[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

25 lat AT – najbardziej udana rodzina pojazdów Rosenbauer świętuje swoją rocznicę Cz.3

AT - skrót ten oznacza Advanced Technology – Zaawansowaną Technologię – i zarazem drogę rewolucyjnej koncepcji konstrukcyjnej do dzisiejszego uznanego stanu techniki. To historia sukcesu trzech pokoleń innowacyjnych wyznaczników trendów w miejskiej technologii przeciwpożarowej.

Wyposażenie – pełne oświetlenie LED

W 2011 roku nastąpił kolejny istotny etap rozwoju, w którym wprowadzono oświetlenie i technologię oświetleniową LED. Technologia LED jest teraz zainstalowana w całym pojeździe, od obrysu podłogi do oświetlenia skrytek na wyposażenie, aby uzyskać początkowe oświetlenie podobne do światła dziennego, nawet w warunkach słabej widoczności lub w nocy. Przy tym przedział załogi cechuje całkowite pozbawienie odblasków i jednorodne oświetlenie, dzięki czemu załoga może spokojnie przygotowywać się do akcji.

Centralna oś – linia wodna

Dzięki tej generacji zrealizowano również centralną oś – linię wodną, kolejną innowację firmy, która miała stać się wyznacznikiem trendów w pojazdach gaśniczych. Centralna oś wodna automatycznie przejmuje logiczny rozdział wody w pojeździe tam, gdzie jest ona potrzebna: do zbiornika, do pompy lub do obu jednocześnie. W ten sposób w dowolnym momencie zagwarantowano zaopatrzenie pojazdu w wodę przeciwpożarową, czy poprzez zasysanie czy grawitacyjnie.

REKLAMA

Silniki przyjazne dla środowiska

Od 2015 roku w rodzinie AT zaczęto stosować podwozia z silnikami Euro 6. Poza tym wprowadzono zbiorniki na wodę wykonane z polipropylenu, dzięki czemu nadają się one do transportu wody pitnej i można je prawie całkowicie poddać recyklingowi. Części z TWS krok po kroku są zatem zastępowane innymi materiałami.

Ogromna zmienność

Dzisiaj rodzina AT składa się z kilkudziesięciu podstawowych typów i setek dostępnych opcji. Tworzą ją wersje o masie od 10 do 20 ton, zgodne ze wszystkimi aktualnymi standardami międzynarodowego świata straży pożarnej. Mogą być m.in. stosowane zbiorniki na wodę o pojemności do 5500 l i wbudowane pompy o tej samej wydajności – do 5500 l na minutę. Wraz z wysokowydajnymi pompami wysokociśnieniowymi, systemami mieszania piany, urządzeniami szybkiego natarcia i wysokowydajnymi działkami tworzą one idealnie dopasowane i w pełni zintegrowane systemy gaśnicze dla każdego rodzaju pożaru. Ponadto, by zapewnić największą możliwą różnorodność zabrania sprzętu i wyposażenia, wyrafinowany, ergonomiczny system montażu obejmuje zajmujące mało miejsca skrytki na węże oraz obrotowe tace, szuflady ładunkowe, rozkładane podesty lub składane drabiny. Dzięki temu dowolne miejsce w pojeździe można wykorzystać optymalnie i zgodnie z życzeniem danego odbiorcy. Co więcej, jednolita logika kolorów wspiera obsługę w bezpiecznym i szybkim zabraniu sprzętu z ciężarówki, gdyż wszystkie konieczne elementy przeznaczone do operowania nimi są oznaczone pomarańczowym kolorem sygnalizacyjnym.

Dla każdej straży pożarnej

Chociaż podstawową koncepcję AT skierowano na znormalizowane rynki straży pożarnej w Austrii, Niemczech i Szwajcarii, podmiot oferuje ją na wszystkich kontynentach. Do tej pory pojazdy z rodziny AT dostarczono do ponad 50 krajów na całym świecie i służą one jednostkom ochotniczym, miejskim czy zakładowym. Zwykle zapewniają centralne, wielofunkcyjne narzędzia do codziennej miejskiej akcji gaśniczej, ale mogą być także wyposażone w specjalną technologię gaśniczą i przekształcone w wysokiej jakości przemysłowe wersje ratowniczo-gaśnicze.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij