[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Zakład samochodowy Zakład samochodowy
Brazylijskie IVECO Tector 8x2

CIĘŻARÓWKI

Brazylijskie IVECO Tector 8x2

IVECO rozpoczęło sprzedaż w Brazylii, pochodzącego z tamtejszych zakładów koncernu, 4-osiowego, szosowego modelu Tector...

ZABUDOWY

Ciągniki siodłowe Tatry dla sektora rolnego Cz. 1

W Polsce ciężarówki były i są bardzo rzadko wykorzystywane do odbioru ziarna, bulw warzyw, zielonki czy skoszonych traw bezpośrednio na polu, wprost od kombajnu. Kompletnie inaczej w tej sferze sytuacja prezentowała i prezentuje się w innych krajach, w tym z nami sąsiadujących, jak Czechy i Słowacja (Czechosłowacja), Niemcy (NRD), Białoruś i Ukraina (ZSRR), czy w państwach dalej położonych, jak Holandia.
Konsorcjum BioLNG EuroNet mocno przystępuje do działania Cz.2

PANORAMA

Konsorcjum BioLNG EuroNet mocno przystępuje do działania Cz.2

7 grudnia 2018 roku konsorcjum o nazwie BioLNG EuroNet ogłosiło swoje zobowiązanie do dalszej ekspansji LNG (skroplonego gazu ...

PANORAMA

W kierunku e-autostrady - eHighway we Włoszech - "zero emisji”

Po Szwecji i Niemczech Włochy będą kolejnym krajem, w którym rozpoczną się próby drogowe zelektryfikowanej autostrady. Odbędą się one na odcinku autostrady A35 Brebemi w północnej części kraju. Odcinek ten ma się więc stać najnowszą lokalizacją technologii elektryfikacji dróg, a ciężarówki Scanii wyposażone w pantografy Siemens i złącza zasilania czekają w kolejce do przeprowadzenia na nim pierwszych testów.
Wojskowe ciężarówki Kraza w Egipcie

PANORAMA

Wojskowe ciężarówki Kraza w Egipcie

Ukraińska Fabryka Samochodów w Kremenczug – АвтоКрАЗ – od dawna interesuje się egipskim rynkiem militarnej ...
Zmilitaryzowana ciężarówka Agrale Marrua AM41 4x4 Cz.1

TRANSPORT WOJSKOWY

Zmilitaryzowana ciężarówka Agrale Mar...

Brazylijska firma motoryzacyjna Agrale jest praktycznie nieznana w Polsce, chociaż istnieje od ponad 55 lat. Powyższe w znaczn...

Nowy numer 09-10/2018

Software rządzi w transporcie

Od dłuższego czasu na naszych łamach coraz więcej miejsca poświęcamy tematyce szeroko pojętego software w transporcie. Powyższe bynajmniej nie wynika z jakiejś chwilowej mody, ale stanowi namacalny dowód przechodzenia całego drogowego sektora przewozowego – w tym zarówno związanego z działem pasażerskim, jak i towarowym – w kierunku poziomu rozwoju określanego jako 4.0. Te tendencje bardzo dobrze było widać m.in. podczas tegorocznych letnich konferencji, zorganizowanych przez czołowych europejskich wytwórców ciężarówek, naczep, przyczep i zabudów tuż przed wrześniowymi targami IAA w Hanowerze. W ich trakcie i Mercedes pod koniec czerwca, i MAN, i Kögel w lipcu, i Krone pod koniec sierpnia, i część najważniejszych z graczy na lipcowym forum Niemieckiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego VDA w lipcu niekiedy ponad połowę czasu poświęciło wcale nie samym fizycznym pojazdom, czyli tradycyjnemu hardware, lecz wielorako rozumianemu software. To ostatnie zawiera takie składowe, jak finansowanie, ubezpieczenia, gwarancja (w tym wydłużona), kontrakty serwisowe, obsługa zapobiegawcza czy wreszcie systemy zarządzania flotą i inne narzędzia silnie ukierunkowane na obniżkę TCO oraz jednoczesną poprawę – przy określonym TCO – TOE, czyli zdolności do kreacji wyższych przychodów przy danych wydatkach. Te zmiany mają już charakter nieodwracalny i są nacelowane na stałe podnoszenie efektywności i wydajności przemieszczania w układach ekonomicznych, technicznych, organizacyjnym, czasowym oraz ekologicznym. Można oczywiście w tym miejscu zapytać: skąd takie przesunięcie akcentów z pola klasycznego hardware na pole nowoczesnego software? Odpowiedź – wbrew pozorom – jest dość prosta, chociaż wielopłaszczyznowa.

MARKI SAMOCHODÓW
Z NASZYCH STRON
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij