[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Militarne sukcesy Jelcza Cz.2 Militarne sukcesy Jelcza Cz.2
Ekonomiczny, techniczny i użytkowy sens modernizacji Honkera do standardu Honker M-AX Cz. 7

TRANSPORT WOJSKOWY

Ekonomiczny, techniczny i użytkowy sens modernizacji Honkera do standardu Honker M-AX Cz. 7

Obecnie w segmencie cywilnym w warunkach europejskich modernizacje kołowego sprzętu transportowego zazwyczaj nie są prowadzone...

AUTOBUSY

Elektryczny autobus Karsan Atak na torze testowym Maisach w Niemczech Cz. 2

Kolejny raz Karsan poprzez Polskiego przedstawiciela firmę MMI zaprosił gości z całej Polski na testy elektrycznego autobusu na torze pod Monachium w miejscowości Maisach w Niemczech. Tym razem został zaprezentowany i podany próbom na torze BMW i MINI Driving Academy większy brat autobusu Karsan Jest Electric o nazwie Karsan Atak Electric. Autobusowi Atak Electric w trakcie prezentacji towarzyszyły samochody osobowe BMW i 8 oraz BMW i 3 a także Karsan Jest Electric.
Militarne sukcesy Jelcza Cz.1

TRANSPORT WOJSKOWY

Militarne sukcesy Jelcza Cz.1

W ciągu ostatnich miesięcy Jelcz zawarł z naszymi siłami zbrojnymi kilka dużych kontraktów na łącznie ponad 1000 sztuk ...

CIĘŻARÓWKI

Modyfikacja ciężarówki Terberg Techniek – Volvo C-Ride FMX460 8x4 - GYŐRFI Daru Hungary

Győrfi Daru jest węgierską firmą wynajmującą i leasingową, dysponującą szeroką gamą żurawi samochodowych i na własnych dedykowanych podwoziach. Niedawno holenderski Terberg Techniek przebudował jeden z pojazdów wchodzących w skład jej floty: T-ride Volvo FMX460 zostało wyposażone w tylną konfigurację tandemową C-Ride o zwiększonym rozstawie osi.
Ciekawe pożarnicze Tatry z rodziny Phoenix Cz.3

CIĘŻARÓWKI

Ciekawe pożarnicze Tatry z rodziny Ph...

Czechy Czeska firma KOBIT - THZ CZ s.r.o. z miejscowości Slatiňany wykonała ciężki terenowy tzw. kombinowany samochó...
Ekonomiczny, techniczny i użytkowy sens modernizacji Honkera do standardu Honker M-AX Cz.6

TRANSPORT WOJSKOWY

Ekonomiczny, techniczny i użytkowy se...

Obecnie w segmencie cywilnym w warunkach europejskich modernizacje kołowego sprzętu transportowego zazwyczaj nie są prowadzone...

Nowy numer 07-08/2019

Polska potęgą w zabudowach pożarniczych jest i basta.

W sektorze pojazdów użytkowych w sferze samych wyrobów gotowych, pomijając segment komponentów, nasz kraj zajmuje mocną pozycję w kilku kluczowych kategoriach. Abstrahując od ciężarówek (montownia MAN-a w Niepołomicach), są to autobusy miejskie (do niedawna własność rodzimego kapitału Solaris, oraz koncernowi gracze tacy jak Volvo, MAN i Scania), naczepy i zabudowy (głównie rodzimy Wielton), zabudowy wywrotki i inne wybrane specjalistyczne (dominują rodzimy KH Kipper i niemiecki Meiller), jak również pożarnicze nadwozia ratownicze i ratowniczo-gaśnicze. I na tę ostatnią grupę warto zwrócić większą uwagę.

Wytwarzanie u nas takich nadwozi ma dość długą tradycję. Nawet w okresie PRL w tym zakresie wykazywaliśmy znaczną samowystarczalność, gdyż poza wydaniami wybitnie specyficznymi, przeznaczonymi dla dużych przedsiębiorstw przemysłowych (huty, rafinerie, fabryki chemiczne), lotniskowymi i ciężkimi terenowymi, z czasem uruchomiono produkcję najbardziej popularnych typów. Najważniejszym dostawcą pozostawały Jelczańskie Zakłady Samochodowe uzupełnione przez grupę mniejszych wytwórni, takich jak np. SHL Kielce czy Osiny.

MARKI SAMOCHODÓW
Z NASZYCH STRON
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij