2-osiowy, autonomiczny wózek dolly z napędem elektrycznym do wykonywania operacji manewrowych dla zestawów SEC.

Po ponad dwóch latach rozwoju, budowy i uruchomienia, w 2020 roku pokazano Smart Power Dolly, czyli tzw. wózek konwertorowy z elektrycznym układem napędowym.

2-osiowy, autonomiczny wózek dolly Producent

Stosowany w zestawie pojazdów EMS1, w tym tworzonym przez ciężarówkę z silnikiem spalinowym, tworzy rozproszony hybrydowy układ napędowy, umożliwiający zmniejszenie zużycia paliwa i emisji. Dodatkowo możliwość ręcznego manewrowania naczepą za pomocą Smart Power Dolly stanowi kolejny krok w kierunku autonomicznej pracy na placu.

REKLAMA

W kontekście projektu Aeroflex, wspieranego przez fundusze europejskie, zaangażowane strony wykonały więc pierwsze kroki z autonomicznym, 2-osiowym wózkiem dolly z napędem elektrycznym. Holandia przygotowuje próbę z kombinacją A-Double, a zatem zestawem dwunaczepowym, określanym w Niderlandach jako Super Eco Combi (SEC). Zestaw ten zawiera dwie standardowe, 13,6-metrowe naczepy, razem wraz z ciągnikiem prowadzącym tworzące kombinację o długości ponad 32 metrów. Niemniej kluczowa jest tutaj rola wózka, który zespala obie naczepy razem i pomaga bezpiecznie przejechać przez zakręty.

Powodem opracowania wysokiej jakości dolly było to, że dostawcy usług logistycznych nie chcą tracić zbyt wiele czasu na miejscu w centrum logistycznym klienta. Rozdzielenie tam zestawu, a następnie prowadzenie obu naczep jedna po drugiej przed dokiem zajmuje bowiem dużo czasu. Dlatego jest badane, w jakim stopniu wózek może napędzać drugą naczepę autonomicznie, elektrycznie, przed dokiem. Oczywiście wózek jest sterowany i wyposażony w akumulator.

W Europie projekt Aeroflex, który początkowo bada wykonalność dużych i cięższych kombinacji, ma na celu między innymi uzyskanie odpowiedzi na tak postawione pytanie.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA