[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Historia silników Scania V8 widziana nieco inaczej Cz.3 Historia silników Scania V8 widziana nieco inaczej Cz.3
Cyfrowe nowości Kamaza Cz.1

NOWE TECHNOLOGIE

Cyfrowe nowości Kamaza Cz.1

Podczas odbywających się w dniach od 3 do 7 września na terenie Crocus Expo w Moskwie targów motoryzacyjnych COMTRANS 2...

NOWE TECHNOLOGIE

Projekt pilotażowy Lab1886: Chark teraz także w Berlinie: dostawy bezpośrednio do zaparkowanych samochodów Cz.2

Po udanym projekcie pilotażowym w Stuttgarcie, od 8 sierpnia chark przybywa do Berlina. Dzięki usłudze dostawy do samochodu, zaproponowanej przez korporacyjny projekt startowy Lab1886 – globalny inkubator innowacji Daimler AG, zamówienia ze sklepów internetowych na całym świecie można od teraz dostarczać bezpośrednio do zaparkowanego pojazdu.
Historia silników Scania V8 widziana nieco inaczej Cz. 2

CIĘŻARÓWKI

Historia silników Scania V8 widziana nieco inaczej Cz. 2

Gratulacje dla silnika Scania V8 za 50 lat emocji spotykających się z logiką. Oto kilka kamieni milowych i ludzie, dzięki kt&o...

TRANSPORT WOJSKOWY

Naczepa Doll S7P-0S2 do przerzutu ciężkiego sprzętu Cz.4

Niemieckie przedsiębiorstwo Doll jest znanym na rynku dostawcą specjalizowanych i specjalistycznych zabudów, naczep i przyczep dedykowanych dla sektorów drogowego, komunalnego, lotniczego, leśnego, przewozów ponadnormatywnych oraz sił zbrojnych.
Czy obecnie militarna Ukrainy obędzie się bez samochodowej techniki krajowej? Cz. 4

TRANSPORT WOJSKOWY

Czy obecnie militarna Ukrainy obędzie...

Ostatnio pojawiła się tendencja do zmniejszenia zakupu ciężarówek KrAZ na potrzeby Ministerstwa Obrony Ukrainy i innych...
 Historia silników Scania V8 widziana nieco inaczej Cz.1

CIĘŻARÓWKI

Historia silników Scania V8 widziana...

Gratulacje dla silnika Scania V8 za 50 lat emocji spotykających się z logiką. Oto kilka kamieni milowych i ludzie, dzięki kt&o...

Nowy numer 07-08/2019

Polska potęgą w zabudowach pożarniczych jest i basta.

W sektorze pojazdów użytkowych w sferze samych wyrobów gotowych, pomijając segment komponentów, nasz kraj zajmuje mocną pozycję w kilku kluczowych kategoriach. Abstrahując od ciężarówek (montownia MAN-a w Niepołomicach), są to autobusy miejskie (do niedawna własność rodzimego kapitału Solaris, oraz koncernowi gracze tacy jak Volvo, MAN i Scania), naczepy i zabudowy (głównie rodzimy Wielton), zabudowy wywrotki i inne wybrane specjalistyczne (dominują rodzimy KH Kipper i niemiecki Meiller), jak również pożarnicze nadwozia ratownicze i ratowniczo-gaśnicze. I na tę ostatnią grupę warto zwrócić większą uwagę.

Wytwarzanie u nas takich nadwozi ma dość długą tradycję. Nawet w okresie PRL w tym zakresie wykazywaliśmy znaczną samowystarczalność, gdyż poza wydaniami wybitnie specyficznymi, przeznaczonymi dla dużych przedsiębiorstw przemysłowych (huty, rafinerie, fabryki chemiczne), lotniskowymi i ciężkimi terenowymi, z czasem uruchomiono produkcję najbardziej popularnych typów. Najważniejszym dostawcą pozostawały Jelczańskie Zakłady Samochodowe uzupełnione przez grupę mniejszych wytwórni, takich jak np. SHL Kielce czy Osiny.

MARKI SAMOCHODÓW
Z NASZYCH STRON
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij