[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

 Samochody GAZ wystartowały w międzynarodowym rajdzie maratonie  Samochody GAZ wystartowały w międzynarodowym rajdzie maratonie
Szwedzka armia zamawia ciężarówki MAN Rheinmetall z serii HX jako nośniki systemu Patriot pochodzącego od partnera Rheinmetall – amerykańskiego koncernu Raytheon

TRANSPORT WOJSKOWY

Szwedzka armia zamawia ciężarówki MAN Rheinmetall z serii HX jako nośniki systemu Patriot pochodzącego od partnera Rheinmetall – amerykańskiego koncernu Raytheon

Firma Rheinmetall zawarła umowę ze szwedzkimi siłami zbrojnymi na dostawę pojazdów do transportu elementów syste...

CIĘŻARÓWKI

Afrykańskie testy 4-osiowego Volvo FH

W Afryce odbyły się testy terenowe 4-osiowego Volvo FH520 z napędem hydrostatycznym X-Track zarówno na pierwszej, jak i na drugiej, nie napędzanych osiach przednich. System tego napędu dostarczył Terberg Techniek
DB Easy Mile w Bad Birnbach Cz.2

NOWE TECHNOLOGIE

DB Easy Mile w Bad Birnbach Cz.2

Pole testowe – autonomiczny autobus w bawarskim uzdrowisku Bad Birnbach. Deutsche Bahn po raz pierwszy wprowadza autonom...

PANORAMA

Startuje Mercedes-Benz Trucks Polska

2 stycznia 2019 roku oficjalnie rozpoczął działalność Mercedes-Benz Trucks Polska, nowa spółka Daimler AG w Polsce. Jej utworzenie to kolejny krok drodze do coraz lepszego rozpoznawania i spełniania potrzeb tego sektora rynku. Decyzja koncernu o utworzeniu podmiotu dedykowanego wyłącznie klientom ciężarówek ma charakter globalny. W naszym kraju nowa spółka została wydzielona ze struktur dotychczasowej Mercedes-Benz Polska.
KMW 6x6 Dingo 2 Heavy Duty (HD).

TRANSPORT WOJSKOWY

KMW 6x6 Dingo 2 Heavy Duty (HD).

Krauss-Maffei Wegmann (KMW) zaktualizował – zmodernizował rodzinę pojazdów opancerzonych Dingo platformą 6x6 Ding...
DB Easy Mile w Bad Birnbach Cz. 1

NOWE TECHNOLOGIE

DB Easy Mile w Bad Birnbach Cz. 1

Pole testowe – autonomiczny autobus w bawarskim uzdrowisku Bad Birnbach. Deutsche Bahn po raz pierwszy wprowadza autonom...

Nowy numer 09-10/2018

Software rządzi w transporcie

Od dłuższego czasu na naszych łamach coraz więcej miejsca poświęcamy tematyce szeroko pojętego software w transporcie. Powyższe bynajmniej nie wynika z jakiejś chwilowej mody, ale stanowi namacalny dowód przechodzenia całego drogowego sektora przewozowego – w tym zarówno związanego z działem pasażerskim, jak i towarowym – w kierunku poziomu rozwoju określanego jako 4.0. Te tendencje bardzo dobrze było widać m.in. podczas tegorocznych letnich konferencji, zorganizowanych przez czołowych europejskich wytwórców ciężarówek, naczep, przyczep i zabudów tuż przed wrześniowymi targami IAA w Hanowerze. W ich trakcie i Mercedes pod koniec czerwca, i MAN, i Kögel w lipcu, i Krone pod koniec sierpnia, i część najważniejszych z graczy na lipcowym forum Niemieckiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego VDA w lipcu niekiedy ponad połowę czasu poświęciło wcale nie samym fizycznym pojazdom, czyli tradycyjnemu hardware, lecz wielorako rozumianemu software. To ostatnie zawiera takie składowe, jak finansowanie, ubezpieczenia, gwarancja (w tym wydłużona), kontrakty serwisowe, obsługa zapobiegawcza czy wreszcie systemy zarządzania flotą i inne narzędzia silnie ukierunkowane na obniżkę TCO oraz jednoczesną poprawę – przy określonym TCO – TOE, czyli zdolności do kreacji wyższych przychodów przy danych wydatkach. Te zmiany mają już charakter nieodwracalny i są nacelowane na stałe podnoszenie efektywności i wydajności przemieszczania w układach ekonomicznych, technicznych, organizacyjnym, czasowym oraz ekologicznym. Można oczywiście w tym miejscu zapytać: skąd takie przesunięcie akcentów z pola klasycznego hardware na pole nowoczesnego software? Odpowiedź – wbrew pozorom – jest dość prosta, chociaż wielopłaszczyznowa.

MARKI SAMOCHODÓW
Z NASZYCH STRON
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij