[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

50-lecie Kamaza Cz.9

W bieżącym roku КАМАZ obchodzi 50-lecie swojego funkcjonowania. Oto najważniejsze fakty i daty z tych pięciu dekad jego działalności.

W dniu 26 czerwca 2015 roku, w celu realizacji decyzji Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, KAMAZ OJSC został przemianowany na publiczną spółkę akcyjną KAMAZ Publicly Traded Company – Публичное акционерное общество «КАМАЗ». We wrześniu 2015 roku, podczas moskiewskich targów motoryzacyjnych COMTRANS, firma zaprezentowała koncepcję przełomowej kabiny KAMAZ-2020. W tym samym miesiącu KAMAZ PTC i HAWTAI Motor Group Co podpisały umowę dotyczącą planu powołania dwustronnej spółki joint-venture. W ramach tego projektu obaj partnerzy mieliby utworzyć joint-venture jako bazę produkcyjną dla ciężkich ciężarówek KAMAZ w Chinach i powołać joint-venture dla budowy aut osobowych marki Hawtai w Tatarstanie. W 2016 roku podmiot obchodził 40. rocznicę wyprodukowania pierwszego pojazdu. Ponadto pierwsze wywrotki z nowej gamy – KAMAZ-6580 i KAMAZ-65802 zjechały z linii montażowej.

REKLAMA

W marcu 2016 roku KAMAZ PTC i Daimler AG rozpoczęły w Naberezhnye Chelny budowę fabryki do produkcji kabin (wytwarzanie ram i malowanie kabin). To wspólne przedsięwzięcie stanowi kolejny krok w ramach strategii Rostec State Corporation, polegającej na przyciągnięciu "inteligentnych" inwestycji, które dają dostęp do know-how oraz pomagają zdobywać nowe rynki i uzyskać dodatkowe środki finansowe. W sierpniu 2016 roku, w ramach Moskiewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego, odbyła się prezentacja ekskluzywnej koncepcji miejskiego systemu transportowego wykorzystującego autobusy bez kierowcy – autobusy autonomiczne – bezzałogowe. W rozwoju tego projektu uczestniczył KAMAZ PTC, a projekt ten dostał kod SHUTTLE. U podstaw tej obiecującej idei stoi wprowadzenie na ulice miast kilkunastu autobusów miejskich z autonomicznym układem kierowania. Takie autonomiczne modele są uważane za alternatywę dla konwencjonalnych autobusów wielozadaniowych, prowadzonych przez kierowców i kursujących zgodnie ze ściśle ustalonymi trasami. W dniu 1 września 2016 roku rozpoczęło działalność Wielofunkcyjne Centrum Kwalifikacji Zawodowych w Budynku Maszynowym projektu KAMAZ PTC oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki w Tatarstanie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij