W imprezie tej oraz w towarzyszącym jej wieczorze galowym udział wzięli m.in.: Prezydent Tatarstanu Rustam Minnikjanow, dyrektor generalny KAMAZ PJSC Siergiej Kogogin oraz deputowany do Dumy Państwowej Alfiya Kogogin.
W trakcie oficjalnych przemówień zwrócono m.in. uwagę na wielki wkład zespołu KAMAZ-Master we wzmocnienie pozycji rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego na rynkach krajowym i międzynarodowym. Stało się to możliwe, ponieważ na przestrzeni tych trzech dekad przygotowywano samochody, dzięki którym wielokrotnie dało się wygrać, a które konstrukcyjnie zawierają wiele odważnych rozwiązań technicznych. Ponadto zawody, w których one uczestniczą, umożliwiają przetestowanie zaawansowanych technologii w trudnych sytuacjach – niejednokrotnie w niezwykle niesprzyjających warunkach klimatycznych i terenowych. Potem wybrane z tych opracowań są komercjalizowane, trafiając do masowej produkcji zakładu KAMAZ, co pozwala mu wytwarzać konkurencyjny sprzęt transportowy.
Poza tym zespół KAMAZ Master wielokrotnie zajmował wszystkie miejsca na podium, a ten sukces stanowi wynik systematycznej i dedykowanej pracy całej drużyny – nie tylko kierowców i nawigatorów, ale także mechaników, kierowców testowych oraz samego kierownictwa fabryki. Bez udzielanego przez to ostatnie niezwykle istotnego wsparcia organizacyjnego i finansowego nie istniałaby bowiem ani możliwość złożenia i potem dokładnego sprawdzenia tak zaawansowanych aut, ani później brania udziału i zwyciężania w szeregu wymagających oraz prestiżowych rajdach na całym świecie, zaczynając od legendarnego Dakar.
Warto tu jeszcze wskazać, że 30 lat temu garstka entuzjastów zdecydowała, że Kamaz może wziąć udział w tak prestiżowej rywalizacji, jaką był historyczny Paryż-Dakar. I się udało – udało w znacznej mierze dzięki zaangażowanym ludziom, od niemal samego początku wiedzącym, jak wyznaczać sobie ambitne, wysokie cele i jak je następnie skutecznie osiągać. Tym bardziej, że oczywiście zawsze niezwykle trudne jest pierwsze wspięcie się na najwyższy stopień piedestału. Niemniej zdecydowanie trudniejsze okazuje się dalsze utrzymanie tych osiągnięć. W tej sferze członkowie Kamaz Master mają charakter, aby zdobywać wszystko: i najlepsze pojazdy, i zdolność do utrzymywanie przez wiele lat z rzędu pozycji w sporcie, nazywanej "drużynowym numerem jeden". W rezultacie zespół fabryczny Kamaz Master stał się rosyjskim – narodowym zespołem!
Spotkanie uświetnił pokaz wyścigowych ciężarówek KAMAZ. Ustawiono je w rzędzie przed salą koncertową, zaczynając od pierwszego wariantu wyczynowego – 3-osiowego z 1988 roku.