1,5 miliona kilometrów praktyki: Koncepcja sukcesu MAN eTGM

MAN może pochwalić się wieloletnim projektem pilotażowym z austriackimi klientami i z powodzeniem wprowadził pierwszą małoseryjną produkcję eTGM na rynek europejski. Ta cicha i czysta 26-tonowa ciężarówka przejechała już imponującą liczbę 1,5 miliona kilometrów podczas użytkowania przez klientów.

Dzięki bezemisyjnemu elektrycznemu samochodowi MAN Truck & Bus można na nowo zaprojektować i realizować transport dostawczy w mieście: Przyspiesza logistykę nawet o 30%. Zamiast dodatkowo obciążać zatłoczoną infrastrukturę na słynnej „ostatniej mili” w ciągu dnia, cichy eTGM może się poruszać się po ulicach wieczorami i w nocy.

eTGM jest zaprojektowany jako podwozie trójosiowe 6x2-4 o dopuszczalnej masie całkowitej 26000 kg, z kierowaną i podnoszoną osią wleczoną oraz pełnym resorowaniem powietrznym. Silnik elektryczny o mocy 264 kW generuje maksymalny moment obrotowy 3100 Nm (360 KM). Energię do zasilania akumulatorowego auta dostarczają wydajne akumulatory litowo-jonowe, pozwalające na uzyskanie zasięgu do 200 kilometrów.

Trzyletni projekt pilotażowy z eTGM był jednym z powodów dużego sukcesu: W 2018 roku MAN Truck & Bus uruchomiła największy jak dotąd projekt pilotażowy z dziewięcioma całkowicie elektrycznymi TGM w firmach partnerskich austriackiej Rady ds. Zrównoważonej Logistyki (CNL), aby przetestować lokalnie bezemisyjne i praktycznie bezgłośne elektryczne ciężarówki w regularnych operacjach logistycznych. Specjalnie zaprojektowane pojazdy o masie całkowitej 26000 kg odwzorowywały typowe zastosowania w miejskim ruchu dystrybucyjnym i były idealnie przystosowane do typowych zastosowań w logistyce miejskiej.

Równolegle od 2019 roku koncern dostarcza na rynek europejski eTGM z pierwszej małej serii, która od tego czasu sprawdza się w trudnych warunkach transportu od Norwegii po Hiszpanię. Elektryczny model przejechał już w praktyce łącznie 1,5 miliona kilometrów – to szerokie doświadczenie praktyczne z eTGM MAN wykorzystuje w kształtowaniu portfolio elektrycznych samochodów, których produkcja seryjna rozpocznie się w 2024 roku, oraz przyszłych usług związanych z elektromobilnością.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA