[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

5-osiowe fabryczne Volvo FH16 10X4

Mało kto wie, że w ofercie Volvo znajduje się traktowana jako fabryczna odmiana 5-osiowa, pochodząca z serii FH/FH16.

W układzie konstrukcyjnym powstaje ona w wyniku przebudowy 4-osiowej wersji w układzie napędowym 8x4, z wydłużonym tylnym zwisem. Ta konwersja w uproszczeniu odbywa się poprzez dodanie z tyłu osi podnoszonej, z pojedynczym ogumieniem, kierowanej, skręcanej przeciwbieżnie w stosunku do kół dwóch przednich osi kierowanych, dla poprawy manewrowości, w tym redukcji promienia skrętu. W efekcie takie 5-osiowe FH16 zostaje wyposażone w podwójne przednie osie i zawieszony pneumatycznie tylny wózek – tzw. tridem z ostatnią osią wleczoną. Powyższe umożliwia wzrost dopuszczalnej technicznie maksymalnej masy całkowitej takich egzemplarzy do aż 56000 kg. To sprawia, że idealnie nadają się one do szerokiego zakresu zastosowań, takich jak występowanie w roli bazy dla betonomieszarek o bardzo dużej pojemności, tzw. ciężkich wywrotek, w tym nawet kopalnianych, ciężkich strażackich samochodów ratowniczo-gaśniczych – głównie przemysłowych, podnośników czy drabin o bardzo dużej wysokości roboczej, wiertnic dla sektorów poszukiwań ropy lub gazu bądź pomp do betonu i żurawi o znacznym udźwigu, w tym żurawi z ramionami wysuwanymi teleskopowo albo składanymi. Na liście preferowanych odbiorców znajdują się więc przede wszystkim klienci z segmentów budowlanego, kopalnictwa, górnictwa ropy i gazu oraz służby ratownicze – straż pożarna. W niektórych zastosowaniach takie kombinacje 5-osiowe, wraz ze wzrostem masy brutto, zabezpieczają zatem większą elastyczność eksploatacyjną, podniesioną ładowność i wyższy potencjał dochodu.
Volvo podkreśla także, że otrzymanie fabrycznej ciężarówki 5-osiowej przekłada się na szereg korzyści. Po pierwsze odbiorca dostaje swoje auto szybciej. Po drugie nie ponosi kosztów zazwyczaj drogich modernizacji – modyfikacji dokonywanych u podmiotów zewnętrznych. I po trzecie – ponieważ koncern przekazuje kompletny samochód, oferuje pełną swoją gwarancję i wsparcie posprzedażne. Ponadto dostarcza ciężarówkę z pełną homologacją typu pojazdu.

REKLAMA

Takie modele 5-osiowe zamawiają przeważnie użytkownicy z obszarów - terenów, gdzie ich eksploatacja pozostaje zgodna z prawem – w przypadku poruszania się po drogach publicznych – i wykazuje sens ekonomiczny. Pomijając nośniki żurawi, pomp do betonu, podnośników, drabin czy przemysłowych typów ratowniczo-gaśniczych, największy popyt istnieje na rynku skandynawskim oraz w Niderlandach.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA