[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Armia holenderska odbiera pierwsze Scanie Gryphus Cz.2

18 grudnia 2018 roku doszło do oficjalnego przekazania pierwszych 10 sztuk ciężarówek Scania Gryphus przedstawicielom Ministerstwa Obrony Królestwa Niderlandów. Uroczystość odbyła się w holenderskim zakładzie montażowym szwedzkiego koncernu – Scania Production Zwolle, w obecności Ministra Obrony Ank Bijlevelda, a klucze do tych pierwszych pojazdów na ręce wiceadmirała Arie-Jana de Waard-a, dyrektora ds. Organizacji Materiałów Obronnych, przekazał dyrektor zarządzający Scania Netherlands – Janko van der Baan.

Fot. Producent

Te nowe ciężarówki w ciągu najbliższych co najmniej dwóch-trzech dekad będą więc tworzyć szkielet – kręgosłup wsparcia logistycznego wojska holenderskiego, gdyż długość cyklu ich życia obliczono na 10 lat, z możliwością przedłużenia do 20 lat. Trafią one na stan wszystkich formacji armii Królestwa, w tym jednostek lądowych, marynarki wojennej i lotnictwa. W służbie zastąpią, pochodzące jeszcze z dostaw z przełomu lat 80. i 90. ubiegłego wieku, 2- i 3-osiowe zmilitaryzowane ciężarówki marki DAF o ładowności taktycznej 4000 i 10000 kg – odpowiednio dla konfiguracji 2- i 3-osiowych.

Ważną część umowy stanowi także szeroki pakiet wsparcia okooproduktowego – posprzedażowego.

REKLAMA

Przede wszystkim Scania i Ministerstwo Obrony zajmą się konserwacją ciężarówek przez następne 10 lat, ponieważ umowa zawiera również kontrakt obsługowo-naprawczy. Oznacza to między innymi, że ciężarówki będą przeglądane, serwisowane i naprawiane w 17 wybranych warsztatach, należących zarówno do samych dealerów Scanii, jak i wojska. Dokładnie za pełne wsparcie techniczne w ustalonym okresie odpowie dostawca taboru, czyli Scania. Dla utrzymania wysokiego poziomu pomocy wojskowym technikom, część obsługi będzie prowadzona w 6 armijnych warsztatach. Ponadto w nadchodzących latach Scania przeszkoli około 300 inżynierów – specjalistów armii, dzięki czemu da się zagwarantować dostępność – mobilność ciężarówek, szczególnie podczas międzynarodowych ćwiczeń i misji.

Jednocześnie wiele uwagi poświęca się właściwemu przygotowaniu samych kierowców. Dlatego pierwsze sztuki przejmie – mieszcząca się w Oirschot – szkoła jazdy organizacji obronnej wojska holenderskiego, współpracująca ze Scania Driver Services w zakresie odpowiedniego szkolenia załóg. Do szkolenia firma skieruje specjalnych trenerów – instruktorów, odpowiedzialnych za zapewnienie kierowcom intensywnego nauczania. Powyższe ma na celu właściwe przygotowanie kadr użytkownika w sferze sposobu eksploatacji nabytego taboru, tak by przebiegała ona jak najbardziej ekonomicznie i efektywnie. Element ten przeniesiono z rynku cywilnego. W tym kontekście sama armia holenderska, kierując się rachunkiem ekonomicznym, zwraca uwagę na najbardziej efektywny styl jazdy. Wpływ kierowcy na osiągi ciężarówki pozostaje bowiem bardzo ważny, a właściwy styl jazdy może spowodować znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i tym samym emisji CO2. Poza tym, dalej uwzględniając znaczenie czynnika ekologicznego, wszystkie pojazdy są już w pełni przygotowane do wykorzystania biopaliw odnawialnych. Powyższe oznacza, że dalsze zrównoważenie prośrodowiskowe będzie możliwe w przyszłości.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij