[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

50-lecie Kamaza Cz.1

W bieżącym roku КАМАZ obchodzi 50-lecie swojego funkcjonowania. Oto najważniejsze fakty i daty z tych pięciu dekad jego działalności.

Pierwszy samochód zjechał z linii montażu końcowego w dniu 16 lutego 1976 roku. Od tego czasu w zakładzie wyprodukowano ponad 2,25 mln ciężarówek i około 2,85 miliona silników. W efekcie obecnie w Rosji i krajach WNP co trzecia ciężarówka o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) od 14 do 40 ton to ciężarówka marki KAMAZ. Poza tym ciężarówki tej marki są eksploatowane w ponad 80 państwach na całym świecie.

REKLAMA

Krótka historia firmy

Historia podmiotu zaczyna się w 1969 roku, gdy zatwierdzono uchwałę Komitetu Centralnego Komunistycznej Partii ZSRR i Rady Ministrów ZSRR, które przewidywały budowę potężnego, pionowo zintegrowanego kompleksu zakładów odpowiedzialnych za masową produkcję samochodów ciężarowych klasy tonażowej ciężkiej. W tym celu zbadano 70 potencjalnych miejsc do usytuowania koniecznych obiektów. Ostateczny wybór padł na Naberezhnye Chelny, wówczas małe miasteczko leżące nad rzeką Kama w Autonomicznej Republice Tatarstanu, około 800 km na południowy wschód od Moskwy. Zalety tej lokalizacji były bezsporne. W pierwszym rzędzie kwestia dotyczyła położenia geograficznego, powiązanego z dużą dostępnością i możliwością łatwego zabezpieczenia logistycznego budowy oraz później dowożenia surowców i komponentów i wywozu wyrobów gotowych. Przede wszystkim Naberezhnye Chelny znajdowały się w samym centrum byłego Związku Radzieckiego. Żeglowne rzeki - Kama i Wołga – oraz bliskość linii kolejowej odgrywały zaś kluczowe znaczenie dla zaspokojenia wszystkich potrzeb logistycznych na placu budowy pod względem materiałów, surowców, wyposażenia, komponentów, zaś w przyszłości wysyłania gotowych ciężarówek do klientów. Ponadto niezwykle ważną rolę pełnił fakt, że już istniała w regionie ogromna firma budowlana KamGESenergostroy, co z kolei zdecydowanie mogło przyspieszyć, potanić i ułatwić wznoszenie obiektów przemysłowych oraz bloków mieszkalnych dla przyszłych pracowników KAMAZ-a.

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij