[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

50-lecie Kamaza Cz. 8

W bieżącym roku КАМАZ obchodzi 50-lecie swojego funkcjonowania. Oto najważniejsze fakty i daty z tych pięciu dekad jego działalności.

Obecnie

We wrześniu 2011 roku KAMAZ OJSC i brazylijski Marcopolo S.A. zawarły umowę dotyczącą utworzenia spółki joint-venture w celu produkcji i sprzedaży autobusów marki Marcopolo. W listopadzie 2011 roku KAMAZ OJSC ponownie został nagrodzony tzw. poziomem pięciogwiazdkowym w konkursie Europejskiego Funduszu Zarządzania Jakością za model EFQM Recognized Excellence. 15 lutego 2012 roku linię montażu końcowego opuściła dwumilionowa ciężarówka. W czerwcu 2012 roku Daimler Trucks i KAMAZ OJSC podpisały umowę licencyjną, mającą na celu wzmocnienie współpracy w dziedzinie produkcji kabin. Zgodnie z tą umową Mercedes-Benz miał dostarczyć firmie KAMAZ technologię produkcji kabin Axor dla ciężarówek klas tonażowych średniej i ciężkiej, które KAMAZ planował zainstalować w swoich ciężarówkach nowej generacji. W marcu 2013 roku KAMAZ OJSC i koncern PALFINGER AG zawarły umowę o współpracy. 16 października 2013 roku w zakładzie montażowym KAMAZ Truck zmontowano dziesięciotysięczne podwozie dla autobusu. W grudniu 2013 roku rozpoczęła się seryjna produkcja 2-osiowego ciągnika siodłowego KAMAZ-5490, stanowiącego podstawę - rdzeń nowej linii produktów. W dniu 19 sierpnia 2014 roku KAMAZ podpisał umowy z PALFINGER AG (Austria) w sprawie utworzenia dwóch wspólnych przedsięwzięć: nowego zakładu wytwarzającego siłowniki hydrauliczne i teleskopowe oraz centrum montażu. W 2015 roku KAMAZ wprowadził do seryjnej produkcji dwa nowe modele samochodów ciężarowych - ciągnik siodłowy KAMAZ-65206 i 3-osiowe podwozie – wariant skrzyniowy KAMAZ-65207 oraz autobusy elektryczne opracowane wspólnie z rosyjską firmą inżynieryjną Drive Electro. 22 kwietnia 2015 roku KAMAZ oficjalnie otworzył zakład produkujący ciężarówki KAMAZ i podwozia autobusów napędzane silnikami gazowymi. W czerwcu 2015 roku KAMAZ rozpoczął pierwsze jazdy testowe pojazdu bezzałogowego zaprojektowanego we współpracy z JSC VIST Group i Cognitive Technologies.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij