[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Ciężarówki Kamaza i rosyjskie załogi ponownie najlepsze w rajdzie Dakar Ciężarówki Kamaza i rosyjskie załogi ponownie najlepsze w rajdzie Dakar
 Samochody GAZ wystartowały w międzynarodowym rajdzie maratonie

CIĘŻARÓWKI

Samochody GAZ wystartowały w międzynarodowym rajdzie maratonie "Africa Eco Race"

Specjalnie przygotowane auta sportowe GAZ wzięły udział w jednym z największych wydarzeń roku w świecie wyścigów samoch...

TRANSPORT WOJSKOWY

Szwedzka armia zamawia ciężarówki MAN Rheinmetall z serii HX jako nośniki systemu Patriot pochodzącego od partnera Rheinmetall – amerykańskiego koncernu Raytheon

Firma Rheinmetall zawarła umowę ze szwedzkimi siłami zbrojnymi na dostawę pojazdów do transportu elementów systemu obrony powietrznej Patriot firmy Raytheon, partnera Rheinmetall.
  Imponujący ciężki ciągnik siodłowo-balastowy o dużej ładowności Volvo FH 540 8x4 z osią pchaną PAC90 dla Van Grinsven

CIĘŻARÓWKI

Imponujący ciężki ciągnik siodłowo-balastowy o dużej ładowności Volvo FH 540 8x4 z osią pchaną PAC90 dla Van Grinsven

Wariant ten bazuje na ciągniku FH13 540 KM 6x4 ze zwalniaczem, podwoziem o średniej wysokości i rozstawem osi wynoszącym 3500 ...

NOWE TECHNOLOGIE

DB Easy Mile w Bad Birnbach Cz.2

Pole testowe – autonomiczny autobus w bawarskim uzdrowisku Bad Birnbach. Deutsche Bahn po raz pierwszy wprowadza autonomiczną jazdę na drogach i do transportu publicznego – pierwsza w Niemczech autonomiczna linia autobusowa w przestrzeni publicznej.
Startuje Mercedes-Benz Trucks Polska

PANORAMA

Startuje Mercedes-Benz Trucks Polska

2 stycznia 2019 roku oficjalnie rozpoczął działalność Mercedes-Benz Trucks Polska, nowa spółka Daimler AG w Polsce. Jej...
Autonomiczne pojazdy wejdą do eksploatacji w armii amerykańskiej już w 2019 roku.

TRANSPORT WOJSKOWY

Autonomiczne pojazdy wejdą do eksploa...

Zgodnie z artykułem opublikowanym w styczniowo-marcowym wydaniu magazynu "Army AL&T", armia amerykańska ogłosiła plan, aby...

Nowy numer 09-10/2018

Software rządzi w transporcie

Od dłuższego czasu na naszych łamach coraz więcej miejsca poświęcamy tematyce szeroko pojętego software w transporcie. Powyższe bynajmniej nie wynika z jakiejś chwilowej mody, ale stanowi namacalny dowód przechodzenia całego drogowego sektora przewozowego – w tym zarówno związanego z działem pasażerskim, jak i towarowym – w kierunku poziomu rozwoju określanego jako 4.0. Te tendencje bardzo dobrze było widać m.in. podczas tegorocznych letnich konferencji, zorganizowanych przez czołowych europejskich wytwórców ciężarówek, naczep, przyczep i zabudów tuż przed wrześniowymi targami IAA w Hanowerze. W ich trakcie i Mercedes pod koniec czerwca, i MAN, i Kögel w lipcu, i Krone pod koniec sierpnia, i część najważniejszych z graczy na lipcowym forum Niemieckiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego VDA w lipcu niekiedy ponad połowę czasu poświęciło wcale nie samym fizycznym pojazdom, czyli tradycyjnemu hardware, lecz wielorako rozumianemu software. To ostatnie zawiera takie składowe, jak finansowanie, ubezpieczenia, gwarancja (w tym wydłużona), kontrakty serwisowe, obsługa zapobiegawcza czy wreszcie systemy zarządzania flotą i inne narzędzia silnie ukierunkowane na obniżkę TCO oraz jednoczesną poprawę – przy określonym TCO – TOE, czyli zdolności do kreacji wyższych przychodów przy danych wydatkach. Te zmiany mają już charakter nieodwracalny i są nacelowane na stałe podnoszenie efektywności i wydajności przemieszczania w układach ekonomicznych, technicznych, organizacyjnym, czasowym oraz ekologicznym. Można oczywiście w tym miejscu zapytać: skąd takie przesunięcie akcentów z pola klasycznego hardware na pole nowoczesnego software? Odpowiedź – wbrew pozorom – jest dość prosta, chociaż wielopłaszczyznowa.

MARKI SAMOCHODÓW
Z NASZYCH STRON
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij