Po bardzo udanej prezentacji wówczas niezwykle rewolucyjnego Unimoga na wystawie Deutschen Landwirtschaftsgesellschaft (DLG), która odbyła się we Frankfurcie latem 1950 roku, dla menedżerów Boehringer Bros. z siedzibą w Göppingen stało się jasne, że – aby sprostać niezwykle wysokiemu popytowi – dalszy rozwój będzie możliwy tylko przy ogromnych nakładach inwestycyjnych. Ponadto nie były w pełni gwarantowane dostawy silników od Daimler-Benz, biorąc pod uwagę własne wymagania koncernu dotyczące mocy produkcyjnych w okresie powojennego boomu gospodarczego. Gdyby bowiem silniki miały być instalowane w jakimkolwiek pojeździe, to Daimler wolałby, aby były to jego własne wyroby.
Silnik wysokoprężny OM 636 z auta osobowego Mercedes-Benz 170 D.
Kwestia dotyczyła cieszącego się powodzeniem silnika OM 636 – pierwszej po wojnie jednostki wysokoprężnej opracowanej dla auta osobowego, bazowo przeznaczonej do modelu Mercedes-Benz 170 i od 1949 do 1963 roku standardowo montowanej w autach osobowych oraz właśnie w Unimogu. Jednostka ta była mianowicie wcześniej dostarczana firmie Boehringer do typu Unimog 70200. Niemniej w przypadku Unimoga jej bazową moc, równą 38 KM, ograniczono do 25 KM.
W negocjacjach uczestniczyło dwóch przedstawicieli Daimler-Benz AG oraz sześciu udziałowców Boehringer Unimog. Wśród nich znaleźli się: ojciec Unimoga – Albert Friedrich – oraz Rolf i Werner Boehringer jako reprezentanci Boehringer Bros. z Göppingen. Rozmowy w sprawie przejęcia Unimoga rozpoczęły się 5 września 1950 roku. Podczas tych rozmów Daimler-Benz złożył pisemną deklarację o zamiarze przejęcia Unimoga wraz ze wszystkimi prawami i zobowiązaniami. Negocjacje zakończyły się w dniu 27 października 1950 roku.
W ramach koncernu motoryzacyjnego ze Stuttgartu spełniono wszystkie warunki pomyślnego rozwoju technicznego oraz powstała ogólnoświatowa sieć sprzedaży. Do tej pory sprzedano ponad 380 000 egzemplarzy Unimoga, co podkreśla jego wyjątkową pozycję w międzynarodowym biznesie pojazdów użytkowych.
70 lat temu – 27 października 1950 roku Daimler podpisał umowę na zakup Unimoga
27 października przypada 70. rocznica przejęcia Unimoga przez Daimler-Benz AG. Do tego czasu pojazd ten był produkowany przez fabrykę maszyn Boehringer Bros. w Göppingen. Przy czym zastosowano w nim silnik wysokoprężny Mercedes-Benz 170 D, przeznaczony do aut osobowych. Tak oto doszło do narodzin legendarnego obecnie Mercedes-Benz Unimog, który wielokrotnie udowodnił swoje mocne strony.

REKLAMA
Komentarze