REKLAMA

ARMIS – nowa seria wojskowych ciężarówek z Arquus Cz.2

8 lipca Arquus – bezpośredni następca Renault Truck Defence – ujawnił informacje o nowej rodzinie wysoce mobilnych taktycznych wojskowych ciężarówek klas tonażowej średniej i ciężkiej. Seria ta nosi nazwę Armis i pierwotnie oficjalnie miała być pokazana na odwołanych czerwcowych targach zbrojeniowych Eurosatory.

Armis Producent

Po trzecie celem tego przedsięwzięcia było opracowanie rzędu taktycznych, powiązanych ze sobą konstrukcyjnie ciężarówek, zdolnych sprostać całemu spektrum zadań i wyzwań, jakie niesie ze sobą współczesne i przyszłe pole walki, w tym przy uwzględnieniu specyfiki konfliktów - wojen asymetrycznych oraz możliwości nielinearności rozwoju sytuacji – pojawiania się stymulant, determinant oraz ograniczeń dzisiaj trudnych jeszcze do przewidzenia. Pojazdy te mianowicie, specjalnie zaprojektowane na potrzeby operacyjne sił zbrojnych, do użycia zarówno na misjach zagranicznych, jak i podczas realizacji zadań w kraju macierzystym, są w pełni dostosowane do codziennych potrzeb żołnierzy. Korzystają z dziesięcioleci badań nad projektowaniem, wykorzystaniem i obsługą taktycznych oraz logistycznych ciężarówek dla armii, w pełni integrując wiele rozwiązań. W związku z tym szczególną uwagę zwrócono na:

REKLAMA
  • bardzo dobre właściwości do jazdy nawet w najtrudniejszym terenie przy zachowaniu wysokiej średniej prędkości;
  • przystosowawczość będącą pochodną zastosowania mocnych, elastycznych silników, gwarantujących zachowanie odpowiedniej mobilności i jednocześnie zdolność przewiezienia dużej gamy ładunków o różnych masach;
  • kabinę – z jednej strony zapewniającą stosowny wysoki komfort, z drugiej – podatną na instalację różnorakiego wyposażenia i z trzeciej – po opancerzeniu gwarantującą właściwy stopień ochrony załogi;
  • nowoczesność wynikającą z wykorzystania najnowszych dostępnych komponentów oraz rozwiązań;
  • wysoką mobilność strategiczną – transportowalność polegającą na sposobności bezproblemowego przemieszczania w ładowniach samolotów, w tym typów C130 i C160, oraz koleją;
  • wysoką elastyczność eksploatacyjną;
  • otwartość i podatność modernizacyjna, tak by bazowo zakładany cykl życia na poziomie około 15-20-25 lat – w zależności od m.in. tempa postępu technicznego, zmian zachodzących w otoczeniu oraz postępując fizycznej deprecjacji sprzętu – bez większych problemów dało się przedłużyć do nawet 30-40 lat.

Tym samym kwestia dotyczy zdolności do przygotowania i komercyjnego zaproponowania nie tyle samych pojazdów, ile otwartej – eklektycznej platformy – w swojej budowie w maksymalnie dającym się dzisiaj przewidzieć stopniu biorącej pod uwagę zmiany w samych siłach zbrojnych, przemyśle oraz w otoczeniu cywilnym i militarnym, które to zmiany dzisiaj i w najbliższych latach determinują celowość, kształt, charakter, kierunki, natężenie i sam sposób użycia kołowych środków transportu wsparcia logistycznego oraz nośnikowej bazy sprzętowej, w zależności od rozwoju wydarzeń przy różnym czasowym rozpatrywaniu perspektywy konieczności wprowadzania zmian modernizująco-adaptacyjnych – (elastycznie) przystosowujących.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA