REKLAMA

Pierwszych dziesięciu klientów intensywnie testowało Mercedes-Benz eActros przez około rok – następni sukcesywnie rozpoczynają teraz kolejne próby. Po sprawdzianach w Niemczech i Szwajcarii eActros po raz pierwszy niedawno trafił do użytku u podmiotów w Holandii i Belgii. Niderlandzki Simon Loos eksploatuje 25-tonowego eActrosa do zaopatrywania w regionie Rotterdamu i Hagi supermarketów lidera rynku handlu detalicznego w tym kraju – sieci Albert Heijn.
W przyszłości dwie nowe hybrydowe elektryczno-spalinowe ciężarówki dystrybucyjne Scania L 320 przyczynią się do jeszcze bardziej zrównoważonej i cichej nocnej dystrybucji chleba Schulstad w rejonie tzw. Wielkiej Kopenhagi - Greater Copenhagen.

CIĘŻARÓWKI

Duński Schulstad kładzie jeszcze większy nacisk na ekologiczną dystrybucję używając ciężarówek Scania Cz.1

W przyszłości dwie nowe hybrydowe elektryczno-spalinowe ciężarówki dystrybucyjne Scania L 320 przyczynią się do jeszcze bardziej zrównoważonej i cichej nocnej dystrybucji chleba Schulstad w rejonie tzw. Wielkiej Kopenhagi - Greater Copenhagen.

CIĘŻARÓWKI

Unikatowa ciężarówka Volvo FH 8x2 TAG-XL z żurawiem elektrycznym dla BQ Duiker

Niedawno BQ Duiker, specjalizujący się w wyjątkowym transporcie i podnoszeniu śródmiejskim – usługach dźwigowych w centrach miast, otrzymał dwa nowe Volvo FH. Oprócz ciągnika siodłowego z tylnymi osiami w układzie tridem – FH 8x2 opracowano unikatową koncepcję: podwozie FH 8x2 TAG-XL z żurawiem elektrycznym i płaską platformą ładunkową. Aby jednocześnie ciężarówka z żurawiem cechowała się jak najniższą emisją, BQ Duiker zasila FH 8x2 TAG-XL ekologicznym paliwem HVO100. W zależności od życzeń klienta inne pojazdy, w tym ciągnik 8x2 z tylnymi osiami w układzie tridem, również mogą być zasilane HVO100.

CIĘŻARÓWKI

Odnowa pełnej palety ciężarówek MAN-a Cz.32

Na specjalnej uroczystości, zorganizowanej w dniu 10 lutego w hiszpańskim Bilbao, MAN Truck&Bus oficjalnie przedstawił i wprowadził na rynek premierową generację ciężarówek. Co więcej, tę nową generację nie reprezentowała wyłącznie jedna linia produktowa, lecz od razu wszystkie – TGL, TGM, TGS i TGX. Tak zintegrowaną i kompletną odnowę całej palety swoich aut koncern przeprowadził po raz pierwszy w historii.

Nowy numer 05-06/2020

Kto przetrwa kryzys, a kto wypadnie z rynku

Nikt dzisiaj nawet nie śmie zaprzeczać, że obecna sytuacja dość mocno odbije się na sektorze drogowego transportu ładunków. Jak mocno i długo? Tego na tym etapie nikt nie wie. Co więc w zaistniałej sytuacji mogą zrobić przewoźnicy, by mimo wszystko pozostać na rynku? Moim zdaniem wyjścia są trzy.

Pierwsze polega na renegocjacji dotychczas umów z jednej strony ze zleceniodawcami, z drugiej z własnymi zatrudnionymi przez czasową obniżkę wynagrodzeń, by uniknąć większych zwolnień, z trzeciej z dostawcami taboru i innych materiałów eksploatacyjnych oraz instytucjami finansowymi. Dziś główni gracze świadomi są powagi sytuacji i doskonale zdają sobie sprawę, że masowe bankructwa firm transportowych naprawdę nikomu nie są na rękę. To już przerabialiśmy w czasie kryzysu finansowo-gospodarczego z lat 2007-2009. Zabranie pojazdów z placu od jednego podmiotu po to tylko, by je następnie wyleasingować po niemal głodowych stawkach innemu, stanowi drogę donikąd. Drogę, podczas której gracze sami sobie podrzynaliby gałąź, na której siedzą. Dlatego teraz chętnych do tego rodzaju akcji raczej nie będzie zbyt wielu, bo długofalowe ogólne problemy z tym związane są zdecydowanie wyższych niż pozorne, krótkofalowe korzyści.

MARKI SAMOCHODÓW
Z NASZYCH STRON