[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

6-osiowy, terenowy Volat M Z K T-652770 (12x12)

Białoruski wytwórca ciężkiego kołowego sprzętu przewozowego – ciężarówek oraz specjalistycznych transporterów MZKT – Volat (МЗКТ – Ми́нский заво́д колёсных тягаче́й, biał. МЗКЦ – Ми́нский заво́д колёсных тягаче́й; Mińska Fabryka Ciągników Kołowych) przygotował bardzo ciekawe podwozie ze swojej cywilnej, specjalnej linii samochodów, oznaczonej jako 6527

Fot. Producent

Nowy model, noszący symbol MZKT-652770, ma 6 osi, w tym wszystkie napędzane – układ 12x12. Trzy pierwsze osie kierowane znajdują się w relatywnie dużej odległości od siebie, podczas gdy trzy tylne tworzą jednolity, zwarty tridem. Na wszystkich kołach założono pojedyncze ogumienie, oprócz napędu na ogół osi, odpowiedniej konstrukcji podwozia oraz silnego wysunięcia do przodu i wysokiego umieszczenia kabiny, przyczyniające się do zachowania przez auto wysokiej mobilności – dzielności terenowej. Do napędu służy tu 470-konny silnik, z kolei prędkość maksymalna pojazdu wynosi 70 km/h, a jego dopuszczalna masa całkowita dochodzi do 70000 kg.

Wariant ten skonstruowano na specjalne zamówienie odbiorcy, gdyż służy on w roli nośnika żurawiowego systemu załadunku bocznego, pochodzącego ze szwedzkiego przedsiębiorstwa Hammar i należącego do serii 190/195. System ten wyróżnia się dużą uniwersalnością eksploatacyjną. Cechuje się bowiem możliwością obsługi relatywnie ciężkich ładunków – podnoszenia kontenerów czy platform o masie do 36000 kg w wydaniu bazowym i opcjonalnie do 40000 kg (bezpieczne obciążenie robocze) w wydaniu wzmocnionym. Poza tym rozkładane na boki nogi podporowe oznaczają, że nie istnieje konieczność stosowania jakichkolwiek przeciwwag – dowolny ładunek w granicach możliwości technicznych i przygotowany fizycznie do zabrania może być obsługiwany przy bardzo ograniczonej dostępnej przestrzeni – w ciasnych miejscach – oraz nawet w najtrudniejszych sytuacjach taktycznych. Co też ważne, w zależności od tego, w jakiej odległości zostaną ustawione od siebie żurawie, istnieje możliwość zabierania dłuższych lub krótszych ładunków – im żurawie znajdują się bliżej siebie, ładunki muszą być krótsze, im dalej mogą być dłuższe. Wraz ze wzrostem liczby osi wzrasta mianowicie długość powierzchni do załadunku. Do tego cały cykl załadunkowy – podnoszenia trwa zaledwie około 3,5 minuty, co oznacza brak zbędnych wydatków (kosztów) czasowych podczas wykonywania operacji.

REKLAMA

MZKT-652770 został celowo wydłużony i ma 6 osi, by po pierwsze mógł zabierać ładunki cięższe, ze względu na dużą liczbę osi o znacznej nośności – 3x10000+3x13000 kg, i po drugie, by mogłyby być to ładunki długie, ze względu na dużą długość ramy i w efekcie powierzchni ładunkowej. W rezultacie w przypadku tej ciężarówki istnieje możliwość zabierania ładunków o masie do aż 33000 kg, czyli w granicach możliwości technicznych Hammar 190/195, a ich długość może nawet odpowiadać długości kontenera 30-stopowego. W dodatku w zaproponowanym tu rozwiązaniu długość zabieranego ładunku da się elastycznie dostosowywać w granicach wyznaczonych przez długość ramy, gdyż wprowadzono specjalną pośrednią ramę prowadnicową. Pozwala ona właśnie na regulowanie odległości żurawi od siebie w zależności od chwilowych potrzeb w tej materii i tym samym dopasowywanie jej do długości konkretnego ładunku. Jednocześnie zmiana tego rozstawu praktycznie nie wpływa na zdolności przeładunkowe żurawi i ładowność samego pojazdu.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij