[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Amerykanie stawiają na technologię pojazdów autonomicznych

Oshkosh Defense, LLC – odpowiedzialna za warianty militarne część amerykańskiej korporacji Oshkosh Corporation, ogłosiła, że Centrum Badawczo-Rozwojowe i Inżynieryjne Sprzętu Samochodowego oraz Pancernego (Czołgowego) Armii Amerykańskiej (US Army Tank Automotive Research, Development and Engineering Center – TARDEC) przyznało jej warty 49 mln USD kontrakt na integrację istniejących samochodowych Spaletyzowanych Systemów Załadowczych (Palletized Load System - PLS) ze skalowaną technologią autonomicznego poruszania się – autonomicznej jazdy. Kontrakt ten stanowi etap w realizacji programu tych sił zbrojnych o nazwie Expedient Leader Follower (ExLF), co można przetłumaczyć jako podążając właściwie za liderem.

Fot. Producent

Zasadniczy cel programu ExLF odpowiada na potrzeby programu Leader Follower i programu rejestracji, polegającego na usunięciu żołnierzy z pojazdów podczas wykonywania zadań w strefach wysoce zagrożonych atakami ze strony przeciwnika. Autonomiczna technologia firmy Oshkosh została bowiem zaprojektowana z myślą o elastyczności działania i wykorzystania w różnych trybach, w tym lidera-obserwatora/podążającego, w pełni autonomicznym oraz teleoperacyjnym. Powyższe stało się możliwe w następstwie zastosowania technologii telematycznych, dla wykonywania operacji zarówno wymagających obsadzenia aut załogą, jak i dokonywanych w trybie bezzałogowym.
Ciężarówki klasy PLS stanowią integralną część systemu logistycznego wsparcia i zaopatrzenia wojska amerykańskiego od ponad 25 lat. De facto formują szkielet systemu zaopatrzenia i dystrybucji tej armii, zapewniając dużą efektywność i wydajność podczas załadunku, rozładunku oraz dostarczania niezbędnych materiałów. Mogą przemieszczać szeroki zakres ładunków oraz są specjalnie zaprojektowane do samodzielnego ładowania i rozładowywania różnych palet, kontenerów i pojemników kompatybilnych z normami ISO i NATO. Wyposażając je w układ jazdy w pełni autonomicznej, da się znacznie zmniejszyć stopień narażenia żołnierzy na zagrożenia – ataki ze strony wroga poprzez całkowite usunięcie tych żołnierzy z pojazdów.
Zgodnie z umową, początkowo Oshkosh zintegruje 70 zestawów do jazdy autonomicznej w ramach Programu Rozwoju i Demonstracji Operacyjnych Technik (Operational Technical Demonstrations - OTD). Umowa ta zawiera też opcję nabycia dodatkowo do 150 takich zestawów do jazdy autonomicznej.
Autonomiczna technologia opracowana przez Oshkosh Defense zapewnia dużą elastyczność, a sam podmiot mocno dąży do jak najszybszego wprowadzenia tego ratującego życie rozwiązania na pole bitwy. Tym bardziej, że po prawie 15 latach badań i rozwoju, w tym testów niezależnych oraz rządowych, ta technologia wreszcie dociera do floty kołowych środków transportu US Army.

REKLAMA

Jako główne zalety Autonomicznej Technologii Oshkosh (Oshkosh Autonomous Technology) podawane są:

  • przeznaczenie do realizacji zarówno operacji bezzałogowych, jak i przy obsadzeniu samochodów załogą w celu wykonywania wielu rodzajów misji;
  • możliwość łatwego zintegrowania zarówno z nowymi autami, jak i starszymi;
  • opcja pracy – obsługi w różnych trybach – od tradycyjnego, poprzez automatyczny i podążający za liderem w zintegrowanym konwoju, po w pełni autonomiczny oraz telematycznie sterowany na odległość;
  • zaprojektowanie w taki sposób, aby wspierać szybkie i łatwe wdrożenie – żołnierze mogą zostać przeszkoleni do obsługi tych autonomicznych ciężarówek w ciągu zaledwie kilku dni.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij