[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

3-osiowe podwozie DAF CF Electric idealne do zbierania odpadów z gospodarstw domowych

DAF Trucks wprowadził model CF Electric jako 3-osiowe podwozie w układzie napędowym 6x2. Pierwsze pojazdy jeszcze w tym roku zostaną przetestowane w normalnym ruchu drogowym jako śmieciarki przez holenderskie publiczne firmy zajmujące się utylizacją odpadów – HVC i ROVA. Miasta Rotterdam i Cure pójdą w ich ślady na początku 2020 roku z całkowicie elektryczną śmieciarką 6x2 zaopatrzoną w żuraw załadunkowy. Wszystkie te pojazdy są wyposażone w układ napędowy VDL E-Power. W pełni elektryczną zabudowę dostarcza zaś VDL Translift.

Od końca 2018 roku pierwsze DAF CF Electrics są eksploatowane jako 2-osiowe, szosowe ciągniki siodłowe w układzie napędowym 4x2 przez różne holenderskie przedsiębiorstwa transportowe, w tym Petea Appel, Simon Loos i Tinie Mander oraz sieć supermarketów Jumbo. Ciężarówki te stanowią część szeroko zakrojonych prób drogowych, w których służą do przewozu ładunków do i z miejsc docelowych, takich jak supermarkety czy centra dystrybucyjne. Niemiecka firma logistyczna Rhenus używa z kolei obecnie dwóch CF Electrics do regionalnego transportu kontenerów. Warto tu wskazać, że dzięki swojej wydajności, uniwersalności i praktycznej użyteczności na początku tego roku CF Electric zdobył w Niemczech prestiżową nagrodę „Green Truck Award”.
Poprawiona zwrotność

Ponieważ w pełni elektryczną ciężarówkę cechuje niskoemisyjność zarówno pod względem emisji substancji szkodliwych, jak i hałasu, CF Electric idealnie nadaje się nie tylko do dystrybucji miejskiej, ale także do zbierania odpadów z gospodarstw domowych. W tym celu DAF zaprojektował specjalne 3-osiowe podwozie z tylną osią skrętną w celu zwiększenia zwrotności oraz uzyskania jeszcze większej ładowności. Tym bardziej, że dopuszczalna masa całkowita dla CF Electric 6x2 wynosi 28000 kg.
Regularne trasy

REKLAMA

Elektryczny układ napędowy VDL E zawiera silnik elektryczny o mocy 210 kW i momencie obrotowym 2000 Nm, czyli podobnie jak w ciągniku CF Electric. Ten układ napędowy jest zasilany przez zestaw akumulatorów o pojemności 170 kWh, wystarczającej do zabezpieczenia regularnych tras wywozu śmieci. Szczególnie, że śmieciarki zwykle wracają do bazy/wysypiska co kilka godzin, aby się rozładować. Wówczas wersje elektryczne w ciągu zaledwie 30 minut można naładować do 80% pojemności akumulatora.
Systemy załadunku bocznego i żurawie załadunkowe

HVC działa w północnej Holandii oraz w regionie Rijnmond i Flevoland, a ROVA w środkowych i wschodnich regionach Holandii. Obie firmy korzystają z systemów załadunku bocznego, dzięki którym kontenery można opróżniać z boku ciężarówki. Miasto Rotterdam i firma Cure w regionie Eindhoven będą korzystać z DAF CF Electric wraz z żurawiem załadunkowym do zbierania śmieci z podziemnych pojemników

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij