Actros L: Mercedes-Benz Trucks wyznacza nowe wzorce w segmencie premium ciężarówek do transportu dalekobieżnego Cz.4

Actros L, jako największy i najbardziej luksusowy model seryjny w swoim typoszeregu, oferuje szereg funkcji i elementów wyposażenia zapewniających odprężenie podczas jazdy, komfort mieszkalny i wysoką efektywność pracy. System Active Sideguard Assist ze zautomatyzowaną funkcją hamowania zwiększa bezpieczeństwo podczas wykonywania skrętu w prawo. Active Drive Assist 2 wyposażono w funkcję awaryjnego zatrzymania, która w nagłym przypadku automatycznie wyhamuje i zatrzyma pojazd. Natomiast nowe Umowy Serwisowe, takie jak przykładowo Mercedes-Benz CompleteMile, w połączeniu z Mercedes-Benz Uptime przyczyniają się do optymalizacji przepływów pieniężnych i całkowitych kosztów eksploatacji.

Mercedes-Benz Truck App Portal oferuje wiele sprawdzonych i nowych aplikacji przynoszących znaczne korzyści

Kto zamiast Multimedia Cockpit wybierze rozbudowany Multimedia Cockpit interactive, ten równocześnie otrzyma szybki dostęp do portalu z aplikacjami – Mercedes-Benz Truck App Portal. Pozwala on przedsiębiorstwom transportowym na korzystanie z nowych możliwości komunikacji sieciowej, w tym wyposażenie pojazdów w aplikacje zwiększające wydajność i komfort, np. w ramach usług telematycznych świadczonych przez Fleetboard. Tak indywidualnie zestawiane usługi oznaczają inteligentne połączenie sieciowe kierowcy, floty i zlecenia. Wszystko to przyczynia się do optymalizacji zużycia paliwa oraz do redukcji zużycia taboru i do jego lepszego wykorzystania. Przykładowo:

REKLAMA
  • analiza użytkowania pojazdu Fleetboard umożliwia ocenianie i optymalizację stylu jazdy;
  • rejestracja czasu Fleetboard dostarcza szczegółowych informacji na temat czasów kierowania i czasów odpoczynku kierowców;
  • Fleetboard Mapping pokazuje status i pozycję pojazdów;
  • funkcja pobierania kart kierowców i pamięci masowych służy do zdalnego odczytywania, transferowania i zapisywania wszystkich istotnych danych.

Przy tym wśród aplikacji na wyjątkową uwagę zasługuje aplikacja logistyczna HABBL, oferowana przez Fleetboard Logistic i krok po kroku asystująca kierowcom przy realizacji zleceń. Kierowca może ją obsługiwać równolegle na kokpicie multimedialnym Actrosa L i na dowolnym urządzeniu mobilnym z Androidem (przeznaczonym do obsługi zadań poza autem). Wszyscy biorący udział w procesie transportowym, a więc kierowca, dyspozytor i klient końcowy, otrzymują zawsze te informacje, których potrzebują, co polepsza jakość procesów i zarazem zabezpiecza ich wysoką transparentność.

Wybrane inne nowości na portalu Mercedes-Benz Truck App Portal to:

  • aplikacja Dashdoc – umożliwiająca obsługę zleceń bez użycia papierowych dokumentów (cyfrowe listy przewozowe i eCMR);
  • aplikacja YellowFleetApp do komunikacji i zarządzania zleceniami;
  • mobilny ServiceManager (mSM), czyli narzędzie do cyfrowego zarządzania zleceniami i flotą;
  • aplikacja do zarządzania transportem z cyfrowym planerem (PlanBoard) i automatycznym dyspozytorem ArealPilot;
  • aplikacja logistyczna do mobilnego zbierania danych w trasie Mobile Enterprise;
  • mobilne rozwiązanie skanerowe o nazwie Scangaroo.

Mercedes-Benz Uptime jako cyfrowa tarcza ochronna także dla Actrosa L

Centralnym elementem Fleetboard oraz podstawą dla wszystkich innych rozwiązań technicznych w zakresie łączności sieciowej w samochodzie jest Truck Data Center – moduł łączności sieciowej, odbierający dane z zamontowanych w ciężarówce czujników, kamer i urządzeń sterujących oraz analizujący je pod kątem różnych funkcji. Truck Data Center stanowi nie tylko podstawę dla wielu usług Fleetboard, ale też dla Mercedes-Benz Uptime – usługi umożliwiającej trwałe zwiększenie dyspozycyjności pojazdu.

Mercedes-Benz Uptime integruje inteligentną łączność sieciową auta z intensywną obsługą użytkownika, oferując klientom Mercedes-Benz Trucks innowacyjny produkt serwisowy, ukierunkowany na maksymalizację czasu, jaki ciężarówki spędzają na drodze. Do tego dochodzą wsparcie klienta w sprawnej realizacji zleceń transportowych oraz ograniczenie i bardziej efektywne planowanie wizyt w serwisie. System ten wcześnie rozpoznaje konieczność przeprowadzenia naprawy, co powinno przełożyć się na zmniejszenie liczby awarii, a klient otrzymuje wsparcie w szybkiej organizacji wymaganych napraw – zawsze z uwzględnieniem planowanych operacji transportowych. W rezultacie zwiększa się możliwość planowania pobytów w warsztacie, wzrasta dyspozycyjność taboru oraz poprawia się poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Ofertę usług dla Actrosa L wieńczą indywidualnie konfigurowalne pakiety serwisowe oraz dopasowane do potrzeb eksploatujących rozwiązania w zakresie leasingu, kredytu i ubezpieczenia, oznaczające bezpieczeństwo planowania także w tych obszarach. O tym, że Mercedes-Benz Trucks zawsze stawia na innowacyjne rozwiązania w tym zakresie świadczy np. Umowa Serwisowa Mercedes-Benz CompleteMile. Ta elastyczna Umowa Serwisowa, podobnie jak Mercedes-Benz Complete, obejmuje wszelkie prace warsztatowe, łącznie z wymianą zużytych części. Jednak została skonstruowana w taki sposób, aby wysokość miesięcznych rat wprost zależała od rzeczywiście przejechanych kilometrów. Nie ma przy tym znaczenia, czy klient działa w branży sezonowej, np. budownictwie bądź rolnictwie, czy może jego przebiegi zmieniają się często ze względu na lepsze i gorsze biznesowo miesiące. Mercedes-Benz CompleteMile może więc przyczynić się do optymalizacji przepływów pieniężnych. Mercedes-Benz Uptime automatycznie przesyła stan licznika kilometrów do systemów informatycznych Mercedes-Benz Trucks, które sprawnie uwzględniają go w cyfrowej rachunkowości.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA