REKLAMA

70 lat temu – 27 października 1950 roku Daimler podpisał umowę na zakup Unimoga

27 października przypada 70. rocznica przejęcia Unimoga przez Daimler-Benz AG. Do tego czasu pojazd ten był produkowany przez fabrykę maszyn Boehringer Bros. w Göppingen. Przy czym zastosowano w nim silnik wysokoprężny Mercedes-Benz 170 D, przeznaczony do aut osobowych. Tak oto doszło do narodzin legendarnego obecnie Mercedes-Benz Unimog, który wielokrotnie udowodnił swoje mocne strony.

Mercedes Unimog Producent

Po bardzo udanej prezentacji wówczas niezwykle rewolucyjnego Unimoga na wystawie Deutschen Landwirtschaftsgesellschaft (DLG), która odbyła się we Frankfurcie latem 1950 roku, dla menedżerów Boehringer Bros. z siedzibą w Göppingen stało się jasne, że – aby sprostać niezwykle wysokiemu popytowi – dalszy rozwój będzie możliwy tylko przy ogromnych nakładach inwestycyjnych. Ponadto nie były w pełni gwarantowane dostawy silników od Daimler-Benz, biorąc pod uwagę własne wymagania koncernu dotyczące mocy produkcyjnych w okresie powojennego boomu gospodarczego. Gdyby bowiem silniki miały być instalowane w jakimkolwiek pojeździe, to Daimler wolałby, aby były to jego własne wyroby.
Silnik wysokoprężny OM 636 z auta osobowego Mercedes-Benz 170 D.
Kwestia dotyczyła cieszącego się powodzeniem silnika OM 636 – pierwszej po wojnie jednostki wysokoprężnej opracowanej dla auta osobowego, bazowo przeznaczonej do modelu Mercedes-Benz 170 i od 1949 do 1963 roku standardowo montowanej w autach osobowych oraz właśnie w Unimogu. Jednostka ta była mianowicie wcześniej dostarczana firmie Boehringer do typu Unimog 70200. Niemniej w przypadku Unimoga jej bazową moc, równą 38 KM, ograniczono do 25 KM.
W negocjacjach uczestniczyło dwóch przedstawicieli Daimler-Benz AG oraz sześciu udziałowców Boehringer Unimog. Wśród nich znaleźli się: ojciec Unimoga – Albert Friedrich – oraz Rolf i Werner Boehringer jako reprezentanci Boehringer Bros. z Göppingen. Rozmowy w sprawie przejęcia Unimoga rozpoczęły się 5 września 1950 roku. Podczas tych rozmów Daimler-Benz złożył pisemną deklarację o zamiarze przejęcia Unimoga wraz ze wszystkimi prawami i zobowiązaniami. Negocjacje zakończyły się w dniu 27 października 1950 roku.
W ramach koncernu motoryzacyjnego ze Stuttgartu spełniono wszystkie warunki pomyślnego rozwoju technicznego oraz powstała ogólnoświatowa sieć sprzedaży. Do tej pory sprzedano ponad 380 000 egzemplarzy Unimoga, co podkreśla jego wyjątkową pozycję w międzynarodowym biznesie pojazdów użytkowych.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA