10-procentowe oszczędności paliwa dzięki nowej generacji silników Renault Trucks

Renault Trucks podejmuje wyzwanie ograniczenia zużycia paliwa i emisji CO2. Producent wyposaża swoje serie T, T High, C i K w nowe silniki DE11 i DE13. W połączeniu z integracją zaawansowanych technologii, takich jak Turbo Compound, oraz dedykowanymi usługami, powyższe pozwala na zmniejszenie zużycia nawet o 10%.

Renault Trucks Producent

W 2021 roku Renault Trucks dokonało poważnych zmian w swoich seriach T, T High, C i K pod względem wzornictwa, komfortu jazdy i wygody na pokładzie. Wytwórca kontynuuje ten rozwój, wprowadzając nowe 11- i 13-litrowe silniki Euro 6 Step E – DE11, DE13, które w połączeniu z integracją nowych technologii i dedykowanych usług pozwalają na oszczędność paliwa do 10% w porównaniu z poprzednimi generacja silników koncernu.

REKLAMA

Optymalna wydajność premierowych silników DE11 i DE13

Nowa generacja silników Renault Trucks Euro 6 E – DE11 i DE13 zawiera nowe technologie znacznie zmniejszające zużycie paliwa i emisję CO2: Aby zapewnić lepsze spalanie, silniki DE11 i DE13 otrzymały opatentowaną technologię Wave Piston. Przekierowując płomienie do wnętrza misy spalania, rozwiązanie to pozwala na lepsze wykorzystanie dostępnego tlenu, a tym samym lepsze spalanie. Do tego na wyposażeniu znalazły się nowe wtryskiwacze o zwiększonej precyzji oraz dostosowane do nowego spalania. Aby uzyskać lepszą wydajność, firma pracowała również nad zmniejszeniem strat w wyniku tarcia: w tym celu zostały przeprojektowane korbowody, tłoki i wał korbowy oraz zoptymalizowano zarządzanie gazem w skrzyni korbowej. Opracowano też nową, wysokowydajną turbosprężarkę z łożyskiem kulkowym o poprawionym czasie reakcji oraz pompę oleju o zmiennym przepływie w połączeniu z olejem o niskiej lepkości. Wreszcie, Renault Trucks wybrało zoptymalizowany układ oczyszczania spalin i nowy ECU silnika.

Integracja technologii Turbo Compound w celu uzyskania mocniejszego i oszczędniejszego silnika

W celu uzyskania optymalnych osiągów T, T High i C można opcjonalnie wyposażyć w silnik DE13 TC, zaopatrzony w technologię Turbo Compound, pozwalającą na znaczne oszczędności paliwa bez uszczerbku dla elastyczności lub prędkości handlowej. Dodatkowa turbina, umieszczona za turbosprężarką, zamienia energię resztkową zawartą w spalinach na energię mechaniczną i przekazuje ją z powrotem do wału korbowego jako dodatkowy moment obrotowy silnika. Turbo Compound umożliwia zatem osiągnięcie wyższego momentu obrotowego przy niższych obrotach. Na autostradzie, przy tempomacie i podczas jazdy pod górę da się utrzymać stałą prędkość bez konieczności redukcji biegu.

Nowa skrzynia biegów dla szybszej zmiany przełożeń

Pojazdy otrzymują także nową generację skrzyni biegów Optidriver, zawierającą nowy komputer, nowe oprogramowanie sterujące i nowy siłownik sprzęgła, co zapewnia płynniejszą i szybszą zmianę biegów.

Zaawansowane oprogramowanie i usługi do całkowitej kontroli zużycia

W celu zwiększenia oszczędności w zużyciu paliwa, Renault Trucks zdecydowało się również na rozwiązanie Smart Torque Control, maksymalizujące czas spędzony w obszarze z najlepszą wydajnością silnika, bez negatywnego wpływu na elastyczność. Renault Trucks kontynuuje także ulepszanie predykcyjnego tempomatu Optivision, wykorzystującego topografię drogi do optymalizacji zmiany biegów i promowania oszczędności paliwa. Producent oferuje jeszcze rozwiązania wspierające przewoźników w podejściu do monitorowania i poprawy zużycia paliwa oraz emisji CO2 przez ich floty. Oprogramowanie do zarządzania flotą Optifleet (moduł Check) umożliwia zatem monitorowanie zużycia paliwa przez każdą ciężarówkę oraz analizę stylu jazdy kierowców w celu określenia elementów, które można poprawić dla zmniejszenia zużycia. Ponadto przedsiębiorstwo opracowało kompleksowy program szkoleniowy z zasad racjonalnej – efektywnej jazdy, w celu w pełni kontrolowanego zużycia paliwa.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA