[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

50-lecie Kamaza Cz.6

W bieżącym roku КАМАZ obchodzi 50-lecie swojego funkcjonowania. Oto najważniejsze fakty i daty z tych pięciu dekad jego działalności.

Późniejsza historia spółki

Luty 1983 roku - w celu świadczenia usług gwarancyjnych dla wszystkich ciężarówek marki KAMAZ i dostarczania części zamiennych przez cały okres ich eksploatacji została założona firma zależna КАМАЗавтоцентр – KAMAZautocenter Production. Już pod koniec pierwszej dekady swojego istnienia КАМАЗавтоцентр – KAMAZautocenter obejmował 210 centrów samochodowych, które umożliwiły wydajną reakcję na wymagania klientów, skuteczne prowadzenie badań marketingowych, maksymalnie szybkie wykonywanie napraw samochodów ciężarowych i dostawy części zamiennych.

REKLAMA

1986 rok - ciężarówki KAMAZ, które stanowiły jedną czwartą krajowej floty samochodów ciężarowych zajmujących się zbieraniem zboża, w 1986 roku przewiozły 60% zbiorów.
1987 rok - uruchomienie wytwarzania mini-samochodu osobowego OKA. 21 grudnia tego samego roku pojawiło się pierwsze auto mini OKA-VAZ-1111 pochodzące z normalnej linii produkcyjnej. W 1994 roku oddano zaś do użytku zakład produkcyjny mini-samochodów OKA, przygotowany na wytwarzanie 75000 mini-samochodów rocznie. W 2005 roku Mini-Car Plant dołączyła do Severstal-Auto Group – «Северсталь-Авто».
1988 rok - według ekspertów, od rozpoczęcia produkcji ciężarówek KAMAZ, wygenerowano prawie 8 mld Rbls zysku. Dlatego, już po okresie pierwszych dziesięciu lat działalności, KAMAZ w pełni spłacił wszelkie nakłady inwestycyjne rządu poniesione na jego wzniesienie – związane z jego budową.

17 lipca 1988 roku – powstał zespół rajdowy KAMAZ-Master, który później wielokrotnie wygrywał w różnych rajdach, w tym w słynnym rajdzie Paryż-Dakar/Dakar.
25 czerwca 1990 roku – co stanowiło ewenement w ZSRR, rząd zatwierdził decyzję o utworzeniu spółki akcyjnej KAMAZ na bazie majątku produkcyjnego przedsiębiorstwa. W sierpniu 1990 roku przedsiębiorstwo zostało zreorganizowane w spółkę akcyjną ПО «КамАЗ»

1991 rok – wyprodukowano 2-osiowy, przeznaczony do przewozów dalekodystansowych ciągnik siodłowy 5425MA z silnikiem diesla Cummins o mocy 325 KM, który otrzymał kabinę fińskiej firmy Sisu.

14 kwietnia 1993 roku – pożar, który wybuchł w fabryce silników, w ciągu kilku minut ogarnął cały obiekt. Ogień nie tylko całkowicie wypalił budynek produkcyjny, ale także uszkodził jego wyrafinowane wyposażenie wytwórcze. Od pierwszych dni likwidacji następstw szkód prace przebiegały dwutorowo: przebudowy zakładu produkcyjnego o wydajności 100000 silników rocznie oraz utworzenia zakładu produkcyjnego agregatów napędowych, opartego na najnowocześniejszych urządzeniach produkcyjnych. W niewiarygodnie krótkim czasie, dzięki wsparciu rządów Rosji i Tatarstanu, personel KAMAZ-a zdołał dosłownie wskrzesić firmę z popiołów. Dzięki temu już w grudniu 1993 roku fabryka silników wznowiła produkcję.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij