Ciężarówki i autobusy

NOWE TECHNOLOGIE
Volvo Energy inwestuje w Connected Energy, aby rozwijać działalność w zakresie drugiego życia akumulatorów

AB Volvo Volvo Energy inwestuje w brytyjską firmę Connected Energy specjalizującą się w magazynowaniu energii w akumulatorach w drugim ich życiu, aby jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój działalności związanej z akumulatorami i możliwości zrównoważonego rozwoju Volvo Group.

NOWE TECHNOLOGIE
Nowe funkcje aplikacji IVECO ON Easy Way jeszcze bardziej ułatwiają życie kierowcom IVECO S-Way

Wprowadzenie powiadomień push informuje kierowcę o stanie pojazdu, alertach Control Room i aktualizacjach oprogramowania, pomagając mu unikać nieplanowanych postojów oraz maksymalizować czas pracy auta. Integracja powiadomień push z IVECO Driver Pal umożliwia kierowcy otrzymywanie w aplikacji Easy Way potwierdzenia poleceń głosowych wydawanych przez Amazon Alexa. Operacje parowania są jeszcze prostsze dzięki użyciu aplikacji do odczytania kodu QR numeru VIN oraz sparowaniu urządzenia mobilnego kierowcy z pojazdem i kreatorowi mikrofonu Alexa, który umożliwia korzystanie z IVECO Driver Pal.

AUTOBUSY
Mercedes-Benz eCitaro dostaje ogniwo paliwowe i nowe, mocniejsze akumulatory – akumulatory o większej pojemności
Od 2023 roku Daimler Buses będzie również wyposażać swój elektryczny autobus miejski Mercedes-Benz eCitaro, produkowany seryjnie od 2018 roku, w wodorowe ogniwo paliwowe jako przedłużenie zasięgu – tzw. przedłużacz zasięgu/range extender. W ten sposób koncern poszerza swoje w pełni elektryczne portfolio produktów w segmencie autobusów miejskich o pojazd o zasięgu do 400 km (autobusy solo). Jako obecnie jedyny tego typu wariant z Range Extender na rynku autobusowym, wysokowydajny autobus niskopodłogowy o zerowej emisji lokalnej może jeździć nawet na trasach wymagających topograficznie i spełnia praktycznie wszystkie wymagania dotyczące zasięgu, a formułowane przez operatorów transportowych/komunikacji miejskiej.
CIĘŻARÓWKI
Na szwedzkiej wyspie Gotland DB Schenker odchodzi od paliw kopalnych, wspierany w tym przez Scanię
Region Gotlandia dokonuje dużych inwestycji w zrównoważony rozwój i wyznaczył sobie cel, aby w 2040 roku, czyli pięć lat przed krajowym celem Szwecji, być wolnym od paliw kopalnych. Jeden z kroków, by powyższe osiągnąć, stanowi to, że firma Schenker Åkeri AB przejęła wszystkie przewozy dystrybucyjne na wyspie i przy wsparciu Scanii uczyniła je wolnymi od paliw kopalnych.

Nowy numer 01-03/2022

Bezemisyjny transport ciężki? To konieczność!

Pojazdy elektryczne do transportu dystrybucyjnego i komunalnego w miastach zapewniają bezemisyjne dostawy. Wraz z cichą pracą umożliwiają nowe sposoby dostarczania ładunków oraz poprawę środowiska pracy kierowców i środowiska życia mieszkańców miast. Dlaczego w miastach – szczególnie tych dużych – konieczny jest zelektryfikowany transport ciężki?

MARKI SAMOCHODÓW
Z NASZYCH STRON