NOWE TECHNOLOGIE
MAN eTGM otwiera nowe obszary zastosowań Cz.1

Pierwsza ciężarówka elektryczna w niemieckim handlu materiałami budowlanymi została niedawno wprowadzona do eksploatacji przez STARK Deutschland GmbH. MAN eTGM, współfinansowany przez kraj związkowy Hesja, dostarczy materiały budowlane na place budowy. Kolejną premierą w tym kontekście jest wózek widłowy zamontowany na tej ciężarówce i w dodatku również zasilany elektrycznie.

NOWE TECHNOLOGIE
Volvo Trucks wprowadza na rynek elektryczną ciężarówkę o większym zasięgu
Volvo Trucks należy do liderów w komercjalizacji na całym świecie bezemisyjnych ciężarowych. W Ameryce Północnej firma wprowadza teraz ulepszoną wersję swojego VNR Electric o nawet 85% zwiększonym zasięgu i szybszym ładowaniu.
NOWE TECHNOLOGIE
DFDS pobija rekord - zamawia od Volvo kolejne 25 elektrycznych ciężarówek
W grudniu 2021 roku Volvo Trucks otrzymało od DFDS – największej firmy zajmującej się frachtem morskim i logistyką w północnej Europie – zamówienie na kolejne 25 ciężkich, w pełni elektrycznych ciężarówek. Nowe pojazdy stanowią uzupełnienie wcześniejszego zamówienia z października 2021 roku na rekordową liczbę 100 sztuk FM Electric. Powyższe oznacza, że szwedzki koncern w sumie dostarczy do DFDS 125 elektrycznych samochodów.

Nowy numer 09-10/2021

Targi małe i średnie, ale nie te duże

Z całą pewnością jednym z sektorów, które mocno ucierpiały wskutek pandemii, jest sektor targowy. W ubiegłym roku nie odbyły się m.in. co najmniej trzy ważne imprezy: czerwcowe zbrojeniowe Eurosatory w Paryżu, pożarnicze Interschutz w Hanowerze i wrześniowe IAA Nutzfahrzeuge (ponownie w Hanowerze). Ubiegłoroczny Interschutz, organizowany co pięć lat, ostatecznie przeniesiono na rok przyszły. Nie dało się jednak tego sensownie zrobić choćby z Eurosatory i IAA, odbywającymi się w cyklu dwuletnim. Dlatego ich edycje 2020 w ogóle odwołano, solennie zapowiadając powrót w 2022 roku. Czy do niego dojdzie? Z jednej strony jeszcze w tym roku osobowe IAA z wielce wymownym dodatkiem w nazwie – Mobility – udało się przygotować, choć nie w Hanowerze, lecz w Monachium, oraz w mocno skróconej formule. Z drugiej na początku września ukazała się informacja o rezygnacji z tegorocznej, poświęconej autobusom wystawy BusWorld w Brukseli. Organizatorzy wskazywali na nadal trwające problemy epidemiczne, powodujące, że część z zainteresowanych, w tym głównie z Chin, nie mogłaby spokojnie dotrzeć na miejsce. Dlatego rozżalonym proponują albo uzbrojenie się w cierpliwość, albo przybycie na edycję w Turcji.

MARKI SAMOCHODÓW
Z NASZYCH STRON