Absolutnie świetna decyzja dla czystszego, cichszego transportu

Każdego dnia z fabryki w południowej Szwecji firma Absolut wysyła do klientów na całym świecie około 600 000 butelek swojej słynnej na rynku międzynarodowym wódki Absolut. Teraz jej transporty do pobliskiego portu będą realizowały elektryczne hybrydowe ciężarówki Scania P 320, zmniejszając emisje i hałas w małym rodzinnym mieście gorzelni.

Scania P 320 Producent

Miasto Åhus w południowej Szwecji liczy zaledwie 10 000 mieszkańców, ale jest domem znanej globalnie marki Absolut Vodka. Absolut Company codziennie ekspediuje do odbiorców na całym globie około 600 000 butelek, a ulice tego małego nadmorskiego miasteczka są zatłoczone, gdyż kilka ciężarówek należących do przedsiębiorstwa transportowego Åhus Åkeri nieustannie kursuje między fabryką a lokalnym portem. Dla mieszkańców Åhus to oznacza nie tylko strasznie dużo butelek, ale i dużo hałasu oraz emisji dwutlenku węgla, ponieważ do tej pory trzy ciężarówki należące do przewoźnika Åhus Åkeri jeździły na biodiesel. Jednak Absolut Company jest zobowiązany do produkcji do 2030 roku wódki całkowicie neutralnej dla klimatu. Dlatego dotąd obniżył swoje bezpośrednie emisje związane z wytwarzaniem o 98 procent, a teraz wraz ze swoimi partnerami i dostawcami koncentruje się na rozwiązaniach przyjaznych dla klimatu. W tym kontekście wspólna inwestycja z Åhus Åkeri oznacza, że przewoźnik swoją flotę przestawia na hybrydowo-elektryczne ciężarówki Scania. „Mamy bardzo silną więź z Åhus. Jako duży pracodawca w stosunkowo małym mieście ponosimy znaczną odpowiedzialność i stanowimy naturalną część lokalnej społeczności. Ta zmiana, oznaczająca mniejsze emisje, spaliny i hałas, nie jest dla nas tylko sposobem na osiągnięcie wysokich celów zrównoważonego rozwoju; to także sposób na odwdzięczenie się Åhus”.

REKLAMA

Zmniejszenie emisji o 90 procent

Inwestycja transportowa obejmuje trzy nowe hybrydowo-elektryczne 2-osiowe ciągniki siodłowe Scania P 320, będące najnowszym hybrydowo-elektrycznym modelem koncernu. P 320 napędza kombinacja odnawialnego paliwa i energii elektrycznej, w porównaniu z pojazdami zasilanymi olejem napędowym redukując emisje o ponad 90 procent. W ciągu ostatnich trzech lat Åhus Åkeri testował już jedną z hybrydowych ciężarówek elektrycznych i stwierdził przy tym, że jest ona znacznie mniej głośna niż odpowiedniki z silnikiem Diesla. Dla mieszkańców Åhus poziom hałasu generowanego przez ciężarówki został obniżony z 81 decybeli w przypadku poprzedniej wersji do 65 decybeli w przypadku odmian hybrydowych. Jessica Björkquist, starszy menedżer produktu ds. zrównoważonych rozwiązań w Scania Sweden, mówi „Nasze hybrydowe ciężarówki umożliwiają jazdę bez wysokiego poziomu hałasu i spalin w środku centrów miast, w których mieszkają i pracują ludzie. Konwertują również energię generowaną podczas hamowania, co redukuje zużycie paliwa o około 25 procent. Jest to dobre dla środowiska i oszczędności paliwa przez przewoźnika, ale być może przede wszystkim okazuje się dobre dla Åhus, które jest teraz jeszcze przyjemniejszym miejscem”.

Dla Åhus Åkeri inwestycja ta stanowi naturalną kontynuację bliskiej, długoterminowej relacji, jaką nawiązał z Absolut. Andreas Jönsson, dyrektor generalny Åhus Åkeri, ocenia „Nasza współpraca z The Absolut Company to w rzeczywistości coś więcej niż tylko relacja biznesowa. Codziennie uczymy się od siebie nawzajem i cały czas pomagamy sobie nawzajem stawać się coraz lepszymi. Surowe wymagania dotyczące zrównoważonego transportu oznaczają, że już ograniczyliśmy emisję dwutlenku węgla o 90 procent. Teraz zmniejszamy też zużycie paliwa i sprawiamy, że transport ten staje się znacznie mniej hałaśliwy zarówno dla mieszkańców Åhus, jak i naszych kierowców”.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA