[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.7

10 nowych drabin ratowniczych dla Frankfurtu nad Menem

Straż pożarna we Frankfurcie jest jedną z największych w Niemczech. W mieście znajduje się dwanaście jednostek zawodowych straży pożarnej i ratownictwa, w których pracuje łącznie ponad 1000 strażaków. Ponadto w 28 oddziałach ochotniczej straży pożarnej pracuje około 900 aktywnych strażaków.

Czas na coś nowego z sprawdzoną jakością

W 2014 roku straż pożarna we Frankfurcie zrobiła pierwszy krok w kierunku wymiany dotychczas posiadanych drabin, eksploatowanych od 2001 roku. Te starsze drabiny zostały zabudowane na 3-osiowym podwoziu o bardzo krótkim rozstawie osi i z aktywnie kierowaną wleczoną osią skrętną, aby zachować możliwie mały promień skrętu. I trzeba podkreślić, że ta koncepcja sprawdziła się w ciągu ostatnich 18 lat w działaniach straży pożarnej.
Zachowanie koncepcji trzyosiowego podwozia z aktywnie kierowaną osią stanowiło jedno z podstawowych wymagań dotyczących nowej generacji pojazdów. Drugim podstawowym wymaganiem było użycie zestawu drabin z drabiną przegubową. Poprzednie dobre doświadczenia z dzierżawionym od 2013 roku L32A-XS pomogły w podjęciu tej decyzji.

Od wymagania do rozwiązania

Wiosną 2015 roku w całej Europie wszczęto procedurę przetargową na dostawę łącznie 10 drabin.
Największą trudnością w fazie rozpatrywania ofert okazało się znalezienie rozwiązania dla wymaganego ESP. Ponieważ wleczona oś skrętna nie była fabrycznie dostępna, nie było stosownej propozycji ESP od producenta podwozia. Po intensywnych rozmowach z wytwórcą podwozia – Mercedesem i partnerem w zakresie konwersji tego podwozia – Paul Nutzfahrzeuge udało się uzgodnić wspólny rozwój i adaptację ESP.
Drugie wyzwanie stanowiło właściwe obciążenie całego auta. Jednocześnie, ze względu na dodatkową oś, było mniej miejsca dla przedziałów na sprzęt. Ale tutaj również można znaleźć wyjście - z małymi przedziałami na sprzęt nad osiami i przedziałem na wyposażenie po prawej stronie obrotowego mechanizmu drabiny.
W kwietniu 2017 roku Rosenbauer otrzymał zamówienie na dostawę drabin dla straży pożarnej we Frankfurcie.

REKLAMA

Drabina wchodzi do produkcji

Po ukończeniu pierwszego prototypowego egzemplarza drabiny w kwietniu 2018 roku, przeprowadzono intensywne testy drogowe w celu dostosowania i ekstensywnego przetestowania ESP. W maju 2018 roku delegacja straży pożarnej, składająca się z osób z działu technicznego i zespołu ratowniczego, udała się do Karlsruhe, aby przejąć pierwszy egzemplarz. Egzemplarz ten poddano następnie testowi do sierpnia i był on eksploatowany od połowy sierpnia 2018 roku. Pozostałe dziewięć sztuk dostarczono do straży pożarnej w grudniu 2018 roku i styczniu 2019 roku.
W grudniu 2018 roku Rosenbauer dostał dodatkowe zamówienie na 11. samochód, który zostanie dostarczony we wrześniu 2019 roku.
Inne straże pożarne również wykazały zainteresowanie tą koncepcją, opracowaną specjalnie pdo kątem wykonywania operacji w śródmieściu.

Cechy szczególne tej koncepcji:

Wleczona oś skrętna jest całkowicie samosterująca przy prędkością do 30 km/h.
W zakresie prędkości pomiędzy 30 km/h a 55 km/h kąt skrętu wleczonej osi skrętnej jest zmniejszony.
Powyżej 55 km/h oś wleczona jest nieruchoma.
Promień skrętu 14,8 m
Drabina Rosenbauer L32A-XS 3.0 z kosztem ratowniczym HR-500 MF

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij