[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

25 lat AT – najbardziej udana rodzina pojazdów Rosenbauer świętuje swoją rocznicę Cz.2

AT - skrót ten oznacza Advanced Technology – Zaawansowaną Technologię – i zarazem drogę rewolucyjnej koncepcji konstrukcyjnej do dzisiejszego uznanego stanu techniki. To historia sukcesu trzech pokoleń innowacyjnych wyznaczników trendów w miejskiej technologii przeciwpożarowej.

Wprowadzenie elektroniki

Kolejny duży krok w rozwoju nastąpił w 2002 roku, gdy do programu AT została dodana magistrala CAN. W ten sposób doszło do „zelektronizowana” AT, oznaczającego zasadniczą zmianę w działaniu pojazdów pożarniczych. Od tego momentu pojazdami tymi można było bowiem sterować za pomocą nowoczesnych wyświetlaczy, a sama technologia gaszenia stała się bardziej zautomatyzowana, aby strażacy mogli zająć się innymi czynnościami podczas misji. W rezultacie system sterowania Rosenbauer był stale rozszerzany oraz pojawiły się przenośne pompy, agregaty prądotwórcze i inne urządzenia o tej samej filozofii działania.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Bezpieczeństwo załogi od samego początku było głównym tematem w rozwoju AT i zostało znacznie zwiększone dzięki opatentowanym obrotowym schodom wejściowym Rosenbauer, zainstalowanym po raz pierwszy w drugiej generacji. Włącza się je wraz z otwarciem drzwi zespołu i automatycznie blokuje w każdej pozycji drzwi, dzięki czemu personel ratunkowy zawsze może bezpiecznie stawiać kroki podczas wchodzenia/wychodzenia z kabiny, nawet w bardzo ciasnych miejscach. Do tego z biegiem lat znacznie poprawiono bezpieczeństwo pasażerów. Wszystkie siedzenia w części załogowej są teraz wyposażone w pasy bezpieczeństwa, a na życzenie można zainstalować kompletny system poduszek powietrznych z napinaczami pasów dla zewnętrznych siedzeń.

REKLAMA

Stabilne zachowanie podczas jazdy

W kwestii bezpieczeństwa jazdy AT także ustanowiło nowe standardy. Struktura całego pojazdu stała się bardziej sztywna. Połączenie niskiego środka ciężkości z bezpośrednim montażem zabudowy na podwoziu zapewnia też szczególnie stabilne właściwości jezdne. AT wykazuje zatem bezpieczne zachowanie podczas jazdy zarówno w trudnym terenie, jak i przy nagłym skręcaniu.

Gotowy do użycia za naciśnięciem jednego przycisku

Po przybyciu do miejsca pracy AT jest zabezpieczany za naciśnięciem jednego przycisku. Awaryjny wyłącznik pozycyjny może służyć do automatycznego włączania i wyłączania świateł awaryjnych oraz przednich świateł ostrzegawczych, urządzenia kontroli ruchu z tyłu, oświetlenia pola pracy i wbudowanej pompy z predefiniowaną prędkością.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij