REKLAMA

5-osiowa Scania V8 S 730

Specjalizująca się w przewozach ponadgabarytowych holenderska firma transportowa Te Kloeze-Bruyl niedawno odebrała jeden z pierwszych 5-osiowych ciężkich ciągników siodłowo-balastowych Scania V8 S 730 nowej generacji, po wcześniejszej dostawie trzyosiowego ciągnika Scania V8 S 520.

Producent
Fot. Producent

Te Kloeze-Bruyl przekonał się, aby przejść na produkty Scanii, dzięki wcześniejszemu pozytywnemu doświadczeniu z koparkami Hyundai wyposażonymi w silnik tej firmy. Evert Jan van den Berg – kierownik projektu w Te Kloeze-Bruyl – ocenia "Scania od lat udowadnia swoją jakość. Silniki są nie tylko niezawodne, ale również bardzo ekonomiczne. To dla nas bardzo ważne. Nie tylko monitorujemy zużycie paliwa przez nasze ciężarówki i maszyny budowlane, lecz także przez nasze auta osobowe".

Przystosowane do ciężkiego transportu

Scania S730 jest skonfigurowana w układzie 10×4*6, co oznacza dwie kierowane osie przednie i tridem z tyłu, składający się z dwóch napędzanych osi - napędowego tandemu oraz jednej tylnej sterowanej osi wleczonej, skręcanej przeciwbieżnie w stosunku do dwóch kierowanych osi przednich, dla redukcji promienia zawracania - wyraźnej poprawy manewrowości. Przystosowany do transportu ciężkiego ciągnik ma też specjalny stelaż za kabiną ze zbiornikami paliwa, elementami - w tym zbiornikami - wzmocnionego układu hydraulicznego dla ciągnika i naczepy oraz zbiornik AdBlue. Te adaptacje są wykonywane fabrycznie.
Dzięki odpowiedniej kompletacji pojazd ten może w stanie załadowanym ze 180 tonami operować na 6-procentowym zboczu i ze 140 tonami przy nachyleniu 12-procentowym. Van den Berg wyjaśnia "To ważne w naszej pracy. Masa niektórych naszych własnych maszyn przekracza 100 ton. Moc jest szczególnie przydatna w Niemczech, przez które często podróżujemy. Z powodu rozległych robót drogowych nieraz jesteśmy zmuszeni wybierać trasy alternatywne. Ale dobrze jest mieć do dyspozycji tę moc na autostradach, aby uniknąć powolnego czołgania się".

REKLAMA

Najwyższy fotel kierowcy

Kabina okazuje się nie mniej imponująca. Ponieważ takie transporty ponadnormatywne są zazwyczaj planowane na noce, kierowcy pozostają z dala od domu przez dłuższy czas. Dlatego Te Koeze-Bruyl zaznacza prawie każde pole opcji. Kierowcy mogą więc korzystać ze skórzanej tapicerki, fotela o podwyższonym standardzie i obrotowego fotela pasażera, systemu audio-nawigacyjnego z nawigacją na 7-calowym ekranie, lodówki, ekspresu do kawy, kuchenki mikrofalowej i telewizora. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, firma wyposażyła również ciężarówkę w system kamer z bocznym widokiem i czterokrotnie podzielonym ekranem, dzięki czemu kierowca na pierwszy rzut oka może zobaczyć cztery pozycje wokół swojego samochodu.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA