50 pojazdów Scania LNG dla Maszoński logistic

Łącznie 50 pojazdów Scania R 410 LNG w zestawach przestrzennych trafi do floty firmy Maszoński logistic. Wstępna partia, licząca 15 sztuk, została wydana na początku czerwca w serwisie Scania w Szczecinie. To pierwsze ciężarówki wytwórcy z Södertälje we flocie tego podmiotu.

Scania LNG Producent

Pozostałe auta zostaną wydane do końca lipca 2021 roku i będą wykorzystywane do transportu ładunków na trasie Polska – Niemcy. Zabudowę o łącznej objętości – dla podwozia i przyczepy – 120 m3 wykonał Wesob.

REKLAMA

Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji, Scania Polska S.A. komentuje „Pojazdy Scania zasilane gazem to zrównoważone rozwiązanie transportowe o doskonałej wydajności. Nasze pojazdy są zasilane metanem, oznacza to, że zarówno biogaz, jaki i gaz ziemny (LNG lub CNG), mogą być wykorzystywane równolegle, zaś samo przejście z jednego paliwa na drugie jest bardzo proste. Przede wszystkim jednak wykorzystanie pojazdów Scania LNG pozwala na redukcję zanieczyszczeń pochodnych procesu spalania ropy tj. dwutlenku azotu oraz cząstek stałych w emitowanych spalinach. Zatem z punktu widzenia codziennej pracy, właściciel floty LNG zyskuje pojazdy z niezwykle mocnymi i wydajnymi silnikami, które mają również mniejszy wpływ na środowisko pod względem emisji i hałasu. Gaz ziemny to paliwo przejściowe, które zbliża nas do transportu zeroemisyjnego oraz zeroemisyjnej gospodarki energetycznej”. Robert Świergiel, dyrektor operacyjny Maszoński logistic, skomentował z kolei „Rozbudowanie naszej floty o 50 pojazdów Scania zasilanych LNG to strategiczny krok, dzięki któremu nieustannie się rozwijamy. Stale zwiększamy nasze inwestycje w zrównoważony rozwój, także w czasach pandemii. Wybraliśmy rozwiązanie, które jest zarówno przyjazne dla środowiska, jak i opłacalne z ekonomicznego punktu widzenia. Zawsze jesteśmy gotowi podejmować wyzwania – głównie takie, które mogą mieć wpływ na zrównoważony rozwój”.

Ciężarówki zasilane gazem ziemnym cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród polskich przewoźników, też ze względu na rozbudowę sieci tankowania gazu ziemnego w Europie. Jak wynika z danych NGVA Europe (ang. European Natural and Bio Gas Vehicles Association – Europejskiego Stowarzyszenia na rzecz pojazdów zasilanych gazem ziemnym i biogazem) na terenie Unii Europejskiej działa obecnie 405 stacji tankowania pojazdów z napędem LNG oraz 4005 stacji tankowania CNG.

W ofercie Scanii znajduje się szeroka gama modeli zasilanych gazem, obejmująca rozwiązania zarówno do transportu w mieście i regionalnego, jak i długodystansowego. Silniki gazowe Scanii swoimi maksymalnymi mocami i momentami obrotowymi dorównują wysokoprężnym odpowiednikom i są dostępne w następujących wydaniach: 280 KM, 340 KM i 410 KM. Silnik zamontowany w egzemplarzach zamówionych przez Maszoński logistic to odmiana 6-cylindrowa, gazowa, Euro 6, mniejsza i lżejsza, 13-litrowa, 410-konna, dzięki czemu pojazd zyskuje dodatkową przestrzeń i ładowność.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA