REKLAMA

Actros F i Edition 2 – dwa modele pozyskują nowe grupy docelowe dla Mercedes-Benz Trucks Cz.1

W celu jeszcze lepszego spełniania różnorodnych wymagań klientów Mercedes-Benz Trucks rozszerza swój typoszereg Actros o dwa modele: Actrosa F i Edition 2.

Actros F to model wejściowy w segmencie ciągników od 18000 kg wzwyż, przeznaczony dla klientów szczególną
wagę przywiązujących do funkcjonalności i wydajności. Natomiast oferujac nowy model
specjalny Edition 2, limitowany do 400 sztuk, marka podkreśla swoją wiodącą pozycję w
segmencie premium ciężarówek do transportu dalekobieżnego. Towarzyszą temu nowe umowy
serwisowe, przykładowo Mercedes-Benz CompleteMile, w połączeniu z Mercedes-Benz Uptime
mogące pomóc w optymalizacji przepływów pieniężnych.
Od 1996 roku Actros wysoko stawia poprzeczkę w segmencie ciężarówek klasy tonażowej
ciężkiej, zarówno pod względem ekonomiczności, bezpieczeństwa, jak i komfortu. Od 2018 roku
jego najnowsza generacja z licznymi innowacjami wyznacza nowe standardy w tej dziedzinie.
Dzięki przełomowym innowacjom osiągnęła ona wysoki poziom ekonomiczności dla
przewoźników, komfortu dla zawodowych kierowców i bezpieczeństwa dla wszystkich
użytkowników dróg. Actros wyposażony w takie nowości, jak na przykład Multimedia Cockpit,
MirrorCam, unowocześnione systemy bezpieczeństwa i częściowo zautomatyzowane funkcje
jazdy, doskonale spełnia stale rosnące wymogi zarówno w transporcie dalekobieżnym, jak i w
ciężkim transporcie dystrybucyjnym. Do tego zapewnia kierowcy trwałe wsparcie w
wykonywaniu jego zadań. Liczne wyróżnienia, w tym „International Truck of the Year 2020”
dowodzą, że ten flagowy pojazd Mercedes-Benz Trucks pod wieloma względami wyznacza
nowe wzorce.
Niemniej w branży pojazdów użytkowych nie może być i nie będzie zastoju, szczególnie że
firmy przewozowe i wytwórcy ciężarówek działają w wysoce konkurencyjnym środowisku i stoją
przed poważnymi wyzwaniami. Aby móc jeszcze lepiej spełniać różnorodne wymagania
klientów i jednocześnie opanowywać kolejne segmenty rynkowe, podmiot rozszerza swój
typoszereg Actros o dwa modele – Actrosa F i Actrosa Edition 2.

Actros F – model wejściowy w segmencie ciągników Mercedes-Benz od 18000 kg wzwyż

Od stycznia 2021 roku firma wprowadza na rynek Actrosa F – model zaprojektowany pod kątem
najwyższej funkcjonalności, który będzie dostępny w 24 krajach Unii Europejskiej i wybranych
krajach spoza Unii.
Actros F postał pod kątem klientów, którzy – niezależnie od organizacyjnych i logistycznych
procesów w swojej flocie – po prostu poszukują funkcjonalnej ciężarówki. Świadomie decydują
się na zakup użytkowego Mercedesa, ale niekoniecznie potrzebują wszystkich innowacji
Actrosa najnowszej generacji. Chcą przede wszystkim auta o atrakcyjnym stosunku ceny do
jakości i zasadnicznych cechach marki Mercedes-Benz Trucks. Kwestia dotyczy takich wartości,
jak wysokie jakość, niezawodność, ekonomiczność, funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz
wartość użytkowa.

REKLAMA

Sprawdzone połączenie komfortu i funkcjonalności

Actros F, dostępny w 17 różnych wzorach konstrukcyjnych i wyłącznie z kierownicą po lewej
stronie, dobrze nadaje się do zastosowań w klasycznym i regionalnym transporcie
dalekobieżnym, a przede wszystkim do eksploatacji z zabudową wymienną, bramową lub
silosową. W tym celu, oprócz wysokiej funkcjonalności dla operatora floty, szczególną uwagę
zwrócono na przodujący komfort dla kierowców. Nowo zaprojektowana kabina w wariantach
StreamSpace lub BigSpace, o szerokości 2,5 metra i z tunelem silnika o wysokości 120
milimetrów, oferuje przodującą w swojej klasie przestronność oraz niskie wejście/wyjście z
jedynie trzema stopniami.
Wyposażenie standardowe Actrosa F obejmuje między innymi klasyczny kokpit i klasyczne
szklane lusterka zewnętrzne. W połączeniu z systemem nawigacyjnym, klimatyzacją
automatyczną i pewnymi innymi elementami wyposażenia dodatkowego, dodawany jest
przyjazny w użytkowaniu 10-calowy Multimedia Cockpit z kierownicą wielofunkcyjną, teraz
montowany w najnowszej generacji Actrosa. Kolejną opcję wyposażenia stanowi system
Predictive Powertrain Control, integrujący sposób jazdy dostosowany do topografii trasy ze
zautomatyzowaną zmianą biegów, a w połączeniu z precyzyjnie dostrojoną strategią
przełączania biegów umożliwiający dodatkową redukcję zużycia paliwa. Do tego dochodzą
funkcje związane z bezpieczeństwem, takie jak Active Brake Assist piątej generacji (ABA 5),

czyli asystent hamowania awaryjnego, który od stycznia 2020 roku będący standardowym
wyposażeniem Actrosa w Europie tam, gdzie tego wymagają przepisy, oraz asystent
utrzymania pasa ruchu. Na życzenie da się wyposażyć Actrosa F w asystenta martwego pola.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA