NOWE TECHNOLOGIE
RT jest optymalnie dostosowany do naszych potrzeb

Skrót RT oznacza „technologię rewolucyjną” – a hybrydowe pojazdy miejskie firmy Rosenbauer oddają sprawiedliwość temu określeniu. Przełomowe innowacje sprawiają, że RT jest najnowocześniejszym pojazdem ratunkowym na świecie i niesie przyszłość na drogach. W ciągu ostatnich kilku miesięcy dość mocno przekonała się o tym berlińska straż pożarna.

CIĘŻARÓWKI
VLK Recycling kupuje dwa hakowce Scania V8
Po raz pierwszy od 10 lat VLK Recycling z Noordwijk kupuje dwie nowe Scanie. Na prośbę swojego kierowcy, właściciel i dyrektor Jan i Andries van Leeuwen zdecydowali się na nowe podwozie pod zabudowę w układzie napędowym 8x2, z obniżoną kabiną typu R i silnikiem V8 o mocy 580 KM tylko z SCR. Pojazd ten na tyle zaintrygował nabywcę, że jeszcze przed dostawą pierwszego egzemplarza firma zamówiła drugą Scanię V8 o identycznej specyfikacji.
TRANSPORT WOJSKOWY
TATRA TRUCKS dostarczy dodatkowe cysterny wojskowe dla ACR
Na targach IDET w Brnie w czwartek 7 października przedstawiciele TATRA TRUCKS oraz państwowej firmy VOP CZ podpisali umowę na dostawę 18 pojazdów Tatra Force jako nowych mobilnych cystern – zbiorników paliwa na potrzeby Armii Republiki czeskiej (ACR). Kontrakt ten nawiązuje do podobnej umowy z zeszłego roku.

Nowy numer 07-08/2021

Spóźniony wysyp nowości

Wciąż trwająca pandemia koronawirusa wiele zmieniła w funkcjonowaniu licznych dziedzin życia społecznego i gospodarczego. Wpływ na to miały m.in. częściowe zakazy przemieszczania się i wspólnego przebywania w większych grupach w pomieszczeniach zamkniętych. Niezaprzeczalnie ucierpiały na tym wszelkiego rodzaju pokazy, imprezy i wystawy, w tym i te organizowane przez sektor pojazdów użytkowych. M.in. w zeszłym roku nie odbyły się trzy niezwykle prestiżowe targi: w czerwcu aż dwa – zbrojeniowe Eurosatory w Paryżu i pożarnicze Interschutz w Hanowerze oraz we wrześniu motoryzacyjno-transportowe IAA Nutzfahrzeuge (ponownie w Hanowerze). Przy czym brak tych znamiennych wydarzeń nie oznaczał bynajmniej, że życie branżowe w ogóle zamarło: pojazdy – poza pewnymi okresami wymuszonej przerwy – nadal zamawiano i produkowano, gdyż towarowe przewozy drogowe w relatywnie niedużym stopniu ucierpiały wskutek COVID-19. Prowadzono też wszelkie prace badawczo-rozwojowe. W ubiegłym roku, ze względu na niepewną sytuacją zdrowotną i liczne ograniczenia prawne, znaczną część premier przesunięto na rok bieżący. I chociaż jeszcze nie istniała możliwość zaprezentowania ostatnich propozycji na żywo, a bezpośredni kontakt wciąż musiały zastępować łącza internetowe, lawina wydarzeń wreszcie ruszyła.

MARKI SAMOCHODÓW
Z NASZYCH STRON