywne następstwa pandemii koronawirusa. Niemniej, bardzo duże jest grono tych, dla których te następstwa w sensie biznesowym mogą okazać się wręcz zabójcze. Dlatego konieczna jest swoista ucieczka do przodu, czyli inwestycje. W pierwszym rzędzie powinny one zostać ukierunkowane na dwa podstawowe obszary: rozwój sfery IT, w tym łączności i sieciowości, a także rozwój obszaru usług skojarzonych ze sfery logistyki, magazynowania i kompleksowej obsługi zleceń – łącznie z konfekcjonowaniem. W tym ostatnim przypadku warto zwrócić uwagę, że przez lata polskie przedsiębiorstwa transportu drogowego swoją przewagę konkurencyjną w istotnym stopniu budowały w oparciu o możliwość wykorzystywania tanich zasobów, w tym niższych pensji kierowców i cen taboru niż w państwach Europy Zachodniej. Obecnie coraz częściej bywają zmuszone do uzyskiwania przewagi nie wskutek posiadania tanich zasobów, lecz lepszego spożytkowania zasobów w cenach porównywalnych z cenami u zagranicznych rywali.

MARKI SAMOCHODÓW
Z NASZYCH STRON