[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.5

5-osiowe Volvo FMX10X4WS z Terberg Techniek dla Gubells z HELVOIRT

Holenderski Terberg Techniek niedawno zmodyfikował kolejne Volvo FMX. Za bazę posłużyło tu standardowe, 4-osiowe podwozie z serii FMX.

Oś systemu WS powstała w wyniku konwersji standardowej osi napędowej. Oś ta ma bliźniacze ogumienie, zachowany napęd oraz zwiększony rozstaw. Bliźniacze ogumienie pozwala na uzyskanie większej nośności, z kolei większy rozstaw powoduje, że oś ta może być skręcana – w systemie WS nie skręcane są bowiem same koła, ale dochodzi do skrętu całej osi. Funkcja ta wpływa na poprawę manewrowości ciężarówki, w tym redukcję promienia jej skrętu. Ogólnie w FMX10X4WS z Terberg Techniek dla Gubells w tym samym kierunku są skręcane koła trzech osi z przodu, a oś tylna jest skręcana przeciwbieżnie w stosunku do nich.

REKLAMA

Wprowadzenie wzmocnionej osi przedniej w połączeniu z osią ostatnią o zwiększonym rozstawie powoduje, że po takiej konwersji zgodnie z holenderskimi przepisami ciężarówka może uzyskiwać dopuszczalną masę całkowitą na poziomie aż 50000 kg. Poza tym ostatnie trzy osie – napędowego tandemu – w tym jedna z systemem WS – oraz dodana oś przednia pchana są zawieszone hydraulicznie przy pomocy cylindrów dwustronnego działania. Dzięki temu pojazd ten wykazuje bardzo stabilne zachowanie na zakrętach. Do tego w razie potrzeby można go poprzecznie wypoziomować, wskutek czego da się przeprowadzić bezpieczny wyładunek nawet w bardzo nierównym terenie. Dochodzi wówczas do chwilowego zblokowania cylindrów zawieszenia hydraulicznego.
W formie zabudowy FMX10x4WS otrzymało tylnozsypową wywrotkę o dużej pojemności. Oprócz zaopatrzone w hakowy system załadowczy.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij